Hur hinna med allt

På ett sätt tycker jag att ditt liv låter jättehärligt men jag hade inte trivts med att leva så själv. Jag är en riktig svennebanan och älskar min vardag med att vända papper på kommunen 35 timmar i veckan, och resten av tiden vara med familjen och träna. Träffar såklart kompisar också ibland. Inga djur, på riktigt drömmer jag då och då mardrömmar om att jag är hästägare.
Mardrömmar! Hur ter sig en sådan dröm, utveckla ?
Eller det kanske är så enkelt att du drömmer att du inte hinner med något alls. :)
 
Mardrömmar! Hur ter sig en sådan dröm, utveckla ?
Eller det kanske är så enkelt att du drömmer att du inte hinner med något alls. :)

Jag drömmer att jag upptäcker att jag på något sätt skaffat en häst och sen att jag glömmer att ta hand om den; glömmer mocka, släppa ut, ge mat etc. Och att jag blir helt låst och inte hinner med något annat. Hu.
 
Jag drömmer att jag upptäcker att jag på något sätt skaffat en häst och sen att jag glömmer att ta hand om den; glömmer mocka, släppa ut, ge mat etc. Och att jag blir helt låst och inte hinner med något annat. Hu.
Haha jag brukar också drömma såna mardrömmar! Plötsligt minns jag att jag har en häst, men jag kan inte minnas när jg senast gett den mat/mockat/ridit och får panik. Vaknar kallsvettig och minns sedan att hästen såldes för mer än tio år sedan...
 
Mkt handlar ju om vad man väljer att prioritera i livet, just nu. Sedan kan ju mkt i livet förändras och även vad man prioriterar.
Jag valde att göra mig av med hästen (kvar inom släkten tills hon dog) när jag fick barn, jag fick dåligt samvete över att jag inte hann med allt som behövdes och det tyckte jag inte var värt det.
Ändå arbetade jag deltid, men jag ville få in både barn, familj, jobb, träning, hästen... och det blev för mkt helt enkelt, det var inte värt stressen och att det mesta blev halvdant.

Nu kommer jag börja arbeta heltid för första gången på länge, så hästeriet får ligga kvar på hyllan ett tag till, och det känns faktiskt helt ok. När dottern är större kanske jag prioriterar om igen. Men just nu är hon viktigast. Jag får ändå utöva mitt träningsintresse (jag och sambon delar intresse och dottern följer ofta med till gymmet, gymmar en timme ca och hon kikar gärna på film undertiden eller målar).

Arbetar oftast 6-15, sedan hämtas dottern och vi åker antingen till gymmet eller om hon har ngn aktivitet den dagen då går det före. Hemma igen vid 17 och fixar middag, sedan gör vi något tillsammans typ spelar spel eller leker en stund. Eller bara myser i soffan.
Jag är ledig vissa vardagar då får hon gå hem tidigt från skolan/fritids så hittar vi på ngt bara hon och jag.
Städning fixar jag antingen på mina lediga dagar eller till helgen om vi är lediga tillsammans så städar vi hela familjen. Jag jobbar förresten varannan helg (snart var fjärde dock) och då vill jag verkligen bara hem efter jobbet till familjen!

Som sagt, jag har just nu valt att prioritera bort häst då jag mår bäst av det. Sen får vi se i framtiden!
 
Ni som har fullt upp, hur hinner ni med att städa, diska mm?
Är man inte hemma så mycket blir det inte så mycket att städa. Jag har svårare att förstå hur somliga behöver dammsuga och tvätta varje dag...
Maten är jag mer nyfiken på hur folk löser,speciellt de som åker direkt till stallet från jobbet.?
 
Är man inte hemma så mycket blir det inte så mycket att städa. Jag har svårare att förstå hur somliga behöver dammsuga och tvätta varje dag...
Maten är jag mer nyfiken på hur folk löser,speciellt de som åker direkt till stallet från jobbet.?
Lunchlåda eller lunch på stan. Yoghurt med müsli på jobbet innan jag åker till stallet. Middag hemma om partner är hemma och har lagat mat, annars smörgåsar till kvällsmat. Vid nödsituationer hämtmat.
 
Haha jag brukar också drömma såna mardrömmar! Plötsligt minns jag att jag har en häst, men jag kan inte minnas när jg senast gett den mat/mockat/ridit och får panik. Vaknar kallsvettig och minns sedan att hästen såldes för mer än tio år sedan...
Hög igenkänningsfaktor! Fast trots att jag ägt både hästar o katter i 10-15 år som vuxen så gäller mardrömmarna en kanin jag hade när jag var barn (och det är alltså över 30 år sen). Plötsligt finns den i drömmen och jag inser att jag GLÖMT mata och sköta om den i x antal dagar/veckor.
 
Ni som har fullt upp, hur hinner ni med att städa, diska mm?
Har diskmaskin. Det har jag haft sedan jag flyttade hemifrån, det hade tagit onödig tid annars. Städar på helgerna, tvättar när jag har lust.

Maten är jag mer nyfiken på hur folk löser,speciellt de som åker direkt till stallet från jobbet.?
Matkasse. Lagar flera måltider åt gången. Äter matlåda på jobbet, litet mellanmål innan jag sticker till hästarna. Men jag har aldrig ätit tidigt på kvällen, vi åt sällan innan klockan 20 när jag bodde hemma.
 
Hög igenkänningsfaktor! Fast trots att jag ägt både hästar o katter i 10-15 år som vuxen så gäller mardrömmarna en kanin jag hade när jag var barn (och det är alltså över 30 år sen). Plötsligt finns den i drömmen och jag inser att jag GLÖMT mata och sköta om den i x antal dagar/veckor.
Min kompis brukar också drömma om samma sak, men hon har inte haft kaniner på närmare 20 år:up:
 
Jag har tid med hästar, hund och träningen, men egentligen har jag inte tid att jobba Önskar att jag hade försörjningen ordnad...
Men skämt åsido, så har jag fått släppa mycket på t ex städning. Vill träna, trycker in ett friskispass då och då, hästar och hunden måste ju ha sitt. Har hästarna hemma på lösdrift, det underlättar. Och barnen har flyttat hemifrån. Men det är en kamp ibland...
 
Har förvisso inte häst men ändå rätt tidspressat.
Vid 5 stiger upp, tar hand om barn om de har vaknat, eller så skyndar jag mig till jobbet. Är tidigast på jobbet 5:30 om jag ska vara på kontoret. Åker 14:30 och hämtar barn. Tar med barnen på en bilrunda som jag kombinerar med jobb. Barnen får vila lite efter dagis och jag kan kolla på jobbrelaterade grejer. Kanske handla är hemma senast 16, sedan är det full fart mot 19 och läggdags. Efter läggdags är det oftast någon timmes jobb igen, fast hemma. Har försökt träna men blir så pigg att jag har svårt att sova. (så jag försöker jobba undan lite så att jag ska hinna ta en liten längre lunch och kunna träna då istället...går så där...)

Har jag resdag lämnar jag hemmet ungefär samma tid, för att vara hemma tidigast 19. Lägga barn röja upp, förbereda morgondagen om det inte hanns med på flyget.
Från fredag kl 14 till söndag kl 19 jobbar jag bara i extremfall, då är det fullt fokus på hus och barn (1 och 4 år)

Jobbet är min hobby typ. Men skulle verkligen behöva träna några dagar i veckan för att må bra.
 
Haha jag brukar också drömma såna mardrömmar! Plötsligt minns jag att jag har en häst, men jag kan inte minnas när jg senast gett den mat/mockat/ridit och får panik. Vaknar kallsvettig och minns sedan att hästen såldes för mer än tio år sedan...
Så det håller i sig så länge..jag tog ju bort min häst för nu faktiskt 1½ årsen redan och jag får fortfarande påminna mig själv på mornarna om att jag inte behöver åka till stallet. Kan vakna mitt i natten när det ösregnar och tänka skit, hästen har inget täcke.

Var iofs samma med hunden den tiden jag var utan hund, jag åkte förbi affären flera gånger med tanken att det ju är för varmt för att hunden ska kunna vänta i bilen. Vissa vanor och tankar går långsamt ur helt enkelt.
 
Så det håller i sig så länge..jag tog ju bort min häst för nu faktiskt 1½ årsen redan och jag får fortfarande påminna mig själv på mornarna om att jag inte behöver åka till stallet. Kan vakna mitt i natten när det ösregnar och tänka skit, hästen har inget täcke.

Var iofs samma med hunden den tiden jag var utan hund, jag åkte förbi affären flera gånger med tanken att det ju är för varmt för att hunden ska kunna vänta i bilen. Vissa vanor och tankar går långsamt ur helt enkelt.

Jag har aldrig ens haft häst och har såna mardrömmar ändå... :p

Ser det som en bekräftelse på att jag aldrig heller ska skaffa nån.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 467
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 946
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 149
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp