Bukefalos 28 år!

Hur hänga glitter i gran?

Svartfot

Trådstartare
I min familj har glitter i granen alltid varit bannlyst. Jag är fortfarande av den åsikten men min sambo är av en anan. Nu har vi förlikts om ett ”pärlband”. Men hur katten hänger man det här för att få det snyggt? Det blir inte riktigt bra hur vi är försöker. Någon som har några bra bilder?

Kan inte alla passa på att lägga in bilder på ina pyntade granar.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur hänga glitter i gran?

Vi har såna där smala "silverband" istället som man hänger ett och ett över grenarna så det glittrar fint

Såna här:
763800S1.gif

Man river av ett snöre i taget och hänger lite fint
 
Sv: Hur hänga glitter i gran?

Det lät jobbigt, att hänga ett och ett menar jag.

När vi körde på den varianten, så liksom "kastade" vi på en tuss i taget. Blev så fint så.

Pärlband tycker jag att man ska vira runt granen.
 
Sv: Hur hänga glitter i gran?

Det försökte vi med förra året och jag tyckte det var en bra kompromiss… Med det var inte tillräckligt glitterlikt för sambon. Han vill helst ha ”Kalle-Anka fluffigt”
 
Sv: Hur hänga glitter i gran?

Jag börjar fundera på om vi inte har för lite.. Att det är det som är en del av problemet
 
Sv: Hur hänga glitter i gran?

omjag får bestämma har man inget glitter alls i granen. min egen gran är pyntad enbart med diskreta lampor och kulor i rött och guld.
min bror däremot (det är vi som kivas kring granklädnaden i familjen) hävdar att det ska vara silverglitter som viras runt granen. det blir störtfult! är otroligt svårt att få jämnt oh ser bara fjantigt ut när man dessutom har en gles, "vanlig" gran....

vi kompromissar och kör med glitter vartannat år och utan vartannat...
 
Sv: Hur hänga glitter i gran?

Ikväll har vi pyntat granen men allsjöns olika glitter. Har ingen bild just nu, men det kanske kommer... Vi hänger iallafall glittret med ena änden uppe vid stjärnan och andra änden ner mot golvet.
Tycker sånt där "en - och - en - glitter är ganska fint också! Fast den enda gången jag köpt sånt fattade jag inte vad det var, så jag tejpade upp hela sjoken i fönstret istället så blev det dom en liten silvergardinkappa. =)
 
Sv: Hur hänga glitter i gran?

KL

Att ni ens tänker på hur granen ska se ut :eek: Här hemma kör vi fulgran, det gäller att hänga så mycket olika sorters pynt innan någon kommer på en helt enkelt. Förra året drar jag mig till minnes att jag och min lillebror (19 resp 17 år) hade "fylpyntstävling" - den som lyckas hänga det fulaste pyntet i granen vinner :angel: Sen kommer mina storasyskon och hänger upp fina kulor och sånt skräp :p
 
Sv: Hur hänga glitter i gran?

*kl*

Hemma har vi alltid en vanlig standardgran, oftast lite sned och vind och saknas en pinne här och en gren där. (Men goda är de alltid, säger kaninen.) De har alltid pyntats på exakt samma sätt; lampor, glitter och flaggor från stjärnan ner mot golvet, röda kulor, två små änglar och tre fåglar i metall som man knipsar fast på valfria kvistar. Inget nytänk på den fronten inte. :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 755
Senast: Ava22
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 859
Senast: cirkus
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 166
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 565
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp