Hur känns det att ta lugnande?

Jag kände samma när jag fick lustgas när barnen föddes. Dels blev jag sjukt illamående och yr av den, men också tog den bort all förmåga att hantera min smärta, jag kände allt men kunde inte hantera den, inom mig blossade varje värk upp till fullskalig panik. Jag slängde lustgasmasken åt helsefyr och kom på andra knep att hantera värkarna, så mycket enklare med en klar skalle alltså! Logiskt tänkande och fokus kom väl till hands, men det fungerade inte alls med lustgasen, varje gång någon tryckte den över ansiktet kom mina egna sätt av sig och paniken blossade upp istället. Väldigt obehagligt med panik som inte går att få ur sig liksom.

Och jag älskade lustgasen!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 178
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 128
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 903
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp