Hur hinna med allt

Största problemet med att jobba natt. Vaknar många gånger/dag av att jag måste gå upp o släppa ut hästarna :rofl: Måste göra morginrutinerna noga och närvarande för att kunna sova lugnt under dagen, som att kroppen liksom minns att hästarna är omhändertagna och jag kan slappna av o sova.
 
Nu är jag föräldrarledig och passar på att göra det jag inte hinner annars. Typ städa 2ggr/veckan, gå på gym, shoppa osv. En skön paus från det inrutade men ska jag hinna allt jag vill är inrutning ett måste. Planerar redan hur jag ska lägga upp livet i höst när jag börjar jobba.
 
Som många andra har mitt dygn lite för lite timmar så funderar hur jag skall hinna med "allt"

Med resor till och från jobbet är jag borta 6-16 ca (lyckas aldrig sluta i tid vilket gör att jag fastnar i trafiken på hemvägen)

Äter lunch redan 10:30/11 så,är alltid väldigt hungrig när jag slutar

Stallet måste hinnas med varje dag, där borde jag vara klar 20, önskemål från de som äger stället då de bor nästan vägg i vägg med stallet

Skulle gärna träna på gym också ett par dagar i veckan.

För att röra till de lite extra är min man hemma först 17:30 på dagarna och vi vill äta middag tillsammans, jag brukar göra den klar så de är bara att äta när han kommer.

Så min dag
Jobb 6-16
Middag 17:30
Stall 18/19->
Sova 22

Ett alternativ, eftersom du skriver att du både fastnar i trafiken och har svårt att hinna gymma, är att du cyklar eller springer till och från jobbet. Då får du träning på den tid du annars spenderar i kö.
 
Ett alternativ, eftersom du skriver att du både fastnar i trafiken och har svårt att hinna gymma, är att du cyklar eller springer till och från jobbet. Då får du träning på den tid du annars spenderar i kö.
Kan göra ett litet tillägg. Har man för långt för att kunna cykla/springa till och fr jobbet hela vägen så kan det vara ett alternativ att parkera bilen på lämpligt avstånd och cykla/springa/gå därifrån.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 945
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 149
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 934
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp