Bukefalos 28 år!

Hur går det för -08orna?

Sv: Hur går det för -08orna?

*kl*

Nyaste bilderna på Figaro. Från i juni.. Vill ta fler NU men får inte vara i hagen efter käkoperationen :(

SANY0102-1.jpg


SANY0098.jpg


Skulle ju haft en bättre rakt från sidan.. Tusan :p
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Mina två växer så det knakar och har passerat 155 cm båda två.

Jobelle är inne i en ojämn växtperiod nu, hon såg såhär snygg ut för några veckor sen:
IMG_3073.jpg


Nu ser hon ut såhär:
IMG_3217.jpg

IMG_3191.jpg


Hon är jättesnäll att hantera, är van att gå promenader, har varit med som handhäst och blivit longerad. Hon är även lastad.

Jac har också vuxit men mest i massa:
IMG_3227.jpg

IMG_3219.jpg

IMG_3213.jpg


Jac är lite mer grabbig och honom får man vara mer tuff med för att han inte ska testa gränser hela tiden. Han har varit ute på promenader och eftersom han är lite försiktig när det händer nya saker så brukar vi titta på nya grejer varje gång vi är ute.
 
Sv: Hur går det för -08orna?

*kl*

Nyaste bilderna på Figaro. Från i juni.. Vill ta fler NU men får inte vara i hagen efter käkoperationen :(

SANY0102-1.jpg


SANY0098.jpg


Skulle ju haft en bättre rakt från sidan.. Tusan :p

Vilken fin häst du har. Vad är det för ras? Själv har jag en Welsh-arabkorsning som är född -08.
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Ta det lite lugnt och lär känna honom ordentligt först i hanteringen. Sedan brukar det inte vara några problem att få till resten.


Våra åringar har flyttat in i vinterhagen igen. Sedan har jag mätt Ceasar som ligger på 1.55 fram och 1.59 bak.

Vi har också haft en tömkörningskurs på gården där han skötte sig fantastiskt. Ytterst lyhörd, kunde göra små, små serpentiner och står blickstilla i halterna. Jag är så nöjd!

Hoppas kunna ha honom som handhäst nu i vinter.
 
Sv: Hur går det för -08orna?

KL
Har en 08 e: Don Primero som varit på inkörning i höst. Kör honom 1-2 ggr/v Annars gör jag inte så mycket med honom. Ska kastreras i morgon,sen tar jag hem honom till mig (har honom på en annan gård nu) så då blir det väl att man grejar mer med honom. Ska inte köra oftare,men det blir väl mer "pyssel" och så.
29006128.jpg

29006159.jpg
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Oj, vad ni hunnit långt! Kul!


Min mini-häst möter just nu 1,33, och ägnar sig åt att leka och äta äpplen. vi tar en promenad någon gång då och då, och det tycker han är superspännande.
29390465.jpg
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Min är inte heller så stor :) SKa mäta imorogn, fick hem honom idag :)
9333_167210971627_737506627_4135260_2664635_n.jpg
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Tack! :D

Han är korsning arab-ridponny :) Mamman är New Forest/hbl/russ, ser ut som en NF fast något längre i hals och rygg. Pappan är Elcatero ox :)

Snart ska jag börja greja med honom igen! Har fått tillåtelse av läkaren att gosa med hästarna i alla fall :D
Tanken är att han ska köras in under hösten och vintern. Måste skaffa utrustning (har så jag kan påbörja men inte mer) och sen hitta någon kunnig som kan hjälpa mig. Känner att det första kan jag göra själv, vänja vid saker, tömköra fram, stanna, svänga... Men jag törs inte ge mig på att sätta honom i vagn utan nån mera kunnig med mig.
 
Sv: Hur går det för -08orna?

*KL*
Uppdatering för Djo Corthu (men kallas... Lennart...:eek: )
Har äntligen fått arslet ur vagnen och fotat Lennart lite nu innan han försvinner in under vinterpälsen :crazy:

1254252536_resized.jpg


1254252542_resized.jpg


1254252546_resized.jpg


1254252592_resized.jpg

Med sitt glada gäng på lösdriften, yngst men trivs kanonbra!

Han har fått vila hela våren + sommaren -09 då jag var satt ur spel, men nu har vi börjat träna lite nya grejer och befästa lite grunder. Vi har varit iväg med en hagkamrat till ridhuset några gånger och löshoppat, provade att longera sist också och han fattar direkt. Klipsk och uppför sig med hyfs. Sist vi åkte traskade han rakt in i släpet (3e gången), accepterar bett i munnen, longergjord osv. Det enda vi saknar är nya ideer på utmaningar och en bra hovslagare :mad: .
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Han är ju SUPERFIN! :love: Han kanske till och med kan dela med sig lite av sitt fantastiska hull också... :angel:
Vad var det för stam på honom? :)
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Han är ju SUPERFIN! :love: Han kanske till och med kan dela med sig lite av sitt fantastiska hull också... :angel:
Vad var det för stam på honom? :)

Ja hans mamma tar gärna emot lite av hans hull om det blir över :D
Han har inte ärvt henne vad gäller hullet iaf!

e. Odalisco (Lusitano)
u. Draga Mea "Jazirah" (Arabiskt fullblod, gammelungerska linjer)
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Haha! :D
Ja han var verkligen superfin iaf! Nu ska snart mitt stackars spinkiga anorexia-föl få flytta till samma stall som mammsen och få MAT! Känns himla bra att det äntligen löst sig för oss, det var ju himla kämpigt och ovisst ett tag. Så nu hoppas jag verkligen att han går upp i hull och blir mycket tjockare!
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Haha! :DNu ska snart mitt stackars spinkiga anorexia-föl få flytta till samma stall som mammsen och få MAT!
Jaså, det var fölet som var anorektiskt lagd! Jadu, jag har ett sto här hemma som haft anorektiska tendenser hela livet, vissa perioder har man nästan fått tvångsmata henne... en period gick hon på Fri tillgång på KRAFTfoder :eek:

Håller tummarna att din fölis får upp aptiten och hullet snarast!
 
Sv: Hur går det för -08orna?

På lördag får han flytta! :bump::banana::bow::love:

Han har väl egentligen aldrig haft nån bristande aptit, men nu på slutet har det varit så jäkla tjorvigt med stallplats för vintern så han har varit tvungen att stå på höstbete med två vallackar nu, och det säger ju sig självt hur mycket näring det är i den maten.. :crazy: Men på lördag får kan komma till nytt plejs, och då jäklar SKA han gå upp i vikt! Jag var och köpte foder idag, bunkra upp ordentligt.. ;)
 
Sv: Hur går det för -08orna?

vilken fin pålle :love:
Jag har inte kommit så långt, varit på en promenad...
Men vi har ju bara haft honom i drygt 1 vecka och jag har haft flunsan... :(
www.lillatjabos.blogg.se

img_4373_55583216.jpg
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Vad ger ni era för foder förutom hö/hösilage?
Försökt få i min morötter.. nix
betfor... nix
korn... nix
vill ge lite nu så han inte faller ur när kylan kommer runt hörnet....
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Idag fick bebis flytta hem! :love: ÄNTLIGEN! Så nu ska han gödas! :devil:

Min går för tillfället på "tillvänjning", han fick ju första fodret på hela långa sommaren idag så.. Men för tillfället får han ca;

Fri tillgång på hösilage
0,2 kg betfor
0,4 kg lusern
0,4 kg krafft groov 125
1 dl olja
1 näve mineraler

Men det kommer gradvis öka så att han få betydligt mer än så. Han är så smal nu så urs.. Har skrivit mer om det i 08ornas andra tråd förut. :)
 
Sv: Hur går det för -08orna?

Jag har börjat ge min krafft groov 125. Mineraler har han fått hela sommaren. Ska börja med b-vitamin nu för han har ingen päls o fryser som en liten fis när det kommer höstregn :crazy:

Vad jag ska ge sen beror på vad höanalysen säger. Men jag misstänker att det måste bli något proteinrikt... Han är inte petig med maten, brås på sin mor ;)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har valt att posta den här tråden anonymt, då det är känsliga saker, och det kommer dessutom förmodligen bli långt, men jag behöver...
Svar
10
· Visningar
3 468
Senast: a1agnlju
·
L
Övr. Hund Min hanhund (okastrerad 2,5år) kan umgås med i princip alla andra hundar, han har alltid kommit bra överens med allt mellan tikar till...
Svar
2
· Visningar
1 334
Senast: LinnLaakso
·
Hästvård Nu vill jag gärna ha lite tips på hur jag kommer tillrätta med följande beteende: 1,5 års hbl-hingst (nyss kastrerad dock) som när...
Svar
9
· Visningar
993
Senast: Pula
·
Avel Jaha ena damen står skadad och är det så allvarligt/långdraget som jag tror så blir det nog en ny betäckning iår. Sitter här och...
2
Svar
33
· Visningar
3 019
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp