Hur kommer jag över honom???

Isituss

Trådstartare
Det är nu ungefär en månad sen det tog slut mellan mig och mitt ex och hela tiden får jag sånna sammanbrott där jag bara gråter. Hur gör jag för att faktiskt resa mig upp och ta mig vidare?

Till saken hör att vi fortfarande är vänner och pratar och umgås med varandra och detta vill jag inte ändra på. Jag vill kunna umgås med honom, för han är min bästa vän. Dessa stunder är i alla fall de enda tillfällen som jag är riktigt glad. Men däremellan när jag vet att han numera smsar en annan tjej och stöter på henne är jag så otroligt ledsen. Det gör det inte bättre direkt att hon har ungefär precis samma livssituation som jag, så det känns verkligen som han har "bytat ut mig".

Jag ska väl också säga att jag är 17 år, vi va tillsammans i 3 månader, han var (är) min första kärlek och pojkvän och det va han som dumpade mig.
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Det bästa är att klippa all kontakt en period, sedan när du kommit över honom kan ni kanske vara vänner igen, men medan du mår dåligt kommer det bara fortsätta hålla sorgen vid liv.
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Bryt helt och hållet en tid. Det är bara att säga som det är att det är fortfarande för jobbigt för dej men du vill gärna att ni börjar umgås igen som vänner med tiden. Lagom tills du inte reagerar på om han träffar någon annan.

En månad är ingen tid att hinna komma över någon på. Inte om man är kär på riktigt.
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Jag tror också på att klippa kontakten ett tag. Berätta för honom precis som det är, att du vill vara vänner men att du behöver lite tid för att komma över honom först. Sluta umgås, ta bort från facebook osv tills det känns som att du kommit vidare, låt det ta några månader.
När det tog slut med mitt ex var jag inte jättekär direkt men det var ändå först när jag gjort så att jag inte kunde se hans statusuppdateringar på facebook som jag kunde gå vidare. Jag tycker att man ska vara vän med sina ex om det är möjligt, men för sin egen skull kan man behöva ta en paus först.
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Säger som de flesta andra att avsluta kontakten helt är nog det som kommer att hjälpa dig mest. och låt det ta tid. kram!
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

säger som dom ovan, ha ingen kontakt med honom på ett tag.
Jag och mitt ex hade kontakt en stund efter att vi gjort slut, och det var jätte jobbigt. Kom en bit på väg och så hörde han eller jag av oss, och så var man tillbaka på ruta ett igen. Efter ett tag insåg jag att det var bäst att inte ha någon kontakt med honom. Nu har vi inte haft någon kontakt alls på 2 månader, och det känns faktiskt skönt, tänker inte alls på honom så mycket längre.

Men under första tiden ni inte har någon kontakt, håll dig sysselsatt så att du har annat att fokusera på än han, så går det lättare. Det har hjälpt mig väldigt mycket, att ha saker att göra hela tiden.

Kram på dig, det kommer att bli bättre.
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Bryt kontakten och tillåt dig själv att sörja i ditt eget tempo.
Jag förstår om du vill behålla honom som vän men ofta river det bara upp såren hela tiden om du fortsätter ha kontakt innan du har gått vidare själv.
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Säger som övriga. Gjorde misstaget att inte pausa en gång och det var ett långdraget lidande jag inte tänker utsätta mig själv för en gång till. Du sätter er vänskap på större prov genom att inte ge dig tid att bearbeta det här. Vill ni båda två behålla vänskapen så kommer ni att hitta tillbaka till varandra igen, ingen tvekan om saken.
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

okej, så jag har följt ert råd nu och bröt kontakten igår kväll. Vi kom fram till att jag hör av mig när jag klarar det, och om han blir tillsammans med den tjejen (vilket det nu verkar som att de kanske blir med tiden) så hör han av sig för jag vill inte höra det på ryktesvägar.

Hur gör jag nu? Den här tjejen går i min klass, och delar skåp med mig. Detta kommer ta på mig! :(
Hur låter jag bli att höra av mig till honom? Känns som att det lättaste hade varit att träffa någon annan, men det är ju inte så enkelt att bara hitta någon så där och det skjuter ju faktiskt bara upp problemet...
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Hitta annat att fylla dina dagar med, typ kompisar, stallet osv. Om det är svårt att inte höra av dig får du helt enkelt ta bort honom från facebook och liknande och radera hans nummer i telefonen så att du inte kan göra det även när du vill. Du kanske kan prata med tjejen om att ni byter med några andra så att ni slipper dela skåp åtminstone. Men kom ihåg att hon inte har gjort något fel bara för att hon råkar dejta ditt ex, du har rätt att tycka det är jobbigt att umgås men du har inte rätt att vara arg på henne!

Går du och killen på samma skola så att ni måste träffas hela tiden?
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Mitt råd till dig är att inte inleda något med någon annan bara för att komma över denna killen. Precis som du säger skjuter det bara upp problemet, talar av egen erfarenhet..
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Ja, jag får nog göra så. varje gång jag sätter mig ner och inte gör något så vandrar tankarna till honom. allt påminner ju dessutom om honom! Jag har tagit bort honom på facebook och jag borde kanske ta bort hans nummer med...
vad gäller skåpet så är det ju smart det du sa. får kolla det när skolan börjar igen på måndag. Och jag är medveten om att jag inte har någon rätt att vara arg på henne, och det ska jag till alla pris undvika!

Jag och mitt ex går i samma skola, men spendera mestadelen av tiden i olika byggnader så vi ses inte så ofta. Men vi sa det igår att vi är ju fortfarande vänner som bara råkar pausa just nu, så om vi möts eller ses eller något liknande så hälsar vi på varandra.

Mulberry - Då är det ju som jag trodde. Jag ska låta bli det!

Allmän fråga - just nu känns det verkligen som jag trampar vatten och det är så mycket värre nu än vad det va under de sammanbrotten tidigare, men nu är det konstant. Ska jag ändå fortsätta så här? Hur lång tid kommer det ta i så fall? Jag vill verkligen inte ha det såhär. önskar att det fanns en knapp att trycka på för att stänga av känslorna...
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Allmän fråga - just nu känns det verkligen som jag trampar vatten och det är så mycket värre nu än vad det va under de sammanbrotten tidigare, men nu är det konstant. Ska jag ändå fortsätta så här? Hur lång tid kommer det ta i så fall? Jag vill verkligen inte ha det såhär. önskar att det fanns en knapp att trycka på för att stänga av känslorna...

Tyvärr så är det just tid som krävs för att lappa ihop ett brustet hjärta - det finns alltså inte så mycket att göra än låta det göra ont ett tag. Men det kommer att gå över!
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Allmän fråga - just nu känns det verkligen som jag trampar vatten och det är så mycket värre nu än vad det va under de sammanbrotten tidigare, men nu är det konstant. Ska jag ändå fortsätta så här? Hur lång tid kommer det ta i så fall? Jag vill verkligen inte ha det såhär. önskar att det fanns en knapp att trycka på för att stänga av känslorna...

Det är först nu för mig (ca 4 månader senare) som jag faktiskt kan vara riktigt glad igen efter mitt uppbrott med min före detta efter ett tvåårigt förhållande. Det har varit så otroligt jobbigt, jag har gråtit, brutit ihop mitt på stan, varit arg, förtvivlad, inte ens velat gå ur sängen, trodde ALDRIG jag skulle må bra igen och nu sitter jag här och förstår att joho, det gick ju visst att må bra utan honom, trots att det absolut inte kändes så innan. Kram på dig, du fixar detta!
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

KL

Alltså... jag blir galen på detta! Jag tänker på honom VARJE dag. Har varit nära att ringa honom jag vet inte hur många gånger. Hur fasen ska jag stå ut? (Kan tillägga att jag alltså har haft lov denna veckan och alltså inte haft så jäkla mycket att göra. Antagligen så blir det ju lättare när skolan kommer igång.)
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

Det ÄR jättesvårt i början. Ta bort hans nummer ur telefonen till att börja med!
Försök att distrahera dig. Promenader, vänner, bio, plugg, etc.
Du fixar det här!
 
Sv: Hur kommer jag över honom???

För mig har det hjälpt att skriva dagbok. Där kan man älta allt hur många gånger som helst utan att nån tröttnar ;) och man kan ta till det när man vill ringa eller skriva sms. Oftast är det ju impulskänslor och när man skrivit klart har man funderat igenom det hela och kommit på att det va en dålig idé att ringa.
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 627
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 701
Senast: Hellhound
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 814
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 138
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp