Hur farlig är din hund?

Ja självklart.... man disskuterar ju gärna med oliktänkande, men sen kan det ju gå till överdrift oxå ;) Så det blir tjatigt mm.

Du kanske inte har läst alla andra trådar?
Spelar alltså ingen roll HUR man svarar eller VAD man svarar för man är idiot endå :( enligti_u alltså...

JAG tycker det blir tröttsamt! Men man vill endås kunna prata och disskutera med alla andra...
 
Vad gillar du för djur annars då?? Förutom hästar??
Kattor, ormar, sköldpaddor, ödlor, spindlar, kaniner, råttor och möss, marsvin, kor, får och getter. Grisar är rätt balla de också. Höns, kalkoner och gäss går också an.
 
Är det BARA hundägare som blockerar dina grindar till hagarna? eller även svampplockare??
De som bara plockar svamp, utan hund, de promenerar oftast eller kommer på cykel. Det är faktiskt mest hundägare som har bilen med sig.
 
[/quote] De som bara plockar svamp, utan hund, de promenerar oftast eller kommer på cykel. Det är faktiskt mest hundägare som har bilen med sig.


[/quote]

Jaja...stämmer säkert :smirk:
 
1. Ras och kön på din hund
Chihuahua, hanne :angel:

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
ja, han har blivit jagad och dumt behandlad av ungjävlar :mad:

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
har aldrig hänt...

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
han vill ha sista ordet hela tiden och blir man arg när han skäller kan han morra länge tills antingen jag eller han ger med sig....

5. Är din hund arg på andra hundar?
han är RÄDD (har blivit jagad som valp av idiothundar och är jätterädd och lever om och morrar mot andra hundar, men det är helt klart av rädsla.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Lek med min andra hund (pudel) har urartat några ggr men inte annars.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
knappast han är ju så liten...

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
bara av barn och andra hundar. Han har som sagt blivit väldigt skrämd som valp både för ungar och okända hundar.... Det går bra om det går lugnt till och sker på hans villkor, men tvinga han hälsa på främlingar gör att han blir jätterädd och trängd. Han skulle mkt väl kunna bita barn. Vilket inte ungar fattar dom ser bara en söt liten rackare och tror att det är ok att gå och hälsa på honom... dom hade minsann inte gjort det om jag haft en schäfer :smirk:
 
[/quote] Jag tycker mest att du förklarar hur DU är. Låt du de andra hundägarna tala för sig själva.


[/quote]

Många är som jag, många inte ;)

Som vi sagt till dig förut tänker alla på olika sätt.
Och då får dom som tänker på annat sätt än jag säga det självt..eller hur?
Klart jag skriver om HUR JAG ÄR, sen är många som jag som sagt vad gäller hundtänkande :p


Och ingen är som du..tack och lov! :cool:
 
svara bara på hur en av mina hundar skulle göra.
1. Ras och kön på din hund
BC blandis, hane
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
nej
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
nej
5. Är din hund arg på andra hundar?
nej
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
ja, min sambo när vi bråkade
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
nej, men om någon gjorde mej nåt skulle han bita
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?

nej
 
Det var inte et jag syftade på ;)


Jag känner folk som inte gillar hundar, men jag vet att dom aldrig skulle få för sig att kalla hundägare sådana saker som du gör dom skulle inte heller kalla hundar för sådant som du gör och inte heller bry sig om att sitta på ett hundförum dagarna i ända för att reta upp och förstöra stämningen bara för att dom inte gillar hundar...

Just nu är jag förbannad vilket gör att jag kanske inte är å det vänligaste mot dig men jag har ruttnat på ditt sätt nu :mad: Du är bara ute efter att reta och ifrågasätta saker som redan är svarade på för att göra (bl a mig) skogstokig. Märker du inte själv hur folk skriver om dig? Det stämmer ju och du förstår verkligen inte att du gör fel :confused: Det är helt ofattbart!! Du bara fortsätter tjata och gnata som ingen har sagt nått och som om ingen gett dig svar på dina "frågor" (som du kallar dom...)
OCH så citerar du ALLTID ngn...du har alltså aldrig ngt nytt att komma med utan du tragglar bara vidare i samma gamla spår...*suck*
 
1. Ras och kön på din hund
Havanais, kastrerad hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Jag tror det

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?


Tror inte han skulle våga

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Mot mig och mot andra hundar

5. Är din hund arg på andra hundar?
Han är rädd för dom och försvarar sig genom att käfta

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?


Han har bitit mig när jag trängde in honom i ett hörn

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Tror jag inte

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Ganska
 
I stället för att bli arg, så kanske du kan svara på dessa frågor?

Hur skall jag hantera att det kommer en lös hund springande utan ägare inom synhåll?

Hur skall jag leva efter vetskapen att alla hundar kan "nypa till"?

Jag kan ju inte komma undan hundar ens hemma där jag bor. För många hundägare anser att den privata vägen som går över vår gårdsplan är deras promenadstråk med hunden. Den är lätt att promenera på även om vintern, då den plogas från snö.
 
Vad skönt det var att se att du inte ALLTID måste citera av folk ;)

Jag tycker oxå att det är fruktansvärt dålig stil att gå med hund på annans mark...tyvärr kan jag inte göra annat än att inte4 göra det själv och tala om för dom hunägande vänner jag har att inte göra så... :smirk:

Läs tidigare trådar och inlägg så har du fått svar på dessa frågor 100 gånger om....men som sagt du verkar ju inte läsa svaren.

BTW... JAG lever efter vetskapen att alla hundar kan nypa till! Gör inte alla det?
Hundar är som sagt inga nallebjörnar :smirk:
 
ok, nu får vi väl se...

1. Ras och kön på din hund

Labradortik 12 år, terriertik (tysk jaktterrier /borderterrier) 6 år

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?

Inte labben, aldrig. Terriern skulle kunna, OM hon låter sig bli trängd, hon anser att anfall kan vara bästa försvar, har dock svårt att se det då hon träffar mycket barn och är van.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?

Labben har svårt för mörka stora män, men vet ej om hon biter. Terriern har bitit vuxna människor, mig exempelvis, hon tillåter inte heller när främmande människor lyfter henne (för folk tror att alla små hundar älskar att bli burna). Men antagligen inte i en trängd situation som ni ser det, utan mer när någon ska inom hennes "radie".

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?

Som sagt, labben mot mörka män. Min farbror är mörk och har passat henne ett par gånger när hon var yngre, han tar gärna till nävarna mot djur... bara en misstanke, men jag tror att det har satt sig. Även mot mörka hundar, men där är hon mycket tydlig i sitt språk och det har aldrig blivit något allvarligt av det, hon går hellre. Terriertiken har inget speciellt, allt som inkräktar på hennes integritet är ett hot mot henne.

5. Är din hund arg på andra hundar?

Nej, båda kan dock markera mot ex påträngande hanhundar. Jag låter dock aldrig mina hundar hälsa på okända hundar när de är kopplade.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?

Som sagt terriern, ofta som omvänt beteende, hon blir arg på något/någon och jag säger till henne, då har jag fått mig ett par nafs. ofta vid kloklippning, vilket är mitt eget fel.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?

Ja, terriern. Labben är för svag i psyket för att göra det, hon lägger sig hellre.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?

Labben nej, hon klarar mycket. Terriern är extremt miljötränad, annars hade det varit svårt med henne. Hon vill dock inte att andra okända hundar ska gå innanför hennes "radie" om jag med är där. Hon är alltid med och inte svartsjuk, men vill inte bli "undanskuffad"

Mycket svårt frågeläge, jag ser inte min terrier som aggressiv då hon är duktig på att läsa av och aldrig gå på andra hundar utan en riktigt bra anledning. Men däremot är hon tuff, något jag försökt få bort i viss mån och visst börjar hon lugna sig, men jag kommer aldrig i från att jag nog har en av världens "svåraste" hundraser i henne (tysken) som ibland lyser i genom tydligt.

//E
 
Om du är så intresserad. Så sök dig till en brukshundklubb och be att få gå en kurs och lära dig hund. För du gnäller ju bara att du får olika svar. Men så är det, du kommer alltid få olika svar. Flera råd kan vara lika bra, men det fattar inte du.
Vi här har många ggr förklarat både det ena och det andra för dig. T o m jag har gjort det, men jag tröttnade när allt man säger vänds emot mig/oss sen.
Säger man att man har en lydig hund så ljuger man enligt dig, för sååå lydig hund kan man inte ha säger du.
Faktum är att jag har faktiskt en väldigt lydig hund (fick höra det senast igår när jag var ute). Men det är ingen idé att skriva det, för du tror ändå inte på vad man säger.

Men om man jämt ska tänka på att inte störa någon så kan det också få en annan effekt. För ca 2 veckor sedan så var den en liten flicka som klappade min hund här utanför. Hennes mamma var med. Då säger hennes mamma till mig *jag trodde inte din hund var snäll*...Jasså sa jag, varför trodde du inte det? Jag fick då till svar att jag alltid var så noga med att min hund inte får hälsa och gå fram till folk, så hon trodde att hon inte var pålitlig.

Du ska vara så redig. Nu gnäller du i en tråd här om en som inte vill hunden ska baja i trädgården. Direkt så gick du till angrepp och gnällde på att hon skulle ta upp skiten, fast diskussionen inte ens handlade om det.
Sen kontrar du med att du minsann tar både upp dina katters skit mm. Måste vara besvärligt att hitta all skit eftersom katter gräver ner sitt.

Du sitter även på islandssidan och talar om för en person (en av många du gnäller och inte kommer överrens med) Att hon kanske ska hålla sig till sina vänner och inte vara där (på islandssidan) Sen har du mage och sitta här och gnälla över alla hundägare. Vi ska tydligen få dras med dig, men du vill att folk ska sluta på islandssidan för de inte tycker som dig.

Du har t om nämnt någongång att du tycker att hundar som bara gör nytta (blindhundar mm) ska få finnas.

Jag tackar nu för mig på detta hundforum. Jag har helt enkelt tröttnat på att behöva försvara mig för jag har hund. Vi som är här vill diskutera hund och inte diskutera med sånna som bara ser fel på vårat intresse.

Tack för du har förstört en rolig hundsida.
 
Nej, ingan har svarat på hur JAG skall göra.
De har svarat på hur hundägaren borde ha gjort.

Jag har fått veta var jag kan kräva av hundägare. Och vad som anses lämpligt att göra som hundägare. Men aldrig hur jag skall agera i de olika fallen.

Jag blir inte hjälpt av råd som "lär dig hur hundar fungerar", ty jag har inte för avsikt att åka på veckoläger för att lära mig hund. Skall jag åka på veckoläger, så vill jag nog åka på ridkurs.

Utan rent handgripliga råd för en som råkar ut för hundar mot sin vilja.

Om det blir lättare att svara, så kan jag ge några exempel på tillfällen som jag skulle behöva råd i hanteringen av:

1. Lös hund kommer in på min gårdsplan, ingen ägare synes än. Hunden far runt och nosar på allt och pissar på saker och ting och jagar kattorna. Hur klarar jag av hunden tills ägaren dyker upp?

2. Jag rider i skogen och lös hund dyker upp. Hunden försöker att hälsa på hästen. Men hästen tycker inte att man hälsar genom att nosa där bak så den blir irriterad och viftar med benen mot hunden. Hur hanterar jag hunden tills att ägaren lyckas få tag på den?

3. Lös jakthund driver olovligen vilt över min mark. Hunden driver viltet (rådjur) genom hästhagarna, varvid hästarna blir tämligen oroliga. Jag lyckas inte att fånga hunden. Hur hanterar jag hunden och hästarnas oro?
 
Jag kan förstå ditt problem, vi är många hundägare som ser problemet med kattägare som inte tar sitt ansvar, dock kan jag se att vi är väldigt partiska ofta. (fast det vill man ju inte erkänna..)

Tycker att du är frisk fläkt nu när man har vant sig vid att ngn säger emot ;) Kul för vi lär oss tänka i andra banor, du har lärt mig en hel del, precis som Jadzia. Så fortsätt käfta ;)

//E
 
Du?? Det skiter jag fullständigt i!!

DU är så urbota korkad! Och efter Granas inlägg har jag kollat runt lite på vad du sysslar med på de andra forumen...och tänka sig...det är likadant där!
Hur orkar man sitta hela dagarna och tycka illa om folk å fä? Patetiskt...

Trist att det ska bli såhär med tanke på hur bra forumet är annars...tack å hej.
 
1. Ras och kön på din hund
Schäfer, hane, 7 år.

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Ja, hur lätt som helst.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Japp.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Ja, alla främmande människor.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej, han bryr sig inte det minsta, sålänge dom inte går in i hans hundgård.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Ja, 3 människor under sina 2 första månader hos oss.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Ja, utan tvekan.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Av människor, ja.
Av hundar, nej.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 207
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 611
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp