Hur beställer ni på pizzerian?

Jag är lite pizzakräsen och äter därtill inte pizza speciellt ofta, men om jag utgår från de få lokala pizzeriorna som jag brukar (lite utifrån utbudet endast kan tänka mig) beställa från så har jag ett par favoritpizzor och jag ber aldrig om att få lägga till eller plocka bort något.
 
På jobbet tycker en kollega att jag är tråkig å förutsägbar men det går av någon skum anledning inte att ändra på pizzor när man beställer från wolt. Hemma ändrar jag typ allt som oftast om så bara lägger till ett pålägg eller så. Gudfader med paprika (helst grön), special beställer en pizza med kyckling kebab på sedan läggs det till rödlök å champinjoner om jag känner för det, eller tar en azteka på Amerikansk viss.
 
Beroende på vad jag känner för blir det en Hawaii utan skinka men med kyckling, kyckling pizza utan räkor/banan/curry men med ananas (den brukar ha starka kryddor), med vitlökssås och pizzasallad. Ytters få gånger en kebabpizza (med sallad och sånt jox på) eller oxfilé pizza med bea.

Tycker det är ett otyg att det alltid ska vara massa annat krafs på just kycklingpizzorna.
 
Jag brukar ta en Funghi + ananas om det är en "vanlig" pizzeria, sen lägger jag på ruccola och tryffeliaioli hemma. Är det finpizza brukar det finnas vita pizzor som är ok utan ändringar.
 
Kom på nu att en gång så beställde vi sallad utan extra bröd (och nån pizza till sambon) och då hade dom gjort två bröd på pizzerian för dom trodde vi glömt säga till
 
Köper sällan pizza men några gånger på ett år blir det (4-5) - och då är det alltid samma, en kebabpizza och en sorrento + 4 pizzasallad som delas på 4 personer. Tidigare när vi var fler så var det 3 pizzor på 5-6 personer.

Ändrar aldrig i färdiga recept.

(Ibland vill någon ha gyrostallrik också och då blir det alltid rester, standardpizzamåttet verkar tyvärr vara för 2 vuxna….)

Sambon hade gråtit om han fått så lite mat 😂
Ibland köper jag en standardpizza åt mig också så han får äta ordentligt, dvs 1.5 pizza 🍕
 
Kom på nu att en gång så beställde vi sallad utan extra bröd (och nån pizza till sambon) och då hade dom gjort två bröd på pizzerian för dom trodde vi glömt säga till
Det här har jag nämnas hört förut men är ingen grej här, köper ni alltså bröd till pizzan?
 
Jag äter pizza ett par gånger per år.
Antingen är det banan, ananas, curry o bea vid sidan av eller kött, färska tomater, rödlök o bea vid sidan av.

Tror inte jag har ätit köpepizza i år, det börjar nog bli dags. 😋
 
Sambon hade gråtit om han fått så lite mat 😂
Ibland köper jag en standardpizza åt mig också så han får äta ordentligt, dvs 1.5 pizza 🍕
:nailbiting:

3 slicar av 8 på en standardpizza och en burk pizzasallad = proppmätt - jag har ju ätit lunch innan på dagen.

(men alla är olika!)

Det viktiga är att det aldrig finns banan eller ananas i närheten av pizzan, vissa verkar beställa sånt mot bättre vetande.
 
Jag köper Hawaii (med ostkant om pizzerian har det) eller tonfisksallad (ofta med två bröd)
Jag äter oftast hälften. Pizzan sparar jag till dagen efter då och salladen så äter jag två bröd (1,5 bröd snarare) och tar det som är gott i salladen och kastar resten.

Tyvärr så vet de flesta pizzeriorna här exakt när det är jag som ska ha för jag äter alltid samma 😆
samma för mig med, dom vet vem zom hämtar den beztällda pizzan, zå vid något tillfälle har jag zkickat en zpringare för att hämta,då blir det lite kaoz :D
 
Jag har olika ställen och gör olika på dem. 😆 Lokala pizzerian i byn har ingen god kycklingkebab så där köper jag Hawaii med extra ananas om jag ska ha pizza, eller en kycklingsallad med vitlökssås. Typ aldrig nåt annat…

Pizzerian i stan som vi köper från ibland har jättegod kycklingkebab så då köper jag alltid kycklingkebabpizza med medium sås.

Sen finns det ett otroligt bra kebabställe i stan dör jag alltid tar kycklingkebab i bröd. Är inte det minsta äventyrlig 😆
 
Alltså jag lever för sunkpizza! Pizza som skulle få fancypancy italienare att gråta, haha!
Någon form av köttpizza med bea, köttfärs eller vego med tzatziki är standard. Brukar oftast be om att få köpa till mer av vad som redan finns, typ extra oliver på vegopizzan annars får det vara :)
 
Alltså jag lever för sunkpizza! Pizza som skulle få fancypancy italienare att gråta, haha!
Någon form av köttpizza med bea, köttfärs eller vego med tzatziki är standard. Brukar oftast be om att få köpa till mer av vad som redan finns, typ extra oliver på vegopizzan annars får det vara :)
JAG MEEEED. Kan absolut uppskatta en fancy riktig pizza också men sunkpizza med sååååås är ju fantastiskt.
 
:nailbiting:

3 slicar av 8 på en standardpizza och en burk pizzasallad = proppmätt - jag har ju ätit lunch innan på dagen.

(men alla är olika!)

Det viktiga är att det aldrig finns banan eller ananas i närheten av pizzan, vissa verkar beställa sånt mot bättre vetande.

Den som tränar hårt behöver äta mycket 💪
Recept för fyra personer är ett måste när vi två lagar mat 😆

Frukt är inte mat och ska inte finnas i något annat än efterrätt.
 
Jag brukar lägga till och dra ifrån :)

Är lite känslig mot för mycket gluten så ibland kan beställningen vara såhär: en glutenfri ostkebabrulle, utan kebab, med fetaost, utan lök, mellansås bredvid.

Annars är Hawaii utan skinka, med pommes, riktigt gott :d
Rhodos utan lök är också en favorit.
 

Liknande trådar

Mat Om drygt en vecka åker jag på min mycket efterlängtade semester till Paris. Jag söker tips på restauranger/krogar som serverar god och...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: annersia
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 859
Äldre Jag brukar försöka äta bra mat, för mig innebär det mycket grönsaker, oprocessad mat och undvika alltför mycket vitt mjöl (min mage...
2
Svar
24
· Visningar
2 176
Senast: nickan1
·
Äldre Mästerkockar (och annat kreativt köksfolk) - jag behöver hjälp med lunchlådan :) Jag äter nästan uteslutande sallad till lunch, och...
Svar
18
· Visningar
1 855
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp