Hur förvarar ni smutstvätt?

S

sarabaran

Hur förvarar ni smutstvätten?
Har ni tvättkorg på toan eller någon som har någon annan smart lösning?
Har dåligt med plats...
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Sambon och jag har för tillfället ingen plats för nånting tack vare lägenhetens uppbyggnad.
Vi använder en ihopvikbar tvättkorg som står i ett hörn och skrotar. Inte alls kul.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Vi har en alldeles för liten tvättkorg på badrummet. Tack och lov har vi ett stort badrum i vår annars ganska trånga lägenhet, men tyvärr hittar jag i affärerna ingen större, snyggare tvättkorg än den vi har så när tvättkorgen blir full slänger vi bara smutstvätten runt tvättkorgen.

Gah, måste verkligen fixa det där.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Jag har en tvättkorg i änden på min säng en fyrkanting i trä med ett platt lock på.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Vi har haft det olika alla gånger.

I första lägenheten så var badrummet jättebra planerat så då stod den där inne.
I huset efter det fick den också plats i badrummet och i lägenheten efter det fick den stå i ett hörn i vårat sovrum.
Nu när vi flyttat igen kommer vi ställa den nere i källaren där tvättrummet är. Det är ett stort rum så vi kommer skaffa 2 större tvättkorgar, en för mörk och en för ljus tvätt.
Badrummet på ovanvåningen är inte så stort så då hade den hamnat i sovrummet igen och det är inte så snyggt.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Jag har ingen plats i mitt badrum, det är redan trångt med en förvaringsmöbel och kattlåda. Jag har min smutstvätt i en sån här från IKEA i sovrummet:

knodd-tunna-med-lock__07937_PE084662_S4.jpg


Den är inte så stor, 40 L, men det är bara bra, det tvingar mig att tvätta ofta så det inte bildas berg. En veckas tvätt inklusive sängkläder ryms! Handdukarna tar jag direkt från krokarna så de behöver inte få plats. Ska nog köpa en till så jag har en till 40 grader och en till 60, skönt att slippa sortera.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

När jag bodde i lägenhet fick en väldigt liten tvättkorg plats i badrummet. Tyvärr hamnade det mesta av tvätten utanför eftersom korgen var alldeles för liten för att räcka en vecka.

Nu har jag separat tvättstuga i huset. Jag har precis köpt ett hyll/förvaringssytem från IKEA med plastbackar som jag märkt upp med gradantal & mörk resp ljus tvätt. Färdigsorterat & klart, bara att trycka in i tvättmaskinen.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Vi har ett särskilt skåp för smutstvätt. Funkislägenheter från 50-talet är bra grejer :)
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Har en låda längst ner i garderoben för smutstvätt. En ganska liten låda men jag bor själv och tvättmaskinen rymmer inte så mycket mer iallafall. Lakan, handdukar etc plockar jag inte av/ner förrän de ska in i maskinen.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Heh ... en sadan har jag i koket med hundmat ... och en liten med hundmat i husvagnen.:D
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

*kl*

En egenhändigt designad o sydd tvättkorg. Upphängd i nedre delen av en garderob.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

kolla tvättskåpet med två hål i dörren från ikea :)

Vi förvarar smutstvätten ungefär överallt. Under sängen, på sängen, i kaminrummet, på toa, i tvättkorgen (!)... Lite där den hamnar. Inte med mening dock, men tvättmaskinen är pytteliten och går inte så ofta som den borde.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

IKEA-kassar i badrummet. Inte direkt jättesmidigt, och det ser ju rätt stökigt ut.

Men vi bor trångt nu att vi inte har så mycket val.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Vi har en tvättkorg i plast (ca 40 L kanske) i tvättstugan, där hamnar barnens kläder oftast.

I sovrummet har vi två tvättkorgar (ca 40 L vardera), en för ljus och en för mörk tvätt.

Sen slutar det oftast med att jag går ett varv runt huset och plockar smutstvätt också innan jag sätter igång någon maskin. Handdukar hamnar lite överallt (sällan i någon tvättkorg), och sängkläder plockas bara ut sängarna och in i maskinen på en gång.

Japp, bättre ordning behöver det nog bli! :crazy: :o ;)
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

kl

Vi har en sådan där hård icakass på toa, men barnen har en förmåga att slänga tvätten utanför den där påsen så vi har tvätt både här och där. Jag tvättar alltid känns det som.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Jag har ett sånt här skåp:

lillangen-tvattskap__0129884_PE283995_S4.JPG


Inuti finns det två lådor/väskor i åplyester som man lyfter ut. Oerhört smidigt även om jag skulle vilja ha tre hål. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Sedna
·
Mat HUR förvarar man morötter - i kylskåp i typ en vecka? Jag älskar morötter; råa, rivna, i mat, kokta, you name it. Köper påsar med...
Svar
19
· Visningar
1 390
Senast: Sharpless
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
919
Senast: sjoberga
·
Hundhälsa Var nån som sa att torrfoder (öppnad förpackning) bör förvaras i frys om man inte förbrukar paketet inom 20 dagar. Vet nån om det...
Svar
8
· Visningar
1 013
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp