Hur farlig är din hund?

Om du är så intresserad. Så sök dig till en brukshundklubb och be att få gå en kurs och lära dig hund.
Dels så har jag inte riktigt den tiden. Men det största ploblemet med det är att där är så förskräckligt många hundar. Det känns bättre att ha hundarna på andra sida "internet".

Däremot så skulle jag gärna träffa hundägare, då utan hund, som berättar och förklarar hur det där med hundägande igentligen är menat att fungera. Och så avslutningsvis få prova på någon ofarlig hund. Jag brukar försöka att prata med min jätteduktiga granne som har en bra hund. Och även andra som jag har bra hunderfarenheter av. Men deras hundar är så totalt harmlösa att det är svårt att koppla samman den erfarenheten med de främmande lösa hundarna som far runt och låter illa och ställer till det.

Vad gäller dig Grana, så är jag faktiskt fullt säker på att du har utmärkt ordning på din hund. Och att den är jättesnäll. För du verkar ju inte på något vis kunna förstå vilka knäppa hundar och hundägare som jag har råkat ut för. Deras beteénden ligger nog mycket långt ifrån vad du är van vid att stöta på.

Sen kontrar du med att du minsann tar både upp dina katters skit mm. Måste vara besvärligt att hitta all skit eftersom katter gräver ner sitt.
Det räcker väl att man tar bort det bajs som man störs utav. Barnens sandlåda grävs t.ex. igenom.

Du sitter även på islandssidan och talar om för en person (en av många du gnäller och inte kommer överrens med) Att hon kanske ska hålla sig till sina vänner och inte vara där
Det kan väl vara bra att göra så om man inte trivs på forumet. Ingen tvingar ju någon att vara där.
Den personen och jag har olika uppfattning i för Islandshästen viktiga saker. Som att hon tycker att man kan avla på sjuka djur och så.

Nu gnäller du i en tråd här om en som inte vill hunden ska baja i trädgården. Direkt så gick du till angrepp och gnällde på att hon skulle ta upp skiten, fast diskussionen inte ens handlade om det.
Jo den handlade bl.a. om att hon inte villa ha skiten i sin trädgård, och därför släpade runt den stackars valpen på långa promenader för att slippa bajset i trädgården. Och sedan handlade den om hur hemsk hunden var som i alla fall bajsade i trädgården.

Jag tackar nu för mig på detta hundforum.
Att martyraktigt deklarera att man tänker lämna ett forum, det är det absolut larvigaste som jag vet.
 
Det säger också mera om dig än om mig.

Ni förväntar er att jag skall ta in er information. Och helst bli som ni är. Men ni kan inte tänka er att förstå min situation alls.

Det är ju inte så empatiskt direkt.
 
Varför? Du har ju inte lärt mig något. Jo, en sak...att du göra stora saker av allt och att du gnäller över sånt som kanske hänt dig några få ggr.

Sen om du tycker jag är larvig för jag "martyraktigt" talar om att jag slutar här, det bryr jag mig inte om. Du lär nog få sluta här också snart, för folk börjar bli jävligt trötta på dig!
 
Du lär nog få sluta här också snart, för folk börjar bli jävligt trötta på dig!
Något annat som jag tycker är larvigt, är när man börjar att tala för flera än sig själv. Okej, du börjar att tröttna på mig. Men låt de andra, de som du kallar för folk, tala för sig själva.
 
Hoppas verkliggen ingen orkar vänta ut henne.

Iofs är hon nog rätt nöjd med att Grana och jag lessnat.
Men personligen tycker jag hon kan *** istället ;)
 
1. Ras och kön på din hund
Hane, Blandis. Dv. Schnuzer-Papillo/Bichon =30cm raggtuss :love:

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Ja, det har hänt :crazy:

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Har oxå hänt, men de blev varnade... :D

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Ja

5. Är din hund arg på andra hundar?
Ibland

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Ja

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Sig? Nej... Mig? Ja

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej.

---------------------------------------------------------
1. Ras och kön på din hund
Golden-Golden/Tollare Hane :love:

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Nej

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej
 
Flera har redan visat vad de tycker om dig. Räcker med att läsa deras svar. Men du kanske inte fattar.
 
konstruktivt? :rofl:

Vi har ju svarat!! tidigare! på alla 3 frågorna...varför inte läsa tidigare svar bara?
 
Jag hetsar inte upp mig. Men jag tål dig inte och diskuterar inte varken på forum eller privat med folk jag inte tål.

Men som sagt. Du kan fortsätta vara här och klaga, för from nu kommer jag inte läsa här mer, så du behöver inte ens skriva något svar på det här.
 
Flera har redan visat vad de tycker om dig. Räcker med att läsa deras svar. Men du kanske inte fattar.
Jodå, jag fattar. Men jag tänker inte gå min väg för det. För det skulle ju inte hjälpa mig det minsta.

Prova med att svara på mina senaste frågor i stället för att bli arga. Det skulle ju kunna visa att ni kan bidra med något konstruktivt.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 209
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 616
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp