Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så först tar du min kärlek

Sen tar du min familj

Sen tar du mitt hus som jag är känslomässigt engagerad i

Därför är jag negativt inställd till vad du säger. Det tänker jag inte gå med på
Meeen ... Där överskred han ännu en gräns. Så där uttrycker man sig inte om man har den minsta önskan att jobba på en relation (inte för att jag menar att det finns en relation att jobba på, men han tycker ju tydligen det och där stack han effektivt hål på den ballongen!).

Han anklagar och beskyller dig. Han ser ingenstans sin del i det hela. Allt är ditt ditt ditt fel. Han har med andra ord fortfarande inte lärt sig ett jota av det hela. Nu börjar jag tänka att han är ett hopplöst fall.

Har han förresten sökt jobb än? Så han kan försörja sig själv och, som han säger, behålla huset?

(Ibland är såna fraser nyttiga, man ser allt tydligare hur han tänker. Det kan göra det lättare för dig.)
 
Meeen ... Där överskred han ännu en gräns. Så där uttrycker man sig inte om man har den minsta önskan att jobba på en relation (inte för att jag menar att det finns en relation att jobba på, men han tycker ju tydligen det och där stack han effektivt hål på den ballongen!).

Han anklagar och beskyller dig. Han ser ingenstans sin del i det hela. Allt är ditt ditt ditt fel. Han har med andra ord fortfarande inte lärt sig ett jota av det hela. Nu börjar jag tänka att han är ett hopplöst fall.

Har han förresten sökt jobb än? Så han kan försörja sig själv och, som han säger, behålla huset?

(Ibland är såna fraser nyttiga, man ser allt tydligare hur han tänker. Det kan göra det lättare för dig.)
Ja. Han söker nu. För att vara kvar i huset. Och han säger att det var det jag vill va, kasta ut honom
 
"Varför vill jag göra bodelning? Vet jag vad det innebär "

"Kan inte argumentera med dig,för det där är din åsikt och din idé"
Ok - låt honom inte påverka dig nu. Kör på, ta all hjälp du kan finna och löp linan ut, så det blir bäst för dig och barnen. Han är en vuxen man som ska ta ansvar för sitt eget liv. DU har ansvar för DIG, ditt liv och dina barns liv.

Man kan inte argumentera kring någons känslor och åsikter. Det kallas manipulation.
 
"därför är det svårt med dig,jag tänker att du fattar beslut för att du känner dig mindre värd, att du gör det som ett självskadebeteende"
Skulle vilja svara på alla inläggen men sammanfattar i ett.
Jag baxnar och tappar hakan vid varje inlägg du gör. Jisses vilken offerkofta han stickat sig och jisses vilken idiot han framställer sig som. Tänk så fantastiskt livet måste vara när man är så totalt inkompetent, ovetande och fritagen från allt ansvar.
Låt inte det här äta på dig utan ta varje fras han säger som ytterligare en bekräftelse på att du är på rätt väg och att det bara finns en väg framåt och det är en väg som han inte har tillgång till.
 
"därför är det svårt med dig,jag tänker att du fattar beslut för att du känner dig mindre värd, att du gör det som ett självskadebeteende"
Men vilken tönt. Snacka om att vara ute och cykla.

En kvinna som har arbete, står för ekonomin, tar hand om barn och hem - är det någon som är mindre värd? En kvinna som tar sig bort från en destruktiv man - är det självskadebeteende?
Vilken liten lus han är, en ynklig självgod pellejöns.

Du däremot är strålande! En stjärna, en kämpe, en hjälte!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 070
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 968
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp