Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
:D


Alltså Otis :D:love:
Men hur i helsike kan ni ha så mycket blåbär, här finns det knappt några i år. Och de som har funnits har skrumpnat ihop till nåt oigenkännligt :arghh: Jag som behövde koka ny blåbärssylt :confused:

Jag har plockat 15 liter redan :D leta på mossar med låga träd, så att de har varit mycket i skugga :)
Men t ex där jag lade söket till Floyd igår fanns det massa bär, även om det är storskog och ganska torrt.
 
Jag har plockat 15 liter redan :D leta på mossar med låga träd, så att de har varit mycket i skugga :)
Men t ex där jag lade söket till Floyd igår fanns det massa bär, även om det är storskog och ganska torrt.

Mossar finns knappt i den här delen av Småland. Får nog åka västerut om jag ska få några blåbär plockade i år :D
 
Agria ringde mig på morgonen. Jag hade kollat på en ny försäkring på en (påhittad!) valp bara för att se, mer eller mindre... Sorgearbete kanske. Men tydligen kan man inte göra det utan att bli uppringd av en käck säljare som tycker att jag ska slå till direkt. Bröt ihop fullständigt. Kan inte bestämma mig om jag är förbannad eller förtvivlad.
Nej men så trist. Jag är irriterad på alla små chattrutor som poppar upppå olika sajter: ”Hej, jag är här, hur kan jag hjälpa dig?” Men SURFA vill jag för fasen kunna få göra ifred. Vill jag chatta så tar jag initiativet själv. Men att till och med ringa upp - nej, jag hade inte valt Agria efter det. Och talat om för dem varför.
 
När folk fan flyttar in i det enda hundbadet i omgivningen. Dvs en annan får vända och åka hem igen, med frustrerade hundar :(
 
Ush vad dåligt av dem. Jag hade valt bort dem bara för en sån sak - vill jag prata med säljare så tar jag kontakt själv!

Jag kollade runt på en rad olika bolag ifall det lönade sig att byta. Folksam, If och Sveland ringde sen upp. Det är nog tyvärr rätt vanligt.
 
Här har äntligen temperaturen falligt till vettiga grader. + 22 och en svalkande vind. Helga och husse drog direkt ut i spårmarkerna. Vi har en fantastisk markägare ca 700 m fågelvägen som gett oss full tillåtelse till både fält och skog :love:

Skägget har följt med lillhusse till hans pappa i två veckor. Jarla har löpt klart och åker hem till provhemmet igen idag.
Mamma Mu ligger mest och sover i trädgården. Helt plötsligt har vi bara Helga att hålla igång, jättetomt! :o
 
Här har äntligen temperaturen falligt till vettiga grader. + 22 och en svalkande vind. Helga och husse drog direkt ut i spårmarkerna. Vi har en fantastisk markägare ca 700 m fågelvägen som gett oss full tillåtelse till både fält och skog :love:

Skägget har följt med lillhusse till hans pappa i två veckor. Jarla har löpt klart och åker hem till provhemmet igen idag.
Mamma Mu ligger mest och sover i trädgården. Helt plötsligt har vi bara Helga att hålla igång, jättetomt! :o
Lyx! Här var det ju helt ok förut när "alla andra" pratade om extrem värme. Kollade precis på klart.se och deras 14 dagars-prognos. 29-32 grader varmt varje dag framöver och inte en droppe regn... Sitter och funderar på olika metoder för att överleva :cautious:
 
Vi verkar också hamna kring 25-30 grader närmaste veckan. Just när hunden åter är pigg efter lägret. Hon tittar på mig med jämna mellanrum och vill att vi gör något, trots att vi var en sväng och badade i ån i förmiddags. Hon verkar inte köpa att vi ska vänta tills i kväll...
Kör lite inomhusaktivering med att träna handtarget och avlämningar för apportering och har beställt nytt hydrolat så vi kan återuppta lite nosework. Men kommer nog bli lite för lite motion och lite för mycket belöningsgodis närmaste veckorna.
 
Ok. 31,5 grader varmt på balkongen (i skuggan). Ebrah är officiellt knäpp.
37130760_226492584638970_8254011052157566976_n.jpg
 
Vi hade 37 grader igår. :banghead:

Idag är det också sjukt varmt, men tänkte åka och bada med hundarna vid 20-21 tiden i alla fall. Vi blir alla svettiga av att gå ut och kissa...
Fysjutton... Jag har ingen fungerande bil nu, så vi är lite låsta... Det är visserligen bara någon kilometer till en sjö, men i den här värmen är även det för långt. Inte ens Aysu solar nu.
 
Från väl instämma i klagokören. Svalaste dagen vi har att se fram emot är +26. Skrällis fungerar knappt i den här värmen. Idag trodde jag inte att jag skulle få med honom hem för han sittstrejkar så fort vi rör oss två hus bort. Vi har spolat av honom, han har gått ner i sjön på promenaden och när vi kom hem fick jag slänga en blöt handduk över honom.
Han är ju Aussie och vi har funderat på att klippa ner förut eftersom han bli så varm inomhus oavsett årstid. Nu börjar det kännas rätt ohållbart :(

Som jämförelse; en kompis träffade honom förra sommaren när det var kring 24 grader och sedan igen i vintras, dagen efter hans kastrering. Kompisen påpekade hur mycket piggare han var vid andra tillfället.
 
Är i metropolen Storuman. Punka på vägen hit, gaaaah. Var på Åsele marknad först och de hade ordnat med hundparkering i ridhuset så vi kunde ha hundarna med oss. Nu har vi promenerat till badplatsen här i Storuman så de fick svalka sig.. Fläktar lite här, så skönt!
 
Är i metropolen Storuman. Punka på vägen hit, gaaaah. Var på Åsele marknad först och de hade ordnat med hundparkering i ridhuset så vi kunde ha hundarna med oss. Nu har vi promenerat till badplatsen här i Storuman så de fick svalka sig.. Fläktar lite här, så skönt!
Då kan ni vinka till Ammos mamma ju :D
 
Hade kunnat döda för att ha en trevlig och lugn hund att gå i skogen med nu... Känns som man suttit inne hela jäkla semestern, har knappt varit utanför tomten mer än för att handla. Hade så mycket planerat som vi skulle hitta på men i princip ingenting har blivit av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
954
· Visningar
51 046
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 055
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp