Hur beställer ni på pizzerian?

Lilla

Trådstartare
När ni köper mat på pizzerian köper ni då en befintlig pizza, sallad, annan maträtt eller lägger ni till och/eller drar i från?

Jag äter kyckling men inte annat kött och tycker att det är lite trist med vegetariskt så jag köper ofta en pizza med kött och byter ut det mot kyckling.

Just nu har jag dock ätit en befintlig kycklingpizza med curry och nötter.

Köper ni mycket samma eller varierar ni?

Diskutera gärna allt runt pizzerior. Hiss och diss.
 
Jag beställer pizzan som den är i menyn och köper till vitlökssås :heart Handlar sällan på andra pizzerior men skulle kunna be att ta bort något som jag inte äter men troligtvis skulle det bli en Vesuvio för dom brukar gå att äta:D Inga nötter på mina pizzor!
 
Jag fattar verkligen inte poängen med att de har typ 70 olika pizzor med olika kombinationer av pålägg, sällan någon som jag ens vill ha och ofta väldigt likadana kombinationer (typ alla med kyckling innehåller banan och curry också, till exempel). Varför inte ha ett grundpris och sen 5 kr per extra ingrediens till exempel? :confused: Hela systemet är ju ologiskt! :cautious:

(Med det sagt beställer jag helst en Hawaii, utan ost!)
 
Köper en vegansk fruktpizza om det är på det lokala pizzahaket i kvarteret.
Alltså vegoost, banan, ananas, jordnötter, curry och en vegosås på.
 
Jag älskar pizza. Har en favoritpizzeria.

Beställer alltid samma, en Iraj utan köttfärs med ruccola istället.
(Tomatsås, Ost, Köttfärs, Lök, Jalapeno, Färsk vitlök, Tomater, Cayennepeppar, Orientdressing)

De kan mitt namn och brukar avsluta min mening innan jag hinner göra det 😂😂
 
De två-tre gångerna om året som jag beställer pizza/äter pizza ute så väljer jag från befintlig meny. Slafspizza är så gott som alltid Hawaii, finpizza varierar mer men gärna vit bas om det bjuds.
 
Vid pizza från haket beställer jag i princip alltid samma eftersom jag inte köper så ofta. På den byter jag ut såsen och lägger till feferonis (peperoni).
 
Jag är en sån som krånglar, pappa kallar det en ”utan fast med”. Jag äter inte kött så ofta får jag plocka bort ingredienser. Alltid en burk sås att doppa kanterna i!

Min pizzeria är bäst, trots att dom alltid retas med mig :p om jag beställer en pizza utan oxfilé så får jag sedan hämta en pizza med extra oxfilé, på skoj förstås!
 
Jag beställer en Margherita barnpizza 😁
Blir i yr så mycket kvar om man ska ta bort något 😆
 
När ni köper mat på pizzerian köper ni då en befintlig pizza, sallad, annan maträtt eller lägger ni till och/eller drar i från?

Jag äter kyckling men inte annat kött och tycker att det är lite trist med vegetariskt så jag köper ofta en pizza med kött och byter ut det mot kyckling.

Just nu har jag dock ätit en befintlig kycklingpizza med curry och nötter.

Köper ni mycket samma eller varierar ni?

Diskutera gärna allt runt pizzerior. Hiss och diss.
Köper sällan pizza men några gånger på ett år blir det (4-5) - och då är det alltid samma, en kebabpizza och en sorrento + 4 pizzasallad som delas på 4 personer. Tidigare när vi var fler så var det 3 pizzor på 5-6 personer.

Ändrar aldrig i färdiga recept.

(Ibland vill någon ha gyrostallrik också och då blir det alltid rester, standardpizzamåttet verkar tyvärr vara för 2 vuxna….)
 
Hawaii utan skinka beställer jag på en pizzeria, för jag gillar inte deras vegetariska, på andra brukar det bli en befintlig. Det händer att jag inte gillar oliverna, då lämnar jag dem.
 
Jag beställer en vegetarisk med räkor eftersom jag inte äter kött. Då behöver jag inte få frågan om jag vill ha kyckling i stället för skinka.
 
Jag köper Hawaii (med ostkant om pizzerian har det) eller tonfisksallad (ofta med två bröd)
Jag äter oftast hälften. Pizzan sparar jag till dagen efter då och salladen så äter jag två bröd (1,5 bröd snarare) och tar det som är gott i salladen och kastar resten.

Tyvärr så vet de flesta pizzeriorna här exakt när det är jag som ska ha för jag äter alltid samma 😆
 
Jag fattar verkligen inte poängen med att de har typ 70 olika pizzor med olika kombinationer av pålägg, sällan någon som jag ens vill ha och ofta väldigt likadana kombinationer (typ alla med kyckling innehåller banan och curry också, till exempel). Varför inte ha ett grundpris och sen 5 kr per extra ingrediens till exempel? :confused: Hela systemet är ju ologiskt! :cautious:

(Med det sagt beställer jag helst en Hawaii, utan ost!)
Jag håller med om din invändning. Nu beställer jag aldrig pizza eftersom jag anser att en pizza ska var täckt av ordentligt med tomatsås och en aning ost inte att den ska vara lätt rödfärgad och dränkt i flôtig ost. Det är dock sjukt irriterande att de bestämt sig för att om man vill äta A så måste även B alltid ingå.
Om jag beställer på pizzeria så blir det vanligen hamburgertallrik, kebabtallrik eller kebabrulle. I den senare ber jag dem ta bort rödlöken då min mage avskyr rå lök. Någongång beställer jag kycklingsallad och då beställer jag utan (den flôtiga) osten
 
På en pizzeria beställer jag vegetarisk sallad plus kyckling. I början undrade de lite men nu säger de ”en vegetarisk sallad med kyckling?” innan jag hinner säga något. Roligast blir det de få gångerna jag har bestämt mig för ngt annat.
Att jag beställer så är för att den vegetariska innehåller champinjoner och oliver mm och det finns inte i kycklingsalladen,
 

Liknande trådar

Mat Om drygt en vecka åker jag på min mycket efterlängtade semester till Paris. Jag söker tips på restauranger/krogar som serverar god och...
Svar
11
· Visningar
1 135
Senast: annersia
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 717
Äldre Jag brukar försöka äta bra mat, för mig innebär det mycket grönsaker, oprocessad mat och undvika alltför mycket vitt mjöl (min mage...
2
Svar
24
· Visningar
2 170
Senast: nickan1
·
Äldre Mästerkockar (och annat kreativt köksfolk) - jag behöver hjälp med lunchlådan :) Jag äter nästan uteslutande sallad till lunch, och...
Svar
18
· Visningar
1 838
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp