Hur hinna med allt

Kanske ska tillägga att jag inte har häst, men jag jobbar väldigt mkt. Ofta runt 250 timmar i månaden. Har dock inga barn (och tänker inte skaffa några heller, hänvisar till "orimliga saker du stör dig på"-tråden :angel: :rofl: )
 
Jag får lite panik när jag läser i tråden. Alla är ju självklart olika men personligen hade jag inte klarat stressen att leva så "inrutat".
Menar inget illa mot ngn, är väldigt intressant att läsa hur andra har det och jämföra med sig själv.

Jag mår bäst när jag får sova till iallafall 09. Har testat att jobba kontorstider men jag kände mig trött hela tiden. Jag mår bättre när jag kan jobba lite mer fritt efter min dygnsrytm. Som piggast är jag mellan 13-00 ungefär så jag försöker jobba då. Jag gillar att vakna långsamt, äta brunch och sen köra igång arbetsdagen. Jag jobbar gärna helger mot att jag är ledig nån vardag. Tycker att det är skönt att vara ledig när andra jobbar. Då kan man göra nåt ärende på stan tex. Måndagar brukar vara min lediga dag.

Jag har ett stort socialt behov. Att leva inrutat och hålla mig hemma är inte min grej. Jag vill gärna gå ut på kvällarna, kan gå ut vid 21-22 en vardag och äta tillsammans med vänner i kvarteret. Att klubba hela natten är dock inget för mig i min ålder ;)
Om jag får välja själv är det ungefär så som du beskriver jag vill ha det för att fungera optimalt också. Därför är jag helt på det klara med att jag måste ändra delar av mitt liv och hitta ett annat jobb. Men medan jag funderar stretar jag på.
 
Jag får lite panik när jag läser i tråden. Alla är ju självklart olika men personligen hade jag inte klarat stressen att leva så "inrutat".
Menar inget illa mot ngn, är väldigt intressant att läsa hur andra har det och jämföra med sig själv.

Jag mår bäst när jag får sova till iallafall 09. Har testat att jobba kontorstider men jag kände mig trött hela tiden. Jag mår bättre när jag kan jobba lite mer fritt efter min dygnsrytm. Som piggast är jag mellan 13-00 ungefär så jag försöker jobba då. Jag gillar att vakna långsamt, äta brunch och sen köra igång arbetsdagen. Jag jobbar gärna helger mot att jag är ledig nån vardag. Tycker att det är skönt att vara ledig när andra jobbar. Då kan man göra nåt ärende på stan tex. Måndagar brukar vara min lediga dag.

Jag har ett stort socialt behov. Att leva inrutat och hålla mig hemma är inte min grej. Jag vill gärna gå ut på kvällarna, kan gå ut vid 21-22 en vardag och äta tillsammans med vänner i kvarteret. Att klubba hela natten är dock inget för mig i min ålder ;)

Varför skulle det vara kritik att vi är olika?

Jag behöver tex rutiner för att slippa migrän och vara trygg i det jag gör. Helst jobba ungefär samma tid (men inte(!) mån-fre 8-17).
 
Jag har iof inte häst längre men har ändå en hund som inte kan försummas bara för att man är trött.

En jobbdag ser ofta ut ungefär såhär:

05:00 - Stiger upp, klär på mig och gör mig klar för jobb.
05:15 - Går ut med hunden.
05:50 - Kommer in med hunden, ger hunden frukost, byter vatten osv.
06:00 - Går till bussen
06:50 - Är framme på jobbet.
16:00 - Slutar jobbet och tar bussen hem.
17:00 - Kommer hem, går ut med hunden direkt.
18:30 - Kommer in med hunden och ger hunden kvällsmat, duschar sedan och byter om från arbetskläder till hemmakläder.
19:00 - Gör kvällsmat till mig själv.
21:30 - Går ut med hunden en snabb kissrunda innan natten.
22:00 - Går och lägger mig.

Jobbar man heltid och har saker man "måste" göra efter jobbet i form av t.ex. hästskötsel, hundträning eller vad det nu kan vara, då får man också räkna med att andra saker får stryka på foten och man får åsidosätta vissa aktiviteter och ta sånt när man är ledig. Nu bor jag ensam med hunden vilket jag kan tycka är skönt så jag behöver inte anpassa mig till någon annan person i huset med kvällsmat osv. Som det ser ut i dagsläget är jag glad att jag inte har en häst jag ska hinna med efter jobbet. Hunden har jag ändå hemma så det tillkommer inte någon extra restid som drygar ut det ännu mer.
 
Jag har iof inte häst längre men har ändå en hund som inte kan försummas bara för att man är trött.

En jobbdag ser ofta ut ungefär såhär:

05:00 - Stiger upp, klär på mig och gör mig klar för jobb.
05:15 - Går ut med hunden.
05:50 - Kommer in med hunden, ger hunden frukost, byter vatten osv.
06:00 - Går till bussen
06:50 - Är framme på jobbet.
16:00 - Slutar jobbet och tar bussen hem.
17:00 - Kommer hem, går ut med hunden direkt.
18:30 - Kommer in med hunden och ger hunden kvällsmat, duschar sedan och byter om från arbetskläder till hemmakläder.
19:00 - Gör kvällsmat till mig själv.
21:30 - Går ut med hunden en snabb kissrunda innan natten.
22:00 - Går och lägger mig.

Jobbar man heltid och har saker man "måste" göra efter jobbet i form av t.ex. hästskötsel, hundträning eller vad det nu kan vara, då får man också räkna med att andra saker får stryka på foten och man får åsidosätta vissa aktiviteter och ta sånt när man är ledig. Nu bor jag ensam med hunden vilket jag kan tycka är skönt så jag behöver inte anpassa mig till någon annan person i huset med kvällsmat osv. Som det ser ut i dagsläget är jag glad att jag inte har en häst jag ska hinna med efter jobbet. Hunden har jag ändå hemma så det tillkommer inte någon extra restid som drygar ut det ännu mer.

Är din hund ensam från 7 till 17?
 
Jag får lite panik när jag läser i tråden. Alla är ju självklart olika men personligen hade jag inte klarat stressen att leva så "inrutat".
Menar inget illa mot ngn, är väldigt intressant att läsa hur andra har det och jämföra med sig själv.

Jag mår bäst när jag får sova till iallafall 09. Har testat att jobba kontorstider men jag kände mig trött hela tiden. Jag mår bättre när jag kan jobba lite mer fritt efter min dygnsrytm. Som piggast är jag mellan 13-00 ungefär så jag försöker jobba då. Jag gillar att vakna långsamt, äta brunch och sen köra igång arbetsdagen. Jag jobbar gärna helger mot att jag är ledig nån vardag. Tycker att det är skönt att vara ledig när andra jobbar. Då kan man göra nåt ärende på stan tex. Måndagar brukar vara min lediga dag.

Jag har ett stort socialt behov. Att leva inrutat och hålla mig hemma är inte min grej. Jag vill gärna gå ut på kvällarna, kan gå ut vid 21-22 en vardag och äta tillsammans med vänner i kvarteret. Att klubba hela natten är dock inget för mig i min ålder ;)
På ett sätt tycker jag att ditt liv låter jättehärligt men jag hade inte trivts med att leva så själv. Jag är en riktig svennebanan och älskar min vardag med att vända papper på kommunen 35 timmar i veckan, och resten av tiden vara med familjen och träna. Träffar såklart kompisar också ibland. Inga djur, på riktigt drömmer jag då och då mardrömmar om att jag är hästägare.
 
Fast många gör så. :(

Shit, det visste jag inte :( Är det lagligt att lämna en hund utan tillsyn och rastning i 11 timmar?
Jag får dåligt samvete om jag lämnar hunden hemma 3-4 timmar (och det gör jag mkt sällan, absolut inte regelbundet) :arghh: Är kanske mesig dock :o

Min mamma jobbar ibland 8-17 men då är hunden hos grannarna
 
Det kan ju vara någon annan hemma hos @iNHALE eller så har hon hundvakt. Jag är borta 6 - 19ish. Varje morgon ca 6.30 lämnar jag mina hundar hos deras hundvakt och där hämtar jag dem ca 18.30. Nu för tiden (sedan ett år) jobbar hundvakten och är borta 5-6 timmar på dagen. Ibland har hon hjälp med extra rastning. För egen del väljer jag att låta mina hundar vara kvar hos samma hundvakt som jag haft sedan hösten 2010 trots att hon inte längre är hemma hela tiden. Hundarna är gamla nu, 11 år, och trivs så bra där. Jag känner inte att det är läge att skola in dem hos någon ny den tid de har kvar.

Men jag ska inte ha nya hundar efter de här. Förr arbetade jag mycket fritt och hade nästan obegränsade möjligheter att jobba hemma. Nu är allt annorlunda och jag känner mig begränsad av hundarna eftersom det blir så inrutat för att få det att funka för dem.
 
06 - ut med hunden
07.15 åk till jobbet
8-17 jobbet (har hundpassare)
18 hemma, laga mat
19 ut med hunden
20 åka till stallet (2 hästar)
22 hemma från stallet

Så ser vardagarna ut, och så försöker jag klämma in mitt plugg också, men det sker framförallt på helgerna samt att jag eventuellt fått extrajobb som också ska in i schemat.
Jag pendlar 10 mil per dag.
 
Jag är visserligen student och hästlös men läser tråden med skräckblandat intresse. Drömmen är ju trots allt egen häst någon gång i framtiden. Det jag tänker är att folk verkar ha väldigt långa resvägar? I mitt framtida yrke kommer jag troligen ha arbetstider mellan 07.30 och 16.30 och jag tänker fanimig bosätta mig kloss på mottagningen. Hästen hamnar väl antagligen en bit bort men den restiden känns mindre påfrestande och lättare att manövera bort med div hjälp om det skulle behövas.

(Oj vad jag flummar :o )
 
Jag är visserligen student och hästlös men läser tråden med skräckblandat intresse. Drömmen är ju trots allt egen häst någon gång i framtiden. Det jag tänker är att folk verkar ha väldigt långa resvägar? I mitt framtida yrke kommer jag troligen ha arbetstider mellan 07.30 och 16.30 och jag tänker fanimig bosätta mig kloss på mottagningen. Hästen hamnar väl antagligen en bit bort men den restiden känns mindre påfrestande och lättare att manövera bort med div hjälp om det skulle behövas.

(Oj vad jag flummar :o )
Många av oss med lång restid kanske bor i städer?
Jag jobbar inne i Sthlm men vill bo på landet och vid havet. Då kommer man lätt upp i 1,5 h dörr till dörr
 
@dressyrtjejen @tornblomma @em-pirre @Myrten

Jag har en väldigt trevlig och duktig tjej som kommer och rastar hunden medan jag är på jobbet, så nej hunden lämnas inte utan tillsyn från 6 till 17.

Om det hade varit så att jag lämnat hunden utan tillsyn så lång tid tror jag nog inte att jag hade gått ut med det här på ett öppet forum med tanke på att det är olagligt att göra så, inte direkt något man skulle vilja skylta med mao.
 
Ni som har fullt upp, hur hinner ni med att städa, diska mm?
Kan inte säga att jag tillhör skaran som har "fullt upp", har ändå ett par timmar "dö-tid" på kvällen, men är ofta så trött att jag inte orkar något ändå. Jag förlägger det riktiga städandet till helgerna och nöjer mig med att ta ett par varv med dammsugaren under veckorna för att hålla hundhåret i schack.
 
Ni som har fullt upp, hur hinner ni med att städa, diska mm?

Jag diskar direkt efter jag ätit något. Städa lägenheten tar max en halvtimme om jag gör det ordentligt, håller man efter hela tiden blir det inte så mycket. Hallen brukar jag dammsuga varje dag såhär års.
 
Jag diskar direkt efter jag ätit något. Städa lägenheten tar max en halvtimme om jag gör det ordentligt, håller man efter hela tiden blir det inte så mycket. Hallen brukar jag dammsuga varje dag såhär års.
Är imponerad över din självdisciplin!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 467
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 946
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 149
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp