Hur kommunicerar du helst med nära och kära?

Hur kommunicerar du helst (lite längre samtal) ?

  • Chat (ex vis messenger)

    Röster: 63 39,1%
  • Telefonsamtal

    Röster: 76 47,2%
  • Videosamtal

    Röster: 4 2,5%
  • SMS

    Röster: 14 8,7%
  • Mail

    Röster: 1 0,6%
  • Övrigt (skriv vad i inlägg så jag får veta vad jag borde haft med) 😇

    Röster: 3 1,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    161
  • Omröstning stängd .

Cattis_E

Trådstartare
En liten spinoff på min krönikatråd.
Inser att det krävs en ordentlig undersökning.
Tänk dig att du vill kolla hur en vän eller familjemedlem mår, berätta något som hänt, fråga hur semestern varit eller liknande. Alltså troligen en lite längre konversation.

Vilket sätt skulle du helst vilja ta den kontakten?
Det är olika tänker du nog nu, men om jag tvingar dig att välja en favorit 😇.
Vi antar för undersökningens skull att den du kontaktar inte har någon som helst preferens, så du kan välja helt fritt.
 
Sms eller telefon.
Fast fick höra nyligen att jag är omodern som inte använder messenger istället. :cool:
 
Har daglig kontakt med min mamma och bror via chat. Ett par gånger i veckan brukar jag prata längre med mamma, oftast blir det videosamtal då (så ungarna kan vara med) men även vanligt telefonsamtal ibland.
 
Jag röstade "chat", men återigen gäller regeln att om chatten blir mer än typ tre mess i följd (i realtid) ringer vi upp via video för då orkar vi liksom inte hålla på.
Chat via datorn då - texta längre än typ "Thursday ok?" skulle jag aldrig göra via telefonen. 😅
 
Jag ringer mamma nästan varje dag, min pappa kanske en dag/vecka. Däremellan skickar jag sms ibland till dem.

Mina kompisar jag inte träffar i stallet ringer jag till när jag vill berätta nåt som kräver mer än 2-3 rader på Messenger.
 
Bra där. Men det förutsätter att man bor inom rimligt avstånd också. 😅
Jag valde telefon, r jag pratar gärna på riktigt men de flesta bor lite för långt bort för att det ska vara rimligt att kika förbi.
Jag tolkade dig väldigt ordagrant så det är så jag kommunicerar helst, om tant själv får välja alltså :D Men du har såklart rätt i att det inte är logistiskt möjligt i en hel del relationer som ändå är viktiga. Jag vet inte riktigt, jag är lite små-obekväm med videosamtal men det är kanske för att jag oftast använder det i jobb för digitala möten. Jag tycker det känns så onaturligt att se mig själv samtidigt.
 
Jag röstade på "övrigt", för det jag tycker är absolut bäst är att ses IRL. Om det inte går, då har jag gärna videosamtal eller pratar i telefon. Det beror på hur ofta jag träffar personen också. Tex om killen jag träffar är hemma och sjuk, och jag vill kolla av hur han mår, då ringer jag istället för att dra igång ett videosamtal, vi ses ju ändå så snart han kryat på sig. Däremot tycker jag det är underbart att ha videosamtal med unghundens uppfödare som bor i USA och som jag pga det aldrig träffat.
 
Jag tolkade dig väldigt ordagrant så det är så jag kommunicerar helst, om tant själv får välja alltså :D Men du har såklart rätt i att det inte är logistiskt möjligt i en hel del relationer som ändå är viktiga. Jag vet inte riktigt, jag är lite små-obekväm med videosamtal men det är kanske för att jag oftast använder det i jobb för digitala möten. Jag tycker det känns så onaturligt att se mig själv samtidigt.
Håller med om videosamtal.
Bara bra att du kom med aspekten i person, bara jag som har mest relationer där det i så fall krävs lite logistik 😅.
 
Jag vet inte hur jag ska rösta 😅 föredrar alla gånger att träffas irl, men om inte det går så ringer jag..men på telefonen, via messenger. Så det är ju egentligen ett samtal i messenger och inte på själva telefonen,, men inte heller ett video samtal ^^

Har folk i min umgängeskrets som föredrar via txt, dvs antingen messenger chatt lr sms, det har jag absolut inte tid lr tålamod för 🤭 så dom pratar jag inte lika mycket med om jag inte träffar dom irl, vilket är synd. Men att sitta och ha långa konversationer via text är inte alls för mig 😬
 
Jag och Syster pratar i telefon flera gånger om dagen. Mamma pratar jag med 3-4 ggr i veckan.
Vi skriver även på Messenger när det gäller bilder vi vill dela och mindre saker att säga.
 
Jag hatar att prata i telefon. Gör det egentligen bara med mina föräldrar. Har en kompis som hellre pratar i telefon och bortsett från när mina föräldrar ringer är hennes samtal de enda jag faktiskt alltid svarar på :D Har lite olika chatkanaler för olika människor, men de flesta blir ändå messenger.

Edit: Jag hatar om möjligt videosamtal ännu mer. Det händer inte 😅
 
Jag vet inte hur jag ska rösta 😅 föredrar alla gånger att träffas irl, men om inte det går så ringer jag..men på telefonen, via messenger. Så det är ju egentligen ett samtal i messenger och inte på själva telefonen,, men inte heller ett video samtal ^^

Har folk i min umgängeskrets som föredrar via txt, dvs antingen messenger chatt lr sms, det har jag absolut inte tid lr tålamod för 🤭 så dom pratar jag inte lika mycket med om jag inte träffar dom irl, vilket är synd. Men att sitta och ha långa konversationer via text är inte alls för mig 😬
Samtal i messenger likställer jag med vanligt telefonsamtal.
Samma med andra appar där man bara pratar som om man hade ringt upp med någon sorts telefon.
Jag tänkte på chatfunktionen när jag tog messenger som exempel.
 
Jag vet inte hur jag ska rösta 😅 föredrar alla gånger att träffas irl, men om inte det går så ringer jag..men på telefonen, via messenger. Så det är ju egentligen ett samtal i messenger och inte på själva telefonen,, men inte heller ett video samtal ^^

Har folk i min umgängeskrets som föredrar via txt, dvs antingen messenger chatt lr sms, det har jag absolut inte tid lr tålamod för 🤭 så dom pratar jag inte lika mycket med om jag inte träffar dom irl, vilket är synd. Men att sitta och ha långa konversationer via text är inte alls för mig 😬
Jag borde helt enkelt kallat det röstsamtal och inte telefonsamtal :idea:
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 523
Senast: Imna
·
Äldre Det här är en skriva-av-sig-tråd då jag är tämligen upprörd och ledsen. I ca ett halvår har vi haft en man här på gården som gjort lite...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 719
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 486
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp