Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en välisolerad hundkoja, en upphöjd liggplats med parasoll + att de har trätrall längs hela ena kortsidan och delar av långsidorna som skuggas av syrener. I fråga om vatten, så har de en 5 liters vattenskål som byts vatten i dagligen och så har de sin lilla pool, som framförallt den yngre gillar att plaska i.

36349998_1692401164213814_6921174608766828544_n.jpg
Pool saknar våra :D skugga, välisolerad koja och upphöjda liggplatser har våra också men hanen som gärna skvätter i allt som står på backen får inte så trevligt vatten även om jag byter flera gånger om dagen :meh:
 
Själv älskar jag värmen! Men visst idag har det varit varmt (klagat dock ej :p). Sen får vi så klar planera aktivering och långpromenaderna mer. Nästan alla långpromenader går förbi havet alternativ är senare på kvällen och vatten tas alltid med för drickpuser. Dagens långpromenad var vid nio imorse och då gick vi ner till havet. Ascot ville dock inte komma upp (han badade väl i en 15 min drygt) - när jag bad honom komma upp tittade han på mig som om jag var galen :rofl:. Knäppgök älskar verkligen att bada! Därefter har vi åkt båt och nu på eftermiddagen/kvällen åkte vi till en ö och badade i någon timme. Då tyckte Ascot att det var ok att gå upp.

Värmen påverkar ju så klart vår aktivering, vi har nog inte spårar på två veckor nu utan det blir främst långpromenader och simning samt träning på kvällen.

Från kvällens bad. Det var helt ljuvligt!
7B77FF65-A89F-4AFC-8768-EB1DB554AA3D.jpeg
 
Dag 2 med småbuset. Har särat hundslagsmål mellan två av dem två gånger idag, senaste gången fick jag sätta naglarna i örat på den ena för att den skulle släppa struptaget på den andra, gick inte att dra isär och med tanke på storleken har man rätt begränsade möjligheter att ta till "våld" utan att döda dem på fläcken... Inget blodvite och inga skador men de slogs så pälstofsarna flög... Blir att separera dem med kompostgaller imorgon om det fortsätter. Pälsen är så tjock så betten går inte igenom men de mår ju inte bra av att slåss sådär ändå.
 
Pool saknar våra :D skugga, välisolerad koja och upphöjda liggplatser har våra också men hanen som gärna skvätter i allt som står på backen får inte så trevligt vatten även om jag byter flera gånger om dagen :meh:

Skvätter han i den även om du ställer den uppe på den upphöjda liggplatsen?
Annars kan ju det vara ett alternativ :)
 
Skvätter han i den även om du ställer den uppe på den upphöjda liggplatsen?
Annars kan ju det vara ett alternativ :)
Den klarar sig längre från skvättandet då, men en skål river han ner direkt :mad: har kört med upphängd kalvhink även på bänken men den vill han gärna leka med....
 
Den klarar sig längre från skvättandet då, men en skål river han ner direkt :mad: har kört med upphängd kalvhink även på bänken men den vill han gärna leka med....

Jag förstår om ditt tålamod tryter :D
Floyd har en ful ovana att släpa ut vattenskålen från hundhuset till hundgården, så här fyller vi på typ 2-3 gånger per dag.. tröttsamt!
 
Jag förstår om ditt tålamod tryter :D
Floyd har en ful ovana att släpa ut vattenskålen från hundhuset till hundgården, så här fyller vi på typ 2-3 gånger per dag.. tröttsamt!
Man undrar vad de tänker med, de blir ju törstiga av att inte ha vatten :mad: Men de vet väl att jag alltid kommer och fyller på nytt :rage:
 
Hemma hos oss är det någon som skjuter för andra söndagen i rad nu och Svansson är i upplösningstillstånd. Jag hatar hatar hatar att ha en skotträdd hund och grannar som inte förvarnar när det ska smällas :(
Enda lösningen verkar vara att åka bil, så tur att något fungerar och att vi kunde fly till föräldrarna.

Åh Ebun lider med Svansson och vet hur hemskt det är :heart
 
Gick just och lade mig. Hunden som hunnit först till sängen blängde på mig och hoppade ner. Det är enligt henne för varmt att dela säng och jag tror hon tyckte det var min tur att ligga på golvet...
(Hon har en bia-bädd i hörnet av sovrummet men där har hon aldrig velat sova.)
 
Blev agilityträning idag på kvällen, fortfarande 28 grader varmt men vovvarna behöver aktiveras. Världens snällaste soffpotatis börjar bli helt odräglig hemma emellan träningarna :meh:.
Spolade Nessie och Nike med vatten innan och efter träningen, Nano fick vara hemma och ta det lugnt. Det blev korta rundor och vi slutade i god tid innan hundarna hunnit ta ut sig, de tyckte nog att de kunde fått springa lite till :p.
Har anmält Nano och husse på allmänlydnad i höst, sa att han måste träna på att få kontakt med henne även med andra hundar runtomkring så då kan de gott gå den. Hon är super i agilityn förutom att hon blir så himla ofokuserad om det dyker upp en främmande hund i blickfånget. Tror det säkert kan ge husse en del kött på benen också i hundträning :D.
 
Agria ringde mig på morgonen. Jag hade kollat på en ny försäkring på en (påhittad!) valp bara för att se, mer eller mindre... Sorgearbete kanske. Men tydligen kan man inte göra det utan att bli uppringd av en käck säljare som tycker att jag ska slå till direkt. Bröt ihop fullständigt. Kan inte bestämma mig om jag är förbannad eller förtvivlad.
IF gör samma sak och det är ett jäkla otyg.
 
Jag tror att på alla bolag där jag gjort priskoll på nätet har någon ringt upp mig. När jag kollade inför katterna så kollade jag på fyra eller fem bolag. I två dagar ringde alla bolag och terrade mig.
 
Alltså jag orkar inte längre - allt känns bara vidrigt. Det är över 33 grader i skuggan idag och vi dryper bort. Hundarna ser bara ledsna ut och vi försöker leva framför fläkten. Kalla vattenflaskor hos valparna och får fukta lakanen lite, för även dom mår dåligt av detta.
Hela veckan ska det va varmt och hela nästa vecka ska det bli 31 grader.......jag vill inte :arghh:
 
Alltså jag orkar inte längre - allt känns bara vidrigt. Det är över 33 grader i skuggan idag och vi dryper bort. Hundarna ser bara ledsna ut och vi försöker leva framför fläkten. Kalla vattenflaskor hos valparna och får fukta lakanen lite, för även dom mår dåligt av detta.
Hela veckan ska det va varmt och hela nästa vecka ska det bli 31 grader.......jag vill inte :arghh:

Jag håller med! Gick ut vid 6.30 imorse, dröp av svett när vi kom hem, tränade hund vid 9, effektiv träningstid landade väl på 10 minuter... :meh: och då har jag över en timmes restid till min tränare. Vår strand är smockfull av vidriga alger, så enda avkylningen kan ske med vattenslang. Är så otroligt less på denna värme nu. Imorgon ska det tydligen åska och regna lite i ditt och mitt område, hoppas på en rejäl skur och lite mildare temperatur till kvällen.
 
Alltså jag orkar inte längre - allt känns bara vidrigt. Det är över 33 grader i skuggan idag och vi dryper bort. Hundarna ser bara ledsna ut och vi försöker leva framför fläkten. Kalla vattenflaskor hos valparna och får fukta lakanen lite, för även dom mår dåligt av detta.
Hela veckan ska det va varmt och hela nästa vecka ska det bli 31 grader.......jag vill inte :arghh:

Vi har typ 29 grader inomhus och det känns svalt och skönt efter att ha varit ute.
 
Hatar den här värmen :arghh: Hunden orkar noll, jag orkar noll. Har börjat duscha honom kallt innan vi går och lägger oss så sover han bättre. Jag däremot sover så jäkla illa... Hoppas på regn och åska imorgon, finns visst hopp i prognosen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
957
· Visningar
51 245
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 071
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp