Absolut, en bra koja är en bra koja, och att bygga saker är ofta roligt (särskilt om det gäller kojor och annat som får vara lite improviserat och hejsan).
Jag är nog en av de som i någon mening känner mig yngre än jag är. Jag relaterar inte alls till det där festandet och hopplösa killar, så det har inte med det att göra, och jag relaterar inte alls lika tydligt till olika nöjen i olika perioder av livet, men jag glömmer på något vis vilka åldrar som ändå ofta hör till vissa saker. När personer som är tex 35 har villa och två bilar och chefsbefattningar, tänker jag att "hjälp, de är för unga för det, JAG är ju för ung för det". En kompis har förklarat för mig att jag blandar ihop ålder med livsstil i just de sammanhangen, och det stämmer ju uppenbarligen, men jag fortsätter att reagera likadant för det.
Jag känner mig också ofta som ett barn jämfört med "riktiga vuxna" i "dessa tider" när folk har det jobbigt med elräkningar och räntor och här sitter jag med fjärrvärme, hushållsel och inga lån. Fast när dessa "riktiga vuxna" då är decennier yngre än jag, tänker jag ändå att de snarare spelar vuxna än är det.
Jag undviker naturligtvis att agera på dessa känslor något nämnvärt, jag säger inte till 30+ att de är för unga för vad de håller på med, eller så. Men jag har någon sorts känsla i den riktningen.
Men den sortens känslor. Som bara handlar om mig, det som låter nedlåtande i det har enbart att göra med att jag inte hittar bättre sätt att formulera mig. Jag fattar naturligtvis att det är en himla bra grej att ha lite ordning på sitt liv vid 30+! (Att många sedan har en helt annan ordning än jag, handlar som sagt egentligen inte om ålder. Det bara känns så för mig.)
Samtidigt har jag inget emot att åldras, och jag tycker tex att jag relativt min ålder hittills snarare ser bättre ut än som ung.