Hur bemöter man ett barn på väg att bli överviktig?

Sv: Hur bemöter man ett barn på väg att bli överviktig?

Det är ju lite tragiskt att du tycker att dina ska vara allmänrådande.

Det där är ju bara trams. Du får ju argumentera i sakfrågan, åtminstone. Att vi inte har samma värderingar står helt klart, det behöver du inte tala om för mig.
 
Sv: Hur bemöter man ett barn på väg att bli överviktig?

Det låter väldigt långsökt.

Sedan är bildigenkänningsprogram på G också. Man vet ju inte hur bra de är på att plocka folk heller. (och jag håller med, jag skulle känna igen barn jag känner på bild, nästan oavsett hur avidentifierade de är. Man känner ju igen sina vänner i en folkmassa bara på håret bakifrån.)
 
Sv: Hur bemöter man ett barn på väg att bli överviktig?

Är det att kränka ett barns integritet om man lägger ut en bild på kroppen? :confused:

Ja!

Det är att kränka barn eller vuxens integritet om man lägger ut en bild på denne, som denne inte godkänt, till allmän beskådan - oavsett ålder. Oavsett om den som lägger ut bilden försöker avidentifiera den, för det är i princip omöjligt när det gäller en så stor del som en kropp som ska visas.

Gå till dig själv, skulle Du tycka att det var ok om det var Du på bilden?
 
Sv: Hur bemöter man ett barn på väg att bli överviktig?

Hur svårt kan det vara att göra hennes portioner hemma och helt enkelt inte ge henne fet ost osv? :crazy:

Ge henne en barnportion anpassad efter hur mycket hon rör sig och så är det det hon får äta. Punkt?

Gör så med alla hennes mål du har koll på och säg till fröknarna i skolan att dom passar på henne så att hon bara hämtar mat en gång osv.

Herregud, du får ju skylla dig själv när du tillåter ostar osv! :angel:
 
Sv: Hur bemöter man ett barn på väg att bli överviktig?

Ursäkta?

Det säger ju sig självt att om en unge får en massa fet mat hemma så är det ju det som är problemet!

Lägg om maten till nyttigare och mindre portioner (man tar en gång) så lär det ju bli bra.

Och givetvis, motion och lek!
 
Sv: Hur bemöter man ett barn på väg att bli överviktig?

Nej, det har hon inte. Men hon är full av orealistiska föreställningar om föräldraskap, vilket har fått mer än en tråd att spåra ur härinne på Förälder. Det hon skriver är oftast så omoget och provocerande att många inte kan låta bli att svara och så är trådhaveriet ett faktum.

När hon bytte nick hoppades jag att det betydde en omstart med lite mer ödmjuk hållning till sådant hon inte vet något om. Men...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 753
Senast: Bri
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 426
Senast: Zewz
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 103
Senast: Qelina
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp