Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beror tydligen på vilken sorts alger, men man kan inte se skillnad utan det måste analyseras. Men de kan bli rejält dåliga om de fått i sig. Jag åker inte till havet nu.

Jo, jag vet, därav att man aldrig tar risken. Fel alger så kan hunden vara död inom en timme. Vi har havstomt och hundarna har fått vara inlåsta hela helgen då det är otroligt mycket alger just nu.
 
Alltså jag orkar inte längre - allt känns bara vidrigt. Det är över 33 grader i skuggan idag och vi dryper bort. Hundarna ser bara ledsna ut och vi försöker leva framför fläkten. Kalla vattenflaskor hos valparna och får fukta lakanen lite, för även dom mår dåligt av detta.
Hela veckan ska det va varmt och hela nästa vecka ska det bli 31 grader.......jag vill inte :arghh:
Jag bor i närheten av Norrköping (som jag hade för mig att du bor i?) under semestern nu, och idag var det underbart blåsigt! Jag t.o.m satt lite i solen då vinden kylde ned en hel del. Jag vet inte om det var likadant inne i stan? Om inte, prova att åka ut på landet :D
 
Jag bor i närheten av Norrköping (som jag hade för mig att du bor i?) under semestern nu, och idag var det underbart blåsigt! Jag t.o.m satt lite i solen då vinden kylde ned en hel del. Jag vet inte om det var likadant inne i stan? Om inte, prova att åka ut på landet :D

Pfft, what?! Bor ju utanför Norrköping. Var tusan håller du till?
 
Jag bor i närheten av Norrköping (som jag hade för mig att du bor i?) under semestern nu, och idag var det underbart blåsigt! Jag t.o.m satt lite i solen då vinden kylde ned en hel del. Jag vet inte om det var likadant inne i stan? Om inte, prova att åka ut på landet :D
Jag bor i Norrköping ja, men tyvärr blåste det år fel håll så det blev inte så mycket fläktande i trädgården :mad:
Fast ksn inte direkt hålla med om att vinden kylde - mer het ökenvind och över 31 grader :o
Blir nog självklart bättre på landet, men här i Klockaretorpet blir det verkligen ökenhetta. Valparna har dock mått bättre idag med både kalla flaskor att ligga nära och en fläkt :)
 
På 15 min hade Helga genat 3 ggr över matbordet på altanen.
Totalt i kväll har hon gjort det 8 ggr. Hon har också försökt klättra på en stege som föll över hennes rumpa (lättaluminium)...helt obetörd. Makalöst miljöstark hund.
Vidrig att ha i hemmamiljö :wtf:
Maken garvar men jag har sagt åt honom att sätta upp regler annars får hon bo i hundgården!
 
Försökte få med bilden i förra inlägget men det ville sig inte.
Helga i full fart över bordet. Och ja, hon har lagt ett märgben lite dekorativt på bordet isf min duk och blomma som jag fick ta undan :meh:
20180717_191947_003.jpg
 
På 15 min hade Helga genat 3 ggr över matbordet på altanen.
Totalt i kväll har hon gjort det 8 ggr. Hon har också försökt klättra på en stege som föll över hennes rumpa (lättaluminium)...helt obetörd. Makalöst miljöstark hund.
Vidrig att ha i hemmamiljö :wtf:
Maken garvar men jag har sagt åt honom att sätta upp regler annars får hon bo i hundgården!

Gah. Jag hade fått spader.
 
På 15 min hade Helga genat 3 ggr över matbordet på altanen.
Totalt i kväll har hon gjort det 8 ggr. Hon har också försökt klättra på en stege som föll över hennes rumpa (lättaluminium)...helt obetörd. Makalöst miljöstark hund.
Vidrig att ha i hemmamiljö :wtf:
Maken garvar men jag har sagt åt honom att sätta upp regler annars får hon bo i hundgården!
Det är så myyysigt med hund alltså :laugh:
 
Det är så myyysigt med hund alltså :laugh:

Man ska ha dem från valp så man kan uppfostra dem själv så är det ren lycka. Denna har bara varit i hundgård och är 2,5 år. Supernyfiken och vill testa allt!! Kanon med de egenskaperna om man får dem som små. Men inte när de är 2,5 år och väger 25 kg :arghh:
 
Man ska ha dem från valp så man kan uppfostra dem själv så är det ren lycka. Denna har bara varit i hundgård och är 2,5 år. Supernyfiken och vill testa allt!! Kanon med de egenskaperna om man får dem som små. Men inte när de är 2,5 år och väger 25 kg :arghh:
Kan tänka mig att det är tufft, med den åldern och bakgrunden. Även om jag inte har någon egen erfarenhet av att ha haft hund som valp så har det i alla fall inte varit hundgårds-hundar som flyttat in här. Tur det, för rör en mattes vinglas.. :rage: (;))
Men det låter ju som att ni har fått en tjej med fantastisk potential, bara hon lär sig några, ehh, grunder. Typ respekt för vinglas. Och bord och sånt :D
 
Försökte få med bilden i förra inlägget men det ville sig inte.
Helga i full fart över bordet. Och ja, hon har lagt ett märgben lite dekorativt på bordet isf min duk och blomma som jag fick ta undan :meh:
Visa bifogad fil 17274
Hos oss är matbordet bara matbord för katterna och det händer att Ammo är där uppe med xD

Det finaste man har ställer man på bordet som Ammos uppfödare brukar säga.
(Ammos pappa låg en dag och sov på de kompostgallrena hon lagt upp på bordet för avskräcka sånt beteende 😂)
 
Kan tänka mig att det är tufft, med den åldern och bakgrunden. Även om jag inte har någon egen erfarenhet av att ha haft hund som valp så har det i alla fall inte varit hundgårds-hundar som flyttat in här. Tur det, för rör en mattes vinglas.. :rage: (;))
Men det låter ju som att ni har fått en tjej med fantastisk potential, bara hon lär sig några, ehh, grunder. Typ respekt för vinglas. Och bord och sånt :D

Ja hon har en enorm potential, det är därför maken skrockar förnöjt. Det hela handlar bara om okunskap från hennes sida. Det kan vi lära henne. Att nyfikenheten, drivet och orädslan finns där naturligt är ju kanon. Det ska hennes framtida avkommor få ärva ;)
 
Hos oss är matbordet bara matbord för katterna och det händer att Ammo är där uppe med xD

Det finaste man har ställer man på bordet som Ammos uppfödare brukar säga.
(Ammos pappa låg en dag och sov på de kompostgallrena hon lagt upp på bordet för avskräcka sånt beteende 😂)

Gott med miljöstarka hundar men gärna ihop med gott uppförande.
Vi hade ju en tik ur B-kullen som glatt stod på färdigdukat köksbord och gluffsade i sig boeuf bourguignon. När hon såldes till kriminalvården såg de det som en merit! :laugh:
 
Sen Lyra som liten valp kissade i den nyinköpta sängen (sängen som var dyrare än vad jag någonsin kommer att erkänna :nailbiting: men vi sover gott i den) så har vi hundförbud i sovrummet. Jag fuskar lite på morgonen ibland om mannen åker tidigt :o för Lyran gillat verkligen att mysa. Med värmen så är sovrummet olidligt varmt och med en extra säng i källaren så tog jag min tillflykt dit ikväll - Lyran är helt överlycklig för att få spendera en natt med sin matte.
37CC6D99-A276-45C3-A24E-65ABEB31F5B4.jpeg
Gullhunden :love:
 
Pfft, what?! Bor ju utanför Norrköping. Var tusan håller du till?
:rofl: Nära Östra Stenby :p

Jag bor i Norrköping ja, men tyvärr blåste det år fel håll så det blev inte så mycket fläktande i trädgården :mad:
Fast ksn inte direkt hålla med om att vinden kylde - mer het ökenvind och över 31 grader :o
Blir nog självklart bättre på landet, men här i Klockaretorpet blir det verkligen ökenhetta. Valparna har dock mått bättre idag med både kalla flaskor att ligga nära och en fläkt :)
Jag råkade bränna mig igår och har några blåsor som resultat :grin: Så kanske lika bra det :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
932
· Visningar
49 964
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 010
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 439

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp