Bukefalos 28 år!

Hur agerar ni hemma hos andra?

Fast i så fall bör man väl ha en speciell handduk i köket och tvätta händerna där innan man hanterar maten
För handtvätt i samband med matlagning så tvättar man händerna i köket och om man öht har ett behov av att torka dem innan man sätter igång med maten, så använder man självklart en för ändamålet handduk som är placerad i köket och som byts ut dagligen.
Så är det nog. Nu så har vi visserligen de extra toaletterna vid köken så det blir inte som i badrummet. Med en handduk som har legat på något av de golven vill nog ingen använda till händerna.
 
Jag fattar inte riktigt när handsprit blev överlägset tvål och vatten. Behöver jag tvätta händerna väljer jag tvål och vatten alla dagar i veckan.
Bara handsprit känns sådär. I kombination med en tvåltvätt- ja, men när behövs det i hemmiljö? På sjukhus och kanske offentliga miljöer/arbetsplatser kan det finnas en poäng, men på jobbet tror jag mest det var utplacerat som nån ”vi vill visa att vi bryr oss om er och såhär visar vi det”-grej.
 
Jag fattar inte riktigt när handsprit blev överlägset tvål och vatten. Behöver jag tvätta händerna väljer jag tvål och vatten alla dagar i veckan.
Bara handsprit känns sådär. I kombination med en tvåltvätt- ja, men när behövs det i hemmiljö? På sjukhus och kanske offentliga miljöer/arbetsplatser kan det finnas en poäng, men på jobbet tror jag mest det var utplacerat som nån ”vi vill visa att vi bryr oss om er och såhär visar vi det”-grej.
Agnes Wold håller med dig.

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/professorn-sluta-med-handsprit/

Folk verkar använda handsprit i förkylnings- och kräkskjuketider, men mot virus hjälper den ju ändå inte. Då är det bättre med tvål och vatten.
 
Innan jag larde mig att ha en korg med en hel massa "tvattlappar" hoprullade pa gast toa som handdukar hade jag 4 stycken som hangde pa en stang ... nar alla lag pa golvet efter ett par timmar in pa festen byttes de ut. Nasta gang alla lag pa golvet hade jag inga fler och hangde tillbaka forsta omgangen igen. :o
Men vad har du för vänner som slänger handdukarna på golvet? Aldrig varit med om.
 
Agnes Wold håller med dig.

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/professorn-sluta-med-handsprit/

Folk verkar använda handsprit i förkylnings- och kräkskjuketider, men mot virus hjälper den ju ändå inte. Då är det bättre med tvål och vatten.

Jag är en av de som har handsprit med överallt. Jag har på kontoret och i bilen samt handväskan. Inte hemma dock.

pga av mitt arbete så tror jag denna handsprit ar räddat mig flertal ggr då jag varit ute bland entreprenörer som jobbar med avlopp. Diabetes och immunförsvar går inte riktigt hand i hand. ;)
 
Jag är en av de som har handsprit med överallt. Jag har på kontoret och i bilen samt handväskan. Inte hemma dock.

pga av mitt arbete så tror jag denna handsprit ar räddat mig flertal ggr då jag varit ute bland entreprenörer som jobbar med avlopp. Diabetes och immunförsvar går inte riktigt hand i hand. ;)
Agnes Wold menade nog generellt, inte diabetiker i avloppsmiljöer. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp