Hur är läget? Del XXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu nastan gjort klart koks golvet, men "grouten" (vad det nu kan tankas heat på Svenska) som ska fylla I fogarna tog slut sa jag har fogar mellan 4 :cautious: plattor kvar. Oh well, nu ar koks golvet nastan klart I alla fall.

Det ar på risen att koket blir klart, det haller inte att ata hamburgare (vi har varldens godaste burger stalle 5 minutes hemifran:d) och hemgjord glass nastan varje dag till Middag. Det ar dags for en mer halsosam diet innan jag vaxer ur alla mina klader.
 
Det blev en sorts efterratt I dag ... Jordgubbar, blabar, och yogurt fjord AV minimjolk Med en matsked brunt socker. Mums:d
Och nu are det dags att ga I sang. I morgon har jag flora lectioner innan jag kan ge it for att utratta are den och ga Med valp I ett kopcenter.:p
 
Klarvaken mitt i natten, nu vill jag verkligen inte vara vaken när jag måste.. duktigt hjärnan! Släpat mig upp i sittande ställning.
Varit mycket negativ stress sista dagarna som tar ut sin rätt... Alltid lika spännande med folk som först lovar en sak, sen tvärvänder och vägrar ens diskutera saken och sätter andra (bla mig) i skiten.
Nähä, nu ringde mitt dags-att-gå-ut-ur-huset larm...
 
Försök inte plocka ner en färsk med din bil bara, ska bilen överleva bör man sitta i en stridsvagn (aka Volvo 245) eller en stoor pickis :nailbiting: Jag ser inte riktigt dig köra något slikt :p

Du, jag vet. :( Jag har en asiatisk småbil (förstås!) så jag är LIVRÄDD för att köra på en sån där jävla betongsugga i 100 km/tim.
Lite efter men om du madalaki ändå bestämmer dig för att prova så kan jag även tipsa om att vara vaksam så att grävlingen verkligen är död. En bekant som är eftersöksjägare kom ut på ett ställe med en påkörd grävling, det verkade död så han slängde in den i bagaget för att den inte skulle ligga kvar på vägkanten och började åka, rätt var det var så började det leva om i bagaget. :nailbiting: Grävlingen hade fått en smäll så att den hade svimmat av och vaknade nu till, rätt upprörd över att vara instängd. :crazy:
 
Lite efter men om du madalaki ändå bestämmer dig för att prova så kan jag även tipsa om att vara vaksam så att grävlingen verkligen är död. En bekant som är eftersöksjägare kom ut på ett ställe med en påkörd grävling, det verkade död så han slängde in den i bagaget för att den inte skulle ligga kvar på vägkanten och började åka, rätt var det var så började det leva om i bagaget. :nailbiting: Grävlingen hade fått en smäll så att den hade svimmat av och vaknade nu till, rätt upprörd över att vara instängd. :crazy:

Tro fan det, jag hade också varit grinig om någon stängt in mig i skuffen! :rofl:
 
Instämmer helt med Linta här @Inglorion. Har han haft problem i tidigare förhållanden så är det hans problem, inte ditt. Visst att man berättar om det för en ny partner men sedan äger man själv problemet och lösningen av det.
Tror du är nåt på spåren här. Hade lite klåda på insidan och olustkänslor efter ditt förra inlägg. Var rädd om dig!

Jag håller med, är inte särskild bekväm med att det svänger så snabbt :crazy: Det kan vara liksom helt fantastiskt sne slår det om till att han blir sur över något (ofta egentligen inte relaterat till mig men det projiceras på mig eller så sägs det vill jag ska känna eller tycka :crazy:). Det går liksom från att vara helt fantastiskt till att vara otroligt hemskt och jobbigt för mig att hänga med och följa. Är egentligen rätt konflikträdd och har väl insett att jag egentligen hanterar konflikter rätt dåligt (det är väl en bra sak han har fått mig att inse), jag vill ta ett steg tillbaka och tänka igenom och det blir inget bra när det är så in my face på en gång och det ska tvingas fram svar. Helst undviker jag konflikter helt men om slutsatsen är att jag måste ta tag i problemet så gör jag det också. Morsan var ju alltid otroligt aggressiv och på och det spelade liksom ingen all vad du sa för hon attackerade bara mer, så har väl tyvärr lärt mig att det är bättre att inte reagera eller säga något just där och då.

han projicerar definitivt problem på mig som inte är mina. Egentligen har ju jag en bakgrund där jag inte borde lita på folk (exet ljög ju konstant t.ex., helst om skit som det var lätt att kolla på en gång :crazy: Eller som han egentligen visste att man skulle inse att han har ljugit). Men det är ju inte en framtida karls fel vad som har hänt i min barndom eller i föregående förhållande.

En gång så sa M argt till mig att han faktist inte skulle behöva säga till mig precis allt som hänt i hans liv innan mig, jag försökte påpeka att jag faktist aldrig hade bett om att få veta de här sakerna. De hade liksom tvingats på mig väldigt aggressivt och på ett obehagligt sätt, men det vändes fortfarande om till att han inte hade gjort något fel men att på något sätt så var det nu fel av mig att ens påpeka det. Att jag inte drar upp eller projicerar mina föregående relations problem eller liknande reflekteras det inte ens över, att det liksom finns massvis med mer grejer som han inte vet och som jag inte har något behov av att dela med mig.

Jag stop faktist upp för mig själv ordentlig när vi var på universitetet där han på ett väldigt underminerande sätt sa till mig att jag skulle leverera en övningspresentation till honom så att jag hade tid att korrigera det han ville att jag skulle korrigera för det var ju lätt att folk trodde att de var bra på att leverera presentationer + och han hade ju ett ansvar till universitetet. Hela sättet det levererades på fick mig att inse att jag skulle bli sjukt osäker och stressad över att leverera presentationen överhuvudtaget om han såg den innan. Det levererades så stensäkert på något sätt att jag skulle vara dålig :(. Jag har liksom varit sjukligt rädd för presentationer, men har leveraret tillräckligt många på konferenser osv för att det ska vara lugnt nu.

Jag påpekade till slut att jag faktist var väldigt van vid att leverera övningspresentationer, att vi gör det konstant på mitt universitet. Att jag är van vid att både få och ge kritik på ett sätt som inte bryter ned personen, och att han borde tänka över sättet att han säger saker, det är liksom inget krav, utan man erbjuder sig och det är upp till personen själv om de vill ta emot hjälpen. Att sättet han sa det på faktist fick mig att känna mig osäker och dålig (det sista var ju mitt eget problem tydligen just där och då :crazy: Men han verkade ta åt sig i slutändan när han tänkt efter lite). Det är väl det bra, kanske, att han faktist funderar igenom kritik även oms e inte händer på en gång. Det går att säga de här negativa sakerna har jag insett efter ett tag och han tänker igenom det, han kanske inte håller med men det går i alla fall att säga det.
 
Lite efter men om du madalaki ändå bestämmer dig för att prova så kan jag även tipsa om att vara vaksam så att grävlingen verkligen är död. En bekant som är eftersöksjägare kom ut på ett ställe med en påkörd grävling, det verkade död så han slängde in den i bagaget för att den inte skulle ligga kvar på vägkanten och började åka, rätt var det var så började det leva om i bagaget. :nailbiting: Grävlingen hade fått en smäll så att den hade svimmat av och vaknade nu till, rätt upprörd över att vara instängd. :crazy:

Hur rekommenderar du att man säkerställer döden på grävling? Petar med fot? Kollar pulsen? Mun-mot-mun-metoden?
 
Hur rekommenderar du att man säkerställer döden på grävling? Petar med fot? Kollar pulsen? Mun-mot-mun-metoden?

Örat mot munnen för att se om den andas?
Japp örat mot munnen! :up: Lyssna inte på Athena_arabians hon försöker bara framställa grävlingar som onda, de är bara en aning missförstådda, de vill bara pussas lite! :love:

Så långt ifrån den som möjligt :D dvs helst medelst lång påk-metoden :p
Eller ja det här är nog den allra lämpligaste metoden, men å andra sidan, vaknar man inte av att bli inslängd i skuffen så vaknar man nog inte av att bli petad på av en pinne heller. :angel:
 
Jag har nu nastan gjort klart koks golvet, men "grouten" (vad det nu kan tankas heat på Svenska) som ska fylla I fogarna tog slut sa jag har fogar mellan 4 :cautious: plattor kvar. Oh well, nu ar koks golvet nastan klart I alla fall.

Det ar på risen att koket blir klart, det haller inte att ata hamburgare (vi har varldens godaste burger stalle 5 minutes hemifran:d) och hemgjord glass nastan varje dag till Middag. Det ar dags for en mer halsosam diet innan jag vaxer ur alla mina klader.
Du gav nästan svaret själv på vad det heter på svenska :) Det heter fog eller fogmassa, det förstnämnda i dagligt tal. Och man fogar mellan plattorna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 768
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp