Hur hämta upp nån på Arlanda?

Hagens_Zorba

Trådstartare
Om man vill hämta upp nån på Arlanda, hur gör man i praktiken? Var ska man parkera, vart ska man vänta (alltså var kommer alla ut när de hämtat sitt bagage)? Vart kan man ringa för att kolla om planet är i tid?

Om det spelar nån roll så rör det sig om att jag ska hämta upp nån som har varit i LA.
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Har hämtat många gånger på Arlanda men aldrig riktigt tänkt på hur.

Den man hämtar bör ju berätta vilken terminal och/eller flight den kommer med.

Internet berättar om flyget är i tid.

Man parkerar så kort tid som möjligt för parkeringen är hysteriskt dyr (inte gärna ett par timmar direkt).

Parkeringarna är praktiskt taget överallt, parkeringshus, längs med gata, parkeringsplats osv, så det har varit praktiskt taget så att man kör mot Arlanda, följer väganvisningarna mot önskad terminal och när man närmar sig följer man närmsta P-skylt
http://www.swedavia.se/arlanda/shopping-mat-service/hitta-pa-flygplatsen/
karta över terminaler.

Jag har nog mest hämtat folk från terminal 5 o 4 så då har jag bara kört in på första parkeringen på kartan.

Sedan kliver man in på terminalen och är det flight från utlandet så är det en väldigt tydlig dörr, kanske med repavspärrningar, med folk runt. Finns skyltar och säkert ngn att fråga.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Om personen man ska hämta inte behöver assistans ut sitter man med fördel kvar i bilen så man kan betala eller köra ett varv vid behov. Som sagt hysteriskt dyr parkering! Åker man långt kan man vänta någon annanstans och åka till flygplatsen efter kontakt med den man ska hämta eller så. Hitta är inte svårt, men det är många skyltar så man bör inte köra allt för fort kanske :-)
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Jag vet när den ska landa, terminal är ju 2 lr 5.
Kan inte fråga den jag hämtar för det ska bli en överraskning :p

Men det finns ba ett ställe som alla kommer ut på i den terminalen? Vill ju inte missa han..
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Ah ok.. kontakt går som sagt inte så det blir å punga ut hehe.
Ska köra lugnt :)
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Det är ju lite synd, 2 eller 5 är en ganska lång promenad om det slår fel. Du vill nog veta vilket det blir. Försök få reda på flight eller i alla fall flygbolag så du vet vilken terminal.

Räkna med ett par hundra i parkering, i värsta fall (minns faktiskt inte exakt vad det kostar men det är så att man kan bli chockad även om man tänkte sig svindyrt. Så nu kanske jag överdriver :D.)
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Ett tips är att inte köra in på de parkeringar som debiterar direkt vid inkörning utan att välja en där man i förväg betalar för en viss tid. Sen kan man sitta kvar i bilen och vänta och kolla på mobilen om flighten kommer i tid.
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Exakt, o som sagt sannolikt repavspärrning så du får ett par meter att spana in de som kommer och personen har om du har tur bara en tiometerslucka att gå genom.
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

VVilket flygbolag är det?
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Då är det 5an. Det är bara två bolag som trafikerar 2an nu (det ändrades i april/maj), jag minns inte vilka det är, men jag minns att det INTE är SAS :D Ladda hem swedavias app så kan du följa flighten där.
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Det har blivit fler. BA, KLM , Finnair och Air France flyger från tvåan iaf. Kanske någon mer..

Men inte SAS så ts behöver ju inte bry sig :)
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Inget viktigt, luckan där man kommer ut i terminalen från bagagehämtningen.
 
Sv: Hur hämta upp nån på Arlanda?

Ah! När jag var där senast så var det på Bring som har sin terminal på 2an och då var det nog bara BA och KLM som flög där. Men som du säger, SAS är ju iaf inte där oavsett :D
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 978
Senast: Sel
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
953
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
804
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
563
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp