Försäkra in 2-åring, vilket bolag?

Sv: Försäkra in 2-åring, vilket bolag?

Vi har Sveland till våra hästar och det har hittills alltid fungerat snabbt och smidigt och bra, som tur är har vi dock inte behövt använda våra försäkringar så ofta men när vi har gjort det oavsett det gällt veterinärbesök som hälta eller utdömd häst och avlivning så har det fungerat bra. Förhoppningsvis tycker jag samma efter att den nuvarande hästen som är under veterinärbehandling är färdigutredd och behandlad.
 
Sv: Försäkra in 2-åring, vilket bolag?

Har Sveland, snabba och smidiga. Dom skriver också ut tydlig vad försäkringen täcker och inte.
 
Sv: Försäkra in 2-åring, vilket bolag?

Ja, och inte nog med att de begränsar hältutredning, de gör de samma med rygg och med rörelsestörningar. Så där en en fjärdedel - hälften av det man behöver försäkring till (väldigt grovt räknat) får man ut MAX 17.000 kr i ersättning. Och de fortsätter bara att höja premierna.

Detta har jag missat helt!!! Då kanske det är bättre att ta Folksam på fölet. Har haft dem tidigare och varit nöjd, men mitt sto var redan försäkrad i Agria när jag köpte henne, så det passade bra att ta över hennes försäkring då. Nu ska jag teckna foster och föl försäkring. Undrar om jag måste ha det i samma bolag som stoet?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Fosterförsäkrar ni? Om ni gör det försäkrar ni i rätta livvärdet eller väljer ni bara veterinärvård? Kollade upp och om jag skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 303
Senast: _Taggis_
·
Ekonomi & Juridik Jag skall teckna mig en olycksfalls och sjukförsäkring tänkte jag. Men det är verkligen en djungel. Hur väljer man bolag? Vad skall man...
2
Svar
26
· Visningar
2 829
Senast: Ceta
·
Ekonomi & Juridik Vilket försäkringsbolag väljer man? Den nya hästen, 5 år gammal, är oförsäkrad och jag vill alltså teckna en helt ny försäkring. Det är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 031
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag står inför ett ev köp av en till häst, en ponny. Det är en fyraåring som är helt oförsäkrad eftersom uppfödaren har ett stort antal...
2
Svar
33
· Visningar
2 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp