Nu är det ett tag sedan min dotter tog körkort (hon fyller 26 i år), men hon gjorde den absoluta majoriteten av sin övningskörning tillsammans med någon av oss föräldrar så det blev inget särskilt dyrt körkort. Hon tog en eller ett par lektioner precis i början för att komma igång och sedan mot slutet köpte hon ett paket innehållande någon app för att öva på teorin, halkkörning och annat obligatoriskt samt 5 "vanliga" lektioner. Det räckte gott och väl för att hon skulle klara sitt körkort. Ekonomiskt så delade vi på det - hon själv, jag och hennes pappa.
Ett par år efter B-körkortet tog hon BE-behörighet vilket hon bekostade helt själv. Ytterligare ett par år senare tog hon kompetensbevis för att få transportera hästar yrkesmässigt och det sponsrade jag (ett par tusen om jag minns rätt) för att hon skulle få det gjort och kunna köra lagligt med hästar till Danmark (och andra länder).
Tillägg: När jag själv tog körkort övningskörde jag enbart tillsammans med pappa, men bekostade avgift för halkkörning och förarprov själv. Det blev ju inte heller något dyrt körkort.
Ett par år efter B-körkortet tog hon BE-behörighet vilket hon bekostade helt själv. Ytterligare ett par år senare tog hon kompetensbevis för att få transportera hästar yrkesmässigt och det sponsrade jag (ett par tusen om jag minns rätt) för att hon skulle få det gjort och kunna köra lagligt med hästar till Danmark (och andra länder).
Tillägg: När jag själv tog körkort övningskörde jag enbart tillsammans med pappa, men bekostade avgift för halkkörning och förarprov själv. Det blev ju inte heller något dyrt körkort.