Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han tycker vi har hamnat fel i tid liksom. Att det känns så dåligt att hamna i skilsmässa pga att vi haft dålig kommunikation, istället för att jobba på det
Han har väl levt i fel tid jävligt länge. Sitta i källaren och bliförsörjdtiden. Jävla kräk är vad han är. Att jobba på en relation är inte att gräva i en gödselhög, det ska vara lustfyllt, ge något tillbaka hela tiden, något en gör när lusten och kärleken finns kvar. Vi lever inte i en tid där någon ska vika sig dubbel för att stanna i ett DÅLIGT förhållande.
 
Sen undrar jag i vilket universum det är din uppgift att sitta och vara projektledaren för relationen som har ansvar för att dela ut chanser, och om du inte gör det är han makt- och skuldlös? Han har väl haft lika stor möjlighet som du från dag ett att skapa chanser. Du har inte undanhållit något från honom.

Tycker f.ö. inte att hans händer runt din hals kan klassas som ”dålig kommunikation”.
 
Vi har barn ihop .. därav kontakt.
Jag tycker som sagt det vore en god idé att du sätter upp ramar för hur er kommunikation ska se ut. Kommunikation kring barnen kanske kan ske endast via sms. Annan kommunikation kan ske genom ombud. Tror nämligen det vore bra om du har det skriftligt, särskilt om han försöker prata annat. Att ni har 2,5 timmars-samtal som lämnar dig ”förstörd” (jag citerar, inte ifrågasätter) är oacceptabelt. Han ska heller inte få tillfälle att t.ex. se din telefon.

Återigen, all kontakt ni har kommer han använda för att försöka manipulera. Du behöver inte bry dig om innehållet i det han säger. Men för din egen skull, minimera och styr kanalerna.
 
Han ringde. Han frågade om jag hade bestämt mig. Jag sa ja.


Han är jättearg och besviken.

Att han aldrig fått en chans. Att jag gjort samma sak i tio år .. att jag ljuger och förnekar och fattar beslut på vad jag intalar mig själv
Han är arg på att han inte längre lyckas manipulera dig till att göra som han vill.

Han försöker desperat trycka ner dig och hoppas att något ska ta så att du ändrar dig.

Jag tycker att du är fantastisk bra som håller på att ta dig ur detta!
 
Jag tycker som sagt det vore en god idé att du sätter upp ramar för hur er kommunikation ska se ut. Kommunikation kring barnen kanske kan ske endast via sms. Annan kommunikation kan ske genom ombud. Tror nämligen det vore bra om du har det skriftligt, särskilt om han försöker prata annat. Att ni har 2,5 timmars-samtal som lämnar dig ”förstörd” (jag citerar, inte ifrågasätter) är oacceptabelt. Han ska heller inte få tillfälle att t.ex. se din telefon.

Återigen, all kontakt ni har kommer han använda för att försöka manipulera. Du behöver inte bry dig om innehållet i det han säger. Men för din egen skull, minimera och styr kanalerna.
Jag vet de som har en egen mailadress för samarbete kring barnen som de bara går in på inför umgänge etc, alltså inte varje dag. På så sätt slipper de se tjafset och manipulationen varje dag och kan hålla bättre distans.
 
Jag tycker som sagt det vore en god idé att du sätter upp ramar för hur er kommunikation ska se ut. Kommunikation kring barnen kanske kan ske endast via sms. Annan kommunikation kan ske genom ombud. Tror nämligen det vore bra om du har det skriftligt, särskilt om han försöker prata annat. Att ni har 2,5 timmars-samtal som lämnar dig ”förstörd” (jag citerar, inte ifrågasätter) är oacceptabelt. Han ska heller inte få tillfälle att t.ex. se din telefon.

Återigen, all kontakt ni har kommer han använda för att försöka manipulera. Du behöver inte bry dig om innehållet i det han säger. Men för din egen skull, minimera och styr kanalerna.
Detta kan inte nog poängteras!!!
Kommunikationen kring barnen kan skötas via sms och det är MYCKET bra att ha allt skriftligt till senare!
Mitt ex var i en liknande situation och varje gång han hade pratat med henne i telefon blev han en annan person...
Jag ställde ultimatum - antingen slutar du prata i telefon med henne eller så går jag. Han valde det förstnämnda och det var en viktig del i hans läkeprocess.
Samma sak för min kvinnliga vän som jag skrivit om förut; både hennes psykolog på företagshälsovården och all personal på soc som hon har haft kontakt har bestämt avrått henne från att kommunicera med barnens pappa på annat sätt än i skrift.
(Och det där med att "vara vänner" - inte f-n vill du ju vara vän med någon som behandlat dig så illa som han har gjort!!!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 066
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 952
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp