Bukefalos 28 år!

Hur kan man ändra kvinnosynen i Indien? Ang. våldtäkter

Jag kom ihåg den här gamla tråden som faktiskt tro det eller ej från början handlade om kvinnosynen i Indien när jag såg den här 10 min filmen om Röda brigaden och tjejer som var och en har mer förnuft och mod i sitt lillfinger än hela världens sexistiska avskum har tillsammans i hela sin avskyvärda kroppsmassa:

 
Läste i någon tidning härom dagen att två systrar blivit dömda till att våldtas för att deras bror rymt med en gift kvinna från en högre kast.
 
Läste i någon tidning härom dagen att två systrar blivit dömda till att våldtas för att deras bror rymt med en gift kvinna från en högre kast.
Hörde en radiointervju med en indienkännare på P1 häromdagen. Han verkade hävda att typen av straff inte alls varit ovanligt men att nu börjar de bli uppmärksammade eftersom indierna själva i allt större mängd inte längre tolererar våldtäckt. Så om hur ändra kvinnosynen i Indien så verkar det vara någonting de gör helt själva och intensivt, annars skulle den märkliga bydomen inte ens uppmärksammats.
 
Hörde en radiointervju med en indienkännare på P1 häromdagen. Han verkade hävda att typen av straff inte alls varit ovanligt men att nu börjar de bli uppmärksammade eftersom indierna själva i allt större mängd inte längre tolererar våldtäckt. Så om hur ändra kvinnosynen i Indien så verkar det vara någonting de gör helt själva och intensivt, annars skulle den märkliga bydomen inte ens uppmärksammats.
Den slagsmål domstol är ju olaglig vad jag förstått o domen är överklagad till högsta domstolen. Domen i sig är barbarisk. Gatlopp nakna genom byn efter våldtäkterna? Sen slänger man på lite syra o bränner dem på bål.
 
Dauri är också förbjudet i Indien - det är också sett som mycket förlegat på många ställen - ändå så förekommer det
 
Jag såg nyligen dokumentären om "Indiens dotter" och det som var positivt var att folk verkligen reagerar, demonstrerar och protesterar. Demonstranterna gjorde allt för att visa att de verkligen menar det de säger. Det var hoppfullt mitt i allt elände!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag funderar mycket över vad det egentligen var som hände med mitt förhållande och hur det kunde bli som det blev… Jag funderar på om...
2
Svar
23
· Visningar
3 644
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 996
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 232
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Då det inte blev någon valp till mig i den tänka kullen fick jag i stället köpa en 18-månaders-tik från uppfödaren. Hade redan innan...
Svar
12
· Visningar
2 399
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp