Hur gör man?

M

MissDiamond

Fick nyss reda på att stora vovven kanske har erlichias och kanske aldrig blir frisk, han har nyss blivit kastrerad pga. förstorad prostata. Är hos mina farföräldrar i norrköping för tillfället. han fyller 8 i år och vi ska åka och ta hem honom så han får somna in på ett välbekant sjukhus...Men fy vad svårt det är. Känner verkligen att jag aldrig vill låta honom dö! Hur tusan klarar man det?? :cry:
 
ush..sånt är jätehemskt..men det bästa är nog att tänka på hundens bästa. nu vet du att hunden får det bättre!
 
Vet ju inte hur illa det är med din hund, men tränarna i brukshundsklubben där jag tränar har en hund med erlichas och han lever och mår bra, det enda är att de inte kan träna och tävla med honom mer. Tror att han nu är runt 11 år och har haft detta några år. Känner verkligen med dig, det är hemskt att behöva ta bort sina djur. :(
 
Min instruktör på bruks hade en hund som fick erlichias. Hon skrev just en artikel i senaste klubbtidningen:

"En berättelse om min hund som vart nästan 14 år fast han hade borelia och erlichias de senaste 8 åren. Vi märkte att han var sjuk när vi tävlade spår med honom och han orkade inte fullfölja hela tävlingen. Efter åtskilliga besök på Strömsholm och Distriktsveterinärerna så konstaterades det att han fått kronisk Erlichia. Sköldskörtelfel fick han som en följdsjukdom. Han fick äta Rimadyl och Levaxin resten av sitt liv och det var från slutet av 1995-2003.

Han fick trots allt ett mycket bra hundliv. Hans sista spår gjorde jag i september 2003 och han avled i november. Jag vill med dessa rader bara tala om för er som får borelia och erlichias på era hundar att inte ge upp så lätt, för det går att leva ett bra hundliv i alla fall även om det kostar en del"

Hoppas att detta kan hjälpa dig att tänka positivt!
Kram :bump:
 
Han dog inatt...03.30 slutade världens finaste bernersennen sina dagar på jorden. Åtta år blev han...vi tog hem honom för veterinären trodde att tablatterna han fått skulle hjälpa...han orkade inte ens resa sej när pappa kom hem med honom. De fick bära in honom. Han orkade inte ens dricka vatten själv. Det sista han gjorde var att vifta på svansen...innan han drog en djup suck och slutade andas.
Fy fan vad jobbigt.
 
Åh vad jobbigt. :cry: Blir tårögd när jag läser om din stackars vovve, tycker synd om dig. :cry:
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 209
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Bästa Buke, hjälp mig att reda ut mina tankar. Vi har som bekant en kastrerad dvärgpinscherhane som är 7 år, han är okomplicerad på alla...
2
Svar
39
· Visningar
4 488
Senast: Eurydome
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 734
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 411
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp