Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch för dåligt samvete för hundarna, svärmor är svårt sjuk, så vi är på sjukhuset eller jobbar om vartannat, så det blir i princip ingen tid över till hundarna, de får promenader, ben och lite trix, men de håller sig förhållandevis lugna. :(
 
Boss har ont i en tass. Han har massa artroser och överben i lederna i framtassarna, så vad det är som gör ont nu är svårt att säga. Det värsta är ju att han är näst intill omöjlig att både veterinärundersöka och eventuellt behandla. Har fått tid på onsdag morgon, och är lite rädd att det blir hans sista resa :cry::cry:

Just nu är han väldigt nöjd, hög på tradolan och särbehandlad hemma...
 
Boss har ont i en tass. Han har massa artroser och överben i lederna i framtassarna, så vad det är som gör ont nu är svårt att säga. Det värsta är ju att han är näst intill omöjlig att både veterinärundersöka och eventuellt behandla. Har fått tid på onsdag morgon, och är lite rädd att det blir hans sista resa :cry::cry:

Just nu är han väldigt nöjd, hög på tradolan och särbehandlad hemma...
:cry::heart
 
Boss har ont i en tass. Han har massa artroser och överben i lederna i framtassarna, så vad det är som gör ont nu är svårt att säga. Det värsta är ju att han är näst intill omöjlig att både veterinärundersöka och eventuellt behandla. Har fått tid på onsdag morgon, och är lite rädd att det blir hans sista resa :cry::cry:

Just nu är han väldigt nöjd, hög på tradolan och särbehandlad hemma...
:heart
 
Boss har ont i en tass. Han har massa artroser och överben i lederna i framtassarna, så vad det är som gör ont nu är svårt att säga. Det värsta är ju att han är näst intill omöjlig att både veterinärundersöka och eventuellt behandla. Har fått tid på onsdag morgon, och är lite rädd att det blir hans sista resa :cry::cry:

Just nu är han väldigt nöjd, hög på tradolan och särbehandlad hemma...
:heart
 
Tidus undrar varför det inte var nån tallrik vid "hans plats" vid bordet!
35671741_10155796012043666_8646825526939353088_n.jpg
 
Hade tredje kurstillfällen Rally igår. Bäst hittills för Skrälls och mig, tidigare har varit ”Matte, det finns GODIS i gräset!!!!!!” Efter det fritt följ max några sekunder åt gången. Efter kursen gick vi förbi agiliyhindren och det syntes att hans intresse och driv blir ett helt annat där. A-hindret kan vara Skrällets stora kärlek i livet, näst efter mat och kroppskontakt :love:
 
Usch för dåligt samvete för hundarna, svärmor är svårt sjuk, så vi är på sjukhuset eller jobbar om vartannat, så det blir i princip ingen tid över till hundarna, de får promenader, ben och lite trix, men de håller sig förhållandevis lugna. :(

Jag tycker inte alls att du ska ha dåligt samvete, det finns perioder i livet när hundarna får stå tillbaka lite. Jag tycker att det låter som att de har ett utmärkt liv ändå. Träna kan ni göra senare, när det lugnat sig :)
Hoppas svärmor kryar på sig!
 
Hade tredje kurstillfällen Rally igår. Bäst hittills för Skrälls och mig, tidigare har varit ”Matte, det finns GODIS i gräset!!!!!!” Efter det fritt följ max några sekunder åt gången. Efter kursen gick vi förbi agiliyhindren och det syntes att hans intresse och driv blir ett helt annat där. A-hindret kan vara Skrällets stora kärlek i livet, näst efter mat och kroppskontakt :love:

Det där A-hindret alltså... Alla mina hundar har haft någon märklig kärlek till det.
 
Boss har ont i en tass. Han har massa artroser och överben i lederna i framtassarna, så vad det är som gör ont nu är svårt att säga. Det värsta är ju att han är näst intill omöjlig att både veterinärundersöka och eventuellt behandla. Har fått tid på onsdag morgon, och är lite rädd att det blir hans sista resa :cry::cry:

Just nu är han väldigt nöjd, hög på tradolan och särbehandlad hemma...
:heart Håller tummarna att det går bra hos veterinären
 
Igår var det skottpengar på mina basenjis.

De har sett fölungen, nosat när de stått utanför boxen och gått förbi den i hagen x antal ggr.

Igår fick de för sig att den skulle de in till i hagen. Effie var den enda jag fick stopp på och ut.

Tack gode gud att stoet höll sig lugn och bara försökte gå emellan Basenjisarna och fölungen. Stoet är av den elakare sorten när det kommer till lösa hundar i hagen vilket Basenjisarna är väl medveten om men här tog intresset överhanden. Att ställa mig mitt emellan hästarna och Basenjisarna fungerade bara på hanen som direkt gav upp och satte sig medans tiken blir mer triggad av att hon inte får gå fram och därför sätter all kraft till att komma förbi.

När väl hanen satte sig och jag matade honom med köttbullar kunde tiken inte hålla sig utan kom hon med.

Basenjisar världens mest värdelösa hundar men trevliga för det mesta ändå
 
Boss har ont i en tass. Han har massa artroser och överben i lederna i framtassarna, så vad det är som gör ont nu är svårt att säga. Det värsta är ju att han är näst intill omöjlig att både veterinärundersöka och eventuellt behandla. Har fått tid på onsdag morgon, och är lite rädd att det blir hans sista resa :cry::cry:

Just nu är han väldigt nöjd, hög på tradolan och särbehandlad hemma...

Usch då. :(:heart
 
Men nej! Hoppas ni blir positivt överraskade :(

Det hoppas jag med, men tror tyvärr inte det :( Veterinären kunde åtminstone inte se något hinder för att köra på som vanligt i nuläget (även om hon var väldigt restriktiv med vad hon fick/kan säga), så får vi se hur vi ska göra med fysio. besök och tillskott m.m sedan när vi fått resultatet. Mitt lilla fluff :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
851
· Visningar
45 883
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 831
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp