Bukefalos 28 år!

Hur konstig är jag?

Sv: Hur konstig är jag?

Eftersom jag vet hur snacket går i området där du bor så kan jag säga; sluta fundera/oroa dig/bry dig. Jag har bott utanför den mindre staden närmast dig i 12 år, bott i den staden i 12 år och sedan bott utanför igen på diverse ställen. Men, jag är inte född i staden. Jag är född på Öland. Vad gör jag då där? Nu bor jag i en liten by utanför den staden och alla undrar hur jag hamnade där? Jag hör ju inte dit. Man bör ha minst tre generationer bakåt som har bott i staden för att få kallas för F-bo. Mina barn som bara har bott i staden eller utanför räknas inte heller som F-bor. Det är bara så att i små städer, byar och orter så är folk väldigt nyfikna på vart man kommer ifrån och vad man gör där.

Jag ville ha barn tidigt och hade lyckan att få mitt första barn såpass tidigt att jag firade min artonårsdag på bb. Mitt andra barn fick jag 22 månader senare. Hade jag fått en tia för varje gång jag fått frågan varför jag inte gjorde abort, om jag vet vem deras pappa är, vem som är pappa till dottern (av de som redan visste vem som är pappa till sonen), i vilken buske hon blev till, om de har träffat sin pappa någon gång och en hel massa andra riktigt oförskämda frågor så hade jag varit väldigt rik nu. Jag berättar gärna om ämnet kommer på tal men att få frågan varför jag inte gjorde abort när jag inget hellre ville än att få barn med min kärlek sedan flera år tillbaka, det är kränkande. Redan på sjukhuset innan han var född fick jag för första gången frågan om jag visste vem hans pappa är. En sådan fråga skulle jag aldrig ha fått om jag varit tio år äldre.

När jag träffade min sambo dröjde det inte länge förren hans syster som jag aldrig hade träffat hade luskat ut att jag och min sambo faktiskt var släkt i släkt på långt håll via mina barn. På något vis fick jag existensberättigande i hennes ögon eftersom mina barn via sin pappa är släkt med folk som kom ifrån samma by som min sambo trots att jag var "utböling".

Folk vill ha ett sammanhang och vissa har mer behov av det än andra och då kommer de där påträngande frågorna.

Folk är så fruktansvärt nyfikna och frågvisa så det är lika bra att tänka ut ett dräpande svar om man inte har lust att berätta eller så berättar man snällt. Att varje gång bli ställd är bara jobbigt. Du är varken onormal eller konstig utan du har bara fallit offer för folks påträngande frågvishet och nyfikenhet.

Jag skulle aldrig ifrågasätta varför en person inte har barn. Lika lite som jag skulle ifrågasätta varför folk har barn eller varför de kör volvo eller saab eller varför de bor på gård, i lägenhet eller i villa. Det jag kanske skulle fråga är om de trivs där de bor möjligtvis men aldrig att jag skulle ifrågasätta. Folk får väl leva och bo hur de vill. Förhoppningsvis så trivs de och då är ju allt bra :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hur konstig är jag?

Har jag skrivit någonstans att jag tycker det är normalt att skaffa barn när man är 23?

om du läser mitt inlägg så är det det jag har skrivit i mitt inlägg som är mina åsikter. som TS skrev så frågade hon om det var konstigt att hon inte ville skaffa barn, inget sagt om vilken ålder.
 
Sv: Hur konstig är jag?

(det står i första inlägget att jag är 25 ;) Folk får skaffa barn när de vill, bara de vill.)

Tiny;
Ja, det har du verkligen rätt i! Har nog inte tänk på det innan, men de är väldigt stolta över sin härkomst här. Det förklarar ju faktiskt ett och annat. Nu när jag tänker på saken är det mest "infödningar" som varit avigt inställda till att vi bor kvar. Eller rättare sagt inte flyttat hem igen.
Jag kanske ska kontra med att jag inte kan bo kvar där nere pga inavelsrisken (jag är ju trots allt biolog och tänker på såna saker), alla är ju med i långarydssläkten därnere :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 820
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 280
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 554
Senast: Snurrfian
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 669
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp