Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en föreläsning på söndag och sitter och försöker få ihop materialet med så få krossande filmer och bilder som möjligt. Det är fan inte kul just nu. :(
 
Nu har den där hysteriska värmen kommit hit också... Vetesjutton hur jag ska göra med hundarnas motion. De är ju gärna ute, men jag klarar verkligen inte av det :cautious:
 
Nu har den där hysteriska värmen kommit hit också... Vetesjutton hur jag ska göra med hundarnas motion. De är ju gärna ute, men jag klarar verkligen inte av det :cautious:

Här har jag haft två hundar som visade första tecknen på värmeslag på kort tid. Trots att det har handlat om ganska sen kväll :(

Har dessutom fått ställa in både kurser och lektioner - det går inte ens att börja kursa vid 19 - farligt varmt även då!
 
Här har jag haft två hundar som visade första tecknen på värmeslag på kort tid. Trots att det har handlat om ganska sen kväll :(

Har dessutom fått ställa in både kurser och lektioner - det går inte ens att börja kursa vid 19 - farligt varmt även då!

Jag förlorade så mycket kunder i början av värmen att jag köpte en pool. Värt det!
(Jag sa att den var till Monster, men... :D)

Edit: men jag är så jävla glad att han hann ha roligt i den... :heart
 
7E5B9643-A5B3-4E28-8498-04BEB6F4D130.jpeg


Idag har Nuke bott hos oss i nästan exakt 4,5 månader 😍! Jag är fortfarande så himla glad att jag vågade ta hem en 2-åring på prov, och att han funkade så himla bra här hemma! En så rolig träningskamrat och både Pus bästa kompis och bästa slagpåse 😂❤️✌️!

Vi har hunnit med rätt mycket på dessa månader, två tävlingar varav en uppflytt till lägre, ett GK MT, 2 träningsläger där vi bott borta både i bil och på vandrarhem, samt en massa superroliga träningstimmar! Han är en så enkel, rolig och superbalanserad individ och så himla lättsam att ha att göra med i allt, samtidigt som han försöker göra sitt allra bästa i allt vi hittar på!

Det ska bli roligt att fortsätta den här resan tillsammans och se vad som händer i framtiden ❤️!
 
Vi har lite nya bekantskaper på besök några dagar framöver. Grannarna är iväg och vi passar deras 4 små bjäbbmonster. Fyra chihuahua/pomeranian korsningar... De bor ute i Filimons hundgård. Labbetrasan är inte så imponerad och bryr sig knappt om dem. Däremot måste jag säga att det är kul att se vilka beteenden som folk accepterar hos småhundar men som aldrig skulle vara acceptabelt hos en stor hund. Den ena hanen som beskrivs av ägaren som den största mesen i världshistorien och är en av dem som skäller mest, flög fram och högg mig i byxbenet två gånger när jag var inne och fyllde deras matskålar. Det tog bara i byxbenet då jag hade pösiga byxor och det bekom mig inte på något sätt, däremot är det intressant att denna sortens beteende är "okej" så länge det är småhundar som knappt väger ett kilo. Hade det varit en schäfer på 40 pannor som reagerar så vid möte med främmande människor hade det nästan på varit fog för avlivning. Ägaren bara skrattade när jag berättade om det.
 
Vi har lite nya bekantskaper på besök några dagar framöver. Grannarna är iväg och vi passar deras 4 små bjäbbmonster. Fyra chihuahua/pomeranian korsningar... De bor ute i Filimons hundgård. Labbetrasan är inte så imponerad och bryr sig knappt om dem. Däremot måste jag säga att det är kul att se vilka beteenden som folk accepterar hos småhundar men som aldrig skulle vara acceptabelt hos en stor hund. Den ena hanen som beskrivs av ägaren som den största mesen i världshistorien och är en av dem som skäller mest, flög fram och högg mig i byxbenet två gånger när jag var inne och fyllde deras matskålar. Det tog bara i byxbenet då jag hade pösiga byxor och det bekom mig inte på något sätt, däremot är det intressant att denna sortens beteende är "okej" så länge det är småhundar som knappt väger ett kilo. Hade det varit en schäfer på 40 pannor som reagerar så vid möte med främmande människor hade det nästan på varit fog för avlivning. Ägaren bara skrattade när jag berättade om det.
:meh::meh::meh: Och folk tycker jag har fördomar mot vissa folk med småhundar. Är det konstigt när man läser sånt här?
 
:meh::meh::meh: Och folk tycker jag har fördomar mot vissa folk med småhundar. Är det konstigt när man läser sånt här?
Det roliga är att vi har träffat hundarna många gånger innan, så vi är inte totala främlingar. Har hälsat, klappat och pratat med dem vid flera tillfällen (vi är inne hos grannarna och får låna verktyg rätt ofta) men ändå så reagerar de på det sätter när man kommer in till dem. Det är dock bara en som biter men de drar ju igång varandra så det är en öronbedövande kör av bjäbbskällande så fort man visar sig utanför ytterdörren. Jag var egentligen lite skeptisk till att passa dem just pga bjäbbandet men sambon var snabb med att säga ja såklart... Det är söta hundar, men jag förstår inte hur man orkar bo med dem permanent.
 
Har gjort ett litet schema till mig för veckan som kommer. Eller rättare sagt, räknat på när jag behöver gå upp om jag ska hinna motionera hundarna innan jobbet. Eftersom det ska vara så galet varmt är det inte ett alternativ att motionera dem efter jobbet, vilket det annars finns gott om tid till då jag börjar tidigt och slutar tidigt... Ska de få ordentlig motion så blir det till att gå upp senast klockan 4 varje dag. Känner mig måttligt pepp :cautious:
 
Klockan är 7:30 och jag har redan varit ute på en 2 1/2 timme lång promenad med hundarna. Vi gick först till en tom hage, därefter genom skog till en hundrastgård, så två gånger har dårarna fått springa och nu efter frukost så sover de i soffan. Men alltså, det börjar redan bli jobbigt varmt ute. Jag undrar verkligen hur det ska bli senare under dagen... Tur att det än så länge är svalt inne.
 
Jag säger ju att det inte går att ha honom i möblerade rum... inte ens i tunnelbanan :cautious::D
Visa bifogad fil 17186

Vi hade riktigt svalt och skönt på kvällens träning, 18 grader :up: Floyd fick ett b-provssök och Otis fick ett släpspår med fågel, sedan plockade vi blåbär i en halvtimme. Blåbärsmängderna alltså :love:
:D


Alltså Otis :D:love:
Men hur i helsike kan ni ha så mycket blåbär, här finns det knappt några i år. Och de som har funnits har skrumpnat ihop till nåt oigenkännligt :arghh: Jag som behövde koka ny blåbärssylt :confused:
 
Agria ringde mig på morgonen. Jag hade kollat på en ny försäkring på en (påhittad!) valp bara för att se, mer eller mindre... Sorgearbete kanske. Men tydligen kan man inte göra det utan att bli uppringd av en käck säljare som tycker att jag ska slå till direkt. Bröt ihop fullständigt. Kan inte bestämma mig om jag är förbannad eller förtvivlad.
 
Agria ringde mig på morgonen. Jag hade kollat på en ny försäkring på en (påhittad!) valp bara för att se, mer eller mindre... Sorgearbete kanske. Men tydligen kan man inte göra det utan att bli uppringd av en käck säljare som tycker att jag ska slå till direkt. Bröt ihop fullständigt. Kan inte bestämma mig om jag är förbannad eller förtvivlad.
Ush vad dåligt av dem. Jag hade valt bort dem bara för en sån sak - vill jag prata med säljare så tar jag kontakt själv!
 
Agria ringde mig på morgonen. Jag hade kollat på en ny försäkring på en (påhittad!) valp bara för att se, mer eller mindre... Sorgearbete kanske. Men tydligen kan man inte göra det utan att bli uppringd av en käck säljare som tycker att jag ska slå till direkt. Bröt ihop fullständigt. Kan inte bestämma mig om jag är förbannad eller förtvivlad.
Jag hade blivit kungligt förbannad och skällt ut säljaren så han fått sår i öronen. Absolut oacceptabelt att gör på det viset.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
957
· Visningar
51 222
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 070
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp