Hur är ni försäkrade? olycksfall etc.

Sv: Hur är ni försäkrade? olycksfall etc.

Det är inte så jobbigt att teckna försäkring om man pratar med rätt person som hjälper dig! :)

Var inte meningen att stressa upp dig men en vanlig anledning till att kunder blir arga på bolagen är för att de inte vet vad det är de har tecknat för något. Vissa är lite dum-snåla och väljer det billigare alternativet och sedan när olyckan är framme så blir det inte som de tänkt sig för att dittan och dattan inte ingick men de tog det för givet= missnöjd kund pga okunskap. Detta scenario är vanligt när folk tecknar försäkringar över nätet.
Pratar du med en försäkringsrådgivare så får du svar på dessa direkt.

Eftersom du nämnde några specifika saker som var viktiga för dig så är det ju viktigt att de kraven uppfylls.

Om du inte vill prata med någon över telefon, skumma igenom villkoren på nätet (ligger oftast som pdf:er) och skicka iväg ett mail eller teckna direkt på nätet.

Villkoren finns alltid på bolagens hemsida.

Jag jobbar på If Skadeförsäkring. ;)

Jag blev uppringd av if idag (vi har alla familjens försäkringar där). Vi pratade lite om behovet av försäkringar och jag kom på att jag nog inte har någon olycksfallsförsäkring. Jag är inte medlem i något fack, brukar man ha något skydd från annat håll?
Om jag tar upp ridning igen (rider inte nu), täcker if:s olycksfall det?
 
Sv: Hur är ni försäkrade? olycksfall etc.

Jag har nyligen åkt av och brutit armen, fick då tipset på jobbet att jag skulle anmäla skadan iom att jag är försäkrad via facket i Folksam.

Så igår ramlade en hygglig slant in vilket var välkommet!
Jag har ingen ytterligare försäkring vilket jag nog egentligen borde ha och jag ska se över det nu när jag har mycket tid till mitt förfogande..
 
Sv: Hur är ni försäkrade? olycksfall etc.

Om du inte är med i något fackförbund och inte har valt att teckna någon privat olycksfallsförsäkring så är du oförsäkrad på just den punkten.
If's olycksfallsförsäkring täcker ridsport.
 
Sv: Hur är ni försäkrade? olycksfall etc.

Hästen - Agria Incident
Jag och dottern - Folksam olycksfall
Jag - sjukvårdsförsäkring hos Scandia
Hemförsäkring - Folksam
Barnen har barnförsäkring - Trygg Hansa
Hela familjen är försäkrad även på fritiden via arbetet

De enda försäkringarna som används har varit barnförsäkringen och den vi har via arbetet. Bägge gångerna gällde det barnen. Vi är med andra ord goda kunder för försäkringsbolagen...
 
Sv: Hur är ni försäkrade? olycksfall etc.

ahaa, då förstår jag :) Lutar nog åt folksam, då jag gissar att jag kanske kan få någon form av samlingsrabatt där.. Plus att priserna vid första anblicken ser bra ut.

hur resonerade du när du valde bort "hästsäker"-delen? Jag velar lite där, då huvudpoängen med den känns som att det är för att slippa självrisk på hästens försäkring, och det har jag ju inte nytta av ändå. Men tandskada/invaliditet vill man ju gärna bli ersatt för ;)

Eftersom att tandskada även fanns med i den vanliga och kände att dödsfallsersättning inte var aktuellt iom att jag är själv och veterinärvårdsersättning vid tävlingsskada inte heller var nödvändigt att betla för då det inte var min egna häst. Skulle ju ha varit för invaliditetsrisken såfall, men... tja. Jag tänkte att hittills har det ju gått bra ;)

Har haft tur och inte råkat ut för så mycket, men de få gånger jag har varit i kontakt med dom så har de varit mycket snabba, proffsiga och hjälpsamma.
 
Sv: Hur är ni försäkrade? olycksfall etc.

Jag har inte något att välja på då jag egentligen inte får försäkra mig eftersom jag har diabetes. Men för något år sedan tog Svenska diabetesförbundet tillsammans med Trygg Hansa fram en försäkring som även innefattade diabetiker (men givetvis bara de som är medlemmar i Diabetesförbundet kan få den, så det finns en hake).

Hur eller hur, jag har nu iaf en liv och till viss del olycksfallsförsäkring i Trygghansa. Sambon och dottern är också försäkrade i Trygghansa. Hemförsäkringen är i Ölands försäkringsbolag, hundarna hos Agria och katterna i Folksam (där fanns även hästen innan jag sålde den).
 
Sv: Hur är ni försäkrade? olycksfall etc.

aaaah, ja då förstår jag! Då är nog det "pålägget" onödigt för mig med :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag skall med all sannolikhet att köpa en 2-åring som hittills varit oförsäkrad. Med andra ord så kan jag välja bolag fritt. Men vad...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Tingeling
·
Ekonomi & Juridik Alla ni som upptäckt denna billiga form av försäkring, förbered er i tid inför er huvudförfallodag. Nu är det slut på denna försäkring...
Svar
10
· Visningar
2 367
Senast: Summerwind
·
T
Hästmänniskan Hur väl är du försäkrad? OM hästen kommer lös ut ur hagen och springer upp på en väg och kanske orsakar en massiv krock mellan...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 774
Senast: tirnanog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp