Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och här är jag, vuxna människan, och önskar att någon kunde hålla mig i handen och spola fram tiden 5 år 💔
Jag har t-shirten...

Vänta inte fem år. Det är ditt liv det handlar om.
Det är så frestande enkelt att ställa upp så många hinder. Hur ska barnen ta det. Hur blir det om jag inte får behålla huset osv osv.

Det är bara falska förevändningar. Bryt dig loss.
Både du och barnen kommer att må oändligt mycket bättre efteråt.
:heart
 
Om du tar tag i det nu så ser jag framför mig hur du kommer sitta med solen i ansiktet nästa vår och njuta. Barnen leker, du mår bra, och du kommer ha fått tillräckligt med distans till det att du undrar vad du väntade på :heart
 
Han menar att han bara ville att familjen skulle fungera bättre, att det var därför bästa lösningen var att han var hemma och tog ansvar för barnen. (Han förlorade vidare anställning november 2020) Han tycker jag är ologisk. För han kan inte både jobba och att våra barn inte är på förskola/fritids.

Och han vill fortfarande jobba på vår relation.

Och han menar att han har gjort alla förändringar jag bett om från familjeterapin,men Jag har inte följt upp å min sida
 
Han menar att han bara ville att familjen skulle fungera bättre, att det var därför bästa lösningen var att han var hemma och tog ansvar för barnen. (Han förlorade vidare anställning november 2020) Han tycker jag är ologisk. För han kan inte både jobba och att våra barn inte är på förskola/fritids.

Och han vill fortfarande jobba på vår relation.

Och han menar att han har gjort alla förändringar jag bett om från familjeterapin,men Jag har inte följt upp å min sida

Det spelar ingen roll. Ni hade kunna ha det mest perfekta förhållandet i världshistorien, han hade kunnat vara den mest omtänksamma och härliga man i universum, men om du inte vill mer så spelar det ingen roll. Det räcker liksom att du inte vill, du behöver inte ha fler skäl än så :heart
 
Han menar att han bara ville att familjen skulle fungera bättre, att det var därför bästa lösningen var att han var hemma och tog ansvar för barnen. (Han förlorade vidare anställning november 2020) Han tycker jag är ologisk. För han kan inte både jobba och att våra barn inte är på förskola/fritids.

Och han vill fortfarande jobba på vår relation.

Och han menar att han har gjort alla förändringar jag bett om från familjeterapin,men Jag har inte följt upp å min sida
Men vill du jobba på er relation? Eller känner du dig färdig nu? För gör du det, så spelar det krasst sett ingen roll vad han vill. Du har all rätt i världen att säga att det räcker nu, du vill inte mer. Du behöver inte ta hänsyn till hans vilja här, du får gå nu. Det är okej.
 
Nej. Jag vet inte hur jag ska orka med vår vardag. Jag tycker den är ofunktionell....
det är inte bra, vad är det minsta steget du orkar ta? och klarar du av att ta det? Tänk inte på det stora nu, nu ska du försöka komma igång bara och göra saker bättre för dig.
 
det är inte bra, vad är det minsta steget du orkar ta? och klarar du av att ta det? Tänk inte på det stora nu, nu ska du försöka komma igång bara och göra saker bättre för dig.

Just nu bara andas tror jag. För helvetet har inte börjat. Att forts hålla på att jag kommer ansöka om skilsmässa.... Sen kommer all hans ånger och försök bli bitterhet och hat
 
Och så barnen mitt uppi det här 💔 de kommer gå sönder. Vår son kommer gå mittitu. Och det är det som fått mig att vara kvar och försöka hålla någon slags fasad
 
Men han är hemma hela dagarna. Men kan inte sköta hemmet. Torkade precis bort intorkade rester från mellanmål mm från soffbordet som jag lämnat för att se OM han ser. Men han kan inte. Jag tror inte han kan. Men jag orkar inte mer
 
Just nu bara andas tror jag. För helvetet har inte börjat. Att forts hålla på att jag kommer ansöka om skilsmässa.... Sen kommer all hans ånger och försök bli bitterhet och hat
Ja den är inte rolig, allt efter våld som kan komma. Men det kommer inte bli bättre om du stannar kvar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 055
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 871
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 136
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp