Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe i ottan och klippte några av tackorna som lider mest av värmen (de slutar äta när de blir varma, så sinar mjölkproduktionen och lammen blir uttorkade eftersom de inte har vett att gå och dricka ofta nog), åkte och tittade på ett par ha vall som vi ska få slå :banana: så nu fattas "bara" 40 bal innan vintern är någorlunda tryggad.

Hundarna har fått ett kilo frusen hundmat var och har nu ett svalt och gott paltkoma.

Själv funderar jag på att flytta in i jordkällaren. Måtte det vara slut på värmen snart :arghh::arghh::arghh:
 
Uppe i ottan och klippte några av tackorna som lider mest av värmen (de slutar äta när de blir varma, så sinar mjölkproduktionen och lammen blir uttorkade eftersom de inte har vett att gå och dricka ofta nog), åkte och tittade på ett par ha vall som vi ska få slå :banana: så nu fattas "bara" 40 bal innan vintern är någorlunda tryggad.

Hundarna har fått ett kilo frusen hundmat var och har nu ett svalt och gott paltkoma.

Själv funderar jag på att flytta in i jordkällaren. Måtte det vara slut på värmen snart :arghh::arghh::arghh:

Vi har bott i havet i två dagar nu. :nailbiting:

Sambon har simmat och hundarna har simmat som galningar efter honom så dom är slut. :rofl:
 
"vårt" grustag är fullt med barnfamiljer på dagarna och stökiga ungdomar på nätterna :arghh::arghh::arghh::cry: Massa sopor, ölburkar osv... :(

Fy! Vi har hittat ett ställe i skogen där det egentligen inte är någon strand utan bara skog rakt ut i vattnet, men det fungerar ju för oss i alla fall.
 
Fy! Vi har hittat ett ställe i skogen där det egentligen inte är någon strand utan bara skog rakt ut i vattnet, men det fungerar ju för oss i alla fall.
Jag har ju sumpsjön vi kan gå till. Men då måste jag bada dem efteråt för att stå ut med lukten :laugh:
 
Imorgon så ska vi tävla i agility med Nike och Nessie, blev lite nojjig av värmen även om våra hundar klarat sig bra hittills. Planen är att ta med balja så de kan svalka sig i och så har vi ju tält och silverduk också men idag införskaffade jag dessutom varsin kylväst till vovvarna så vi borde klara oss :).

37357333_10215347467474149_588059418860453888_n.jpg

Hoppas jag lyckas ta mig runt på banorna imorgon :nailbiting:.
 
Mammas brorsbarn kom på besök idag och Puck är inte så jättebra på besök här plötsligt - hon har fått för sig att hon ska springa runt och skälla ut dem :meh: Och idag var det dessutom en bebis med, puck såg mest ut som :eek::confused:O_o:mad::confused: med skall inblandat - vilket funkade ju jättebra med en bebis :meh: not.
Mamman satte sig ned med bebisen i famnen och gav massor med godis till Puck så hon kom nära men hon fick skallryck emellanåt ändå :banghead: Och senare när bebisen piggnade till och började gnälla lite så blev ju Puck som galen - den där lilla grejen låter ju också!!?? :eek:

Nej, Puck är inte van vid barn :o
Jag fick dra med henne på en långtur mot slutet av besöket trots värmen så mamma fick fokusera lite på gästerna. Det blev varmt för oss bägge men när vi kom hem blötte jag en handduk med kallt vatten och la den på henne - jag tror att hon gillade det då hon skakade inte av sig den utan såg ut att stormtrivas :D:love:

Jag tror att vi får sätta på Youtube videor med gråtande bebisar så kanske hon vänjer sig vid ljudet åtminstone :idea:
 
Man vet att det är varmt när det inte finns en endaste fläkt att köpa på vare sig Bauhaus eller Rusta förutom små handfläktar :arghh: Valparna har ju fått min vardagsrumsfläkt, så jag får väl fortsätta svettas. Hade hoppats på en liten read sak ändå som det stod på deras hemsidor.....men icke.
 
Åskar det inte så skjuts det hemma - igår var en bra dag med regn och rolig utflykt men annars är livet lite tufft just nu :down: så nu får Svansson åka på kollo hos föräldrarna där det förhoppningsvis är lugnare :)
 
Helgafritt hemma. Maken och yrvädret har varit på klubben sen klockan 16:00. Hoppas hon är jäkligt trött när de kommer hem!!
Det är rena semestern för mig och Mamma Mu.
I dag har bordet duk, blomma och ett nytt vinglas på sig istället för en Schäfer och märgben :love:
20180718_204428.jpg
 
:rage::rage::rage::turd::arghh::arghh::arghh::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::rage:

Strax efter mitt förra inlägg så plingade tvättmaskinen. Jag har kört 4 maskiner tvätt och äntligen nått botten på tvättkorgen.

Medans jag var ute i trädgården och hängde upp sista tvätten kom maken hem. Och hundkräket släppte han bara rätt ur bilen. Gissa vad hon gjorde :mad:

Så nu går en maskin till. Med bordsduken. Hade bara hunnit zippa lite på vinet så duken blev dränkt.

Nu har maken fått en utskällning och fått lova att aldrig släppa lös henne utan att ha Helgasäkrat hemmet.
 
:rage::rage::rage::turd::arghh::arghh::arghh::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::rage:

Strax efter mitt förra inlägg så plingade tvättmaskinen. Jag har kört 4 maskiner tvätt och äntligen nått botten på tvättkorgen.

Medans jag var ute i trädgården och hängde upp sista tvätten kom maken hem. Och hundkräket släppte han bara rätt ur bilen. Gissa vad hon gjorde :mad:

Så nu går en maskin till. Med bordsduken. Hade bara hunnit zippa lite på vinet så duken blev dränkt.

Nu har maken fått en utskällning och fått lova att aldrig släppa lös henne utan att ha Helgasäkrat hemmet.
Vi Sidsäkrar och ni Helgasäkrar. Men han har iallafall inte varit uppe på bordet....än...:meh:
 
:rage::rage::rage::turd::arghh::arghh::arghh::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::rage:

Strax efter mitt förra inlägg så plingade tvättmaskinen. Jag har kört 4 maskiner tvätt och äntligen nått botten på tvättkorgen.

Medans jag var ute i trädgården och hängde upp sista tvätten kom maken hem. Och hundkräket släppte han bara rätt ur bilen. Gissa vad hon gjorde :mad:

Så nu går en maskin till. Med bordsduken. Hade bara hunnit zippa lite på vinet så duken blev dränkt.

Nu har maken fått en utskällning och fått lova att aldrig släppa lös henne utan att ha Helgasäkrat hemmet.
Alltså, schäfrar är ju inte korkade, det går ju säga åt dem att ge fan i att vara på bordet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
932
· Visningar
49 929
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 009
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp