Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Boss har ont i en tass. Han har massa artroser och överben i lederna i framtassarna, så vad det är som gör ont nu är svårt att säga. Det värsta är ju att han är näst intill omöjlig att både veterinärundersöka och eventuellt behandla. Har fått tid på onsdag morgon, och är lite rädd att det blir hans sista resa :cry::cry:

Just nu är han väldigt nöjd, hög på tradolan och särbehandlad hemma...

Usch:( Håller tummarna!
 
Vi går till sjukgymnast, vi ska ge det någon gång (några veckor) till sedan blir det återbesök hos vet. Som det ser ut nu så slutar det med op. Hon är pigg och glad, men musklar sig inte som hon ska trots rehab. Blir det op så ser prognosen bra ut för att hon ska bli återställd.

Okej, lycka till och hoppas att allt går så smidigt som möjligt :heart)
 
Han är ju en speciell och ganska knasig hund, så det har hängt med i medvetandet på mig ett tag att han nog inte ska behöva gå igenom några större grejer hos veterinären igen.
Vet hur det är, var ju i en liknande situation med min Zvante :( Han var alltid enkel hos veterinären men väldigt svår för mig hemma när det kom till olika behandlingar, efter att ha varit med om så mycket olika situationer som gjort ont :cry:
 
Jag går runt och vattnar blommorna. Hör ett klirrande ljud från badrummet. Anar oråd.

Gissa vad.
35777172_10211124316531851_910472361684238336_n.jpg

Toarullstjuven har nått nya höjder. :devil:
Rev loss hela hållaren från väggen! :rofl:
 
Precis haft ett underhållande/oroande samtal med kundtjänsten på ett hundmatsföretag.

När jag beskrev mina hundars energibehov visade det sig att de inte har några foder som passar. Men tyckte att jag skulle köpa ett lågenergifoder:
"Det kan dock alltid vara värt att pröva på, vi har ju relativt billiga pröva på påsar som man kan testa och se hur hundarna tycker om det. Det viktiga är inte hur stor mängd dom får i sig, utan att få i sig rätt mängd "

När jag påpekade att mängden nog visst spelade ganska stor roll om det innebar att jag måste ge varje hund 2½ kg torrfoder om dagen för att täcka energibehovet, svarade de:
"Jag förstår helt och hållet det argument som du försöker framför. Men det handlar inte bara om kalorier, fett och protein. Det finns andra delar som spelar in för att dina hundar ska ha den bästa hälsan. Det ska finnas en balans mellan protein och mineraler för att dina hundar ska kunna prestera på topp."


Galet förtroendeingivande! :rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Precis haft ett underhållande/oroande samtal med kundtjänsten på ett hundmatsföretag.

När jag beskrev mina hundars energibehov visade det sig att de inte har några foder som passar. Men tyckte att jag skulle köpa ett lågenergifoder:
"Det kan dock alltid vara värt att pröva på, vi har ju relativt billiga pröva på påsar som man kan testa och se hur hundarna tycker om det. Det viktiga är inte hur stor mängd dom får i sig, utan att få i sig rätt mängd "

När jag påpekade att mängden nog visst spelade ganska stor roll om det innebar att jag måste ge varje hund 2½ kg torrfoder om dagen för att täcka energibehovet, svarade de:
"Jag förstår helt och hållet det argument som du försöker framför. Men det handlar inte bara om kalorier, fett och protein. Det finns andra delar som spelar in för att dina hundar ska ha den bästa hälsan. Det ska finnas en balans mellan protein och mineraler för att dina hundar ska kunna prestera på topp."


Galet förtroendeingivande! :rofl::rofl::rofl::rofl:
Läste hon innantill?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
898
· Visningar
47 683
Senast: Squie
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 893
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 260
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp