Hur f*n kan detta hända??

Sv: Hur f*n kan detta hända??

Jo han är det... Jag kommer säga till honom, samt mina syskon att betalar han inte sin skuld så kommer vi avsluta kontakten.. Han gör skit för min mamma och hon har det redan svårt ekonomiskt... Han glider runt och köper dyra saker till sig själv HELA tiden... Blir så ledsen.. När min farfar dog så var hans sista ord att alla skulle få dela på hans pengar... Min pappa fick ca: 500.000 ... Vi fick inte ett öre.. Däremot dök han upp med en sportbil som nog gått på 300.000 .... Sen levde han väll loppan för dem andra pengarna.. Han ligger med skatteskulder på över 300.000 men endå har han levt som en kung...
 
Sv: Hur f*n kan detta hända??

Min bror ringde pappa idag och han vägrar att betala.. Och min mamma måste först betala sen överklaga. Eftersom de var mamma som startade detta så får hon stå sitt kast typ... Fan!
 
Sv: Hur f*n kan detta hända??

-Om du och dina syskon har lite pengar så kan ni väl kanske hjälpa eran mamma med den där skulden? Sedan säger ni till farsan att nu är du skyldig oss istället och ingen av oss vill träffa dig förrän du betalt till alla! Då kanske han begriper hur lojala ni är mot eran mamma och att ni menar allvar.
 
Sv: Hur f*n kan detta hända??

Jo han är det... Jag kommer säga till honom, samt mina syskon att betalar han inte sin skuld så kommer vi avsluta kontakten.. Han gör skit för min mamma och hon har det redan svårt ekonomiskt... Han glider runt och köper dyra saker till sig själv HELA tiden... Blir så ledsen.. När min farfar dog så var hans sista ord att alla skulle få dela på hans pengar... Min pappa fick ca: 500.000 ... Vi fick inte ett öre.. Däremot dök han upp med en sportbil som nog gått på 300.000 .... Sen levde han väll loppan för dem andra pengarna.. Han ligger med skatteskulder på över 300.000 men endå har han levt som en kung...

I juridisk bemärkelse har inte du och dina syskon rätt till några pengar efter din farfar (annat än om han skrivit testamente om att ni ska ha del av arvet), utan det är din far och hans syskon som ärver. Endast om din far vore död innan din farfar gick bort hade arvslotten gått vidare till dig och dina syskon.
 
Sv: Hur f*n kan detta hända??

Jag visste också att det är barnen som ärver, men det var respektlöst av honom att inte respektera din farfars sista ord ang att alla skulle få dela på pengarna.
Och sedan inte ens göra något av dem som ni barn hade glädje av. Jag jobbar på ett sjukhem och en och annan patient har barn som inte bryr sig och sällan får man veta varför... Lätt att döma dem. Men om din pappa blir världens ensammaste på gamla dagar så förstår nog alla som känner er varför!
 
Sv: Hur f*n kan detta hända??

Arvskifte tenderar att ta fram det sämsta hos människor, tänder vitglödgat mellan syskon o skapar sår som aldrig läker.
Det är därför varje människas skyldighet att skriva ner vad som gäller, inte lämna utrymme för konflikter

För, ärligt talat, på vilka grunder ska en människa dela med sig av det dom ärvt till människor de inte vill umgås med?

Eftersom inget var skrivet så finns lagar som reglerar arvskifte, det är hur tråkigt det än kan kännas bara att acceptera
 
Sv: Hur f*n kan detta hända??

han har fast jobb nu... har bara arbetat ett par månader... han tjänar antagligen bra då han är borta 5 dar i veckan och kör lastbil....

Detta gör att han kan bli svår att delge eventuellt föreläggande från Kronofogden/Tingsrätten etc om han inte skickar in delgivningskvittona själv.(vilket han inte lär göra har jag förstått).
En delgivare kan ju inte jaga honom efter vägarna...
 
Sv: Hur f*n kan detta hända??

Detta gör att han kan bli svår att delge eventuellt föreläggande från Kronofogden/Tingsrätten etc om han inte skickar in delgivningskvittona själv.(vilket han inte lär göra har jag förstått).
En delgivare kan ju inte jaga honom efter vägarna...

Nån gång måste han ju parkera lastbilen:)
 
Sv: Hur f*n kan detta hända??

Du kommer inte att tycka att mitt svar är bra.
Men jag har själv betalat 40000 för mitt ex del i en bodelning. Han stred halvt ihjäl sig och hade stor framgång och fick massor med pengar som han inte egentligen haft rätt till enligt hur det brukar gå till. Jaja det hör inte hit. Sen vägrade han att betala sin del till bodelningsförrättaren. Han hade ju då såklart bäddat för det och hade ingen ordning med skulder och kfm etc. Så för honom var det inte skadligt att få en prick till. För mig är det en katastrof däremot som vill kunna tex köpa ett hus om jag skulle vilja. Eftersom vi solidariskt skulle betala så åkte jag på det fast jag såklart bestred med advokat och hänvisade till att han nyss fått massa pengar. Men jag betalade av tvång ändå för att inte få en anmärkning.

Att strida är jobbigt. Det suger energi och man påminns hela tiden om vilken skit man levt med och rannsakar sig. Sådana här saker tar tid. Tid är något som man redan lagt för mycket av med dessa personer. När det liksom inte blir klart så sliter det så enormt på en att man kan bli sjuk av bara sina tankar och sin ilska och sorg. Jag tror därför att det mest ekonomiska är att betala och glömma det. Att vara glad för varenda dag man får utan samvetslösa parasiter som totalt saknar moral utan vill att man ska få betala dyrt för att man tyagit sig friheten att välja bort dem. Att man sårat deras heder. Orden som din pappa sagt att hon drog igång nu får hon betala eller nåt sånt sa mitt ex också och det är så talande för hur dessa små människor ser på detta.

Mitt råd är att din mamma ska låna pengar och betala. Och vara glad för att hon slipper idioten. Ni barn har ju insett sanningen och förloraren är din pappa. Sanningen kommer ikapp. Om hon kämpar mot detta och sedan blir sjukskriven tex så går det snabbt att förlora samma pengar genom minskad inkomst.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 243
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 809
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag börjar bli orolig över brorsan. Han brukar inte vara så jätteaktiv med mobilen dock... Men, grunden till oron... Han lånade en lite...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 673
Senast: Kilauea
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 234
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp