M
Mrs LunaTanten
Idag när jag kommer för att hämta barnen på dagis kommer fröken och säger till mig att jag måste köpa med mig "vanliga" blöjor istället för de "Up and Go´s" som jag lämnat.
-varför då???? frågar jag.
Fröken: -det tar sån tid med up and go´s än med vanliga och så behöver vi inte ta dem till skötbordet och byta. Vi slipper att klä av dem allt.
-Va????????
Fröken: Ja det tar sån tid med dem. Tid vi inte har.
-ja men min XX har eksem och måste smörjas flera ggr om dan då måste ni ju ändå ta och klä av honom eller????
Fröken: Vi tycker att han har blivit så bra att vi inte gör det så ofta längre.
-det accepterar inte jag svarade jag, ni skall göra det ni blir tillsagda för att kunna ge bästa omsorg för våra barn.
Jag betalar fullt och skall dessutom stå för egna blöjor då skall ni använda dem som jag bär hit!
Sedan är det jag som förälder som ger direktiven om hurvida xx skall smörjas eller ej, inte ni och framförallt inte utan att rådfråga oss som föräldrar!
Fröken: Ja men nu är det så här, du får ta hit vanliga blöjor.
-inte en chans svarade jag, jag skall verkligen kolla upp detta.
Fröken: Vad ni använder hemma bryr vi oss inte om men här skall det gå smidigt.
Jag blev så djävla arg att jag trodde jag skulle explodera sa inget mera utan tog ungarna och gick.
I morgon skall jag ringa till områdes chefen på kommunen och komma med synpunkter, ibland tror jag kommunen har glömt att vi föräldrar faktiskt är dem som köper tjänsten av dem och att de skall tillhandahålla service.
Jag betalar 1800 kr för heltid och två ungar 1,5 år & 3 år (kanske inte så mkt men det är efter taxan så..)
(samt måste ha egna blöjor.)
Nu till mina frågor: Hur är det på era dagis?
Hur mycket betalar ni och hur mycket service får ni respektive kräver ni?
-varför då???? frågar jag.
Fröken: -det tar sån tid med up and go´s än med vanliga och så behöver vi inte ta dem till skötbordet och byta. Vi slipper att klä av dem allt.
-Va????????
Fröken: Ja det tar sån tid med dem. Tid vi inte har.
-ja men min XX har eksem och måste smörjas flera ggr om dan då måste ni ju ändå ta och klä av honom eller????
Fröken: Vi tycker att han har blivit så bra att vi inte gör det så ofta längre.
-det accepterar inte jag svarade jag, ni skall göra det ni blir tillsagda för att kunna ge bästa omsorg för våra barn.
Jag betalar fullt och skall dessutom stå för egna blöjor då skall ni använda dem som jag bär hit!
Sedan är det jag som förälder som ger direktiven om hurvida xx skall smörjas eller ej, inte ni och framförallt inte utan att rådfråga oss som föräldrar!
Fröken: Ja men nu är det så här, du får ta hit vanliga blöjor.
-inte en chans svarade jag, jag skall verkligen kolla upp detta.
Fröken: Vad ni använder hemma bryr vi oss inte om men här skall det gå smidigt.
Jag blev så djävla arg att jag trodde jag skulle explodera sa inget mera utan tog ungarna och gick.
I morgon skall jag ringa till områdes chefen på kommunen och komma med synpunkter, ibland tror jag kommunen har glömt att vi föräldrar faktiskt är dem som köper tjänsten av dem och att de skall tillhandahålla service.
Jag betalar 1800 kr för heltid och två ungar 1,5 år & 3 år (kanske inte så mkt men det är efter taxan så..)
(samt måste ha egna blöjor.)

Hur mycket betalar ni och hur mycket service får ni respektive kräver ni?