Hur länge har ni varit aktiva som medlemmar?

September 2009, så det är ju typ "igår" jämfört med många av er andra. Innan dess var jag mest inne och spelade spelen som fanns på den tiden 😊.
 
Med detta nick sedan 2007 men hittade hit första gången 1999 då jag hittade min fösta häst på annons på stallet.
Aktiv har nog jag bara varit dom senaste 7 åren.
 
13 år, det var då jag skaffade min första dator och internet. Tog en paus och var borta från buke något år men kom tillbaks sen.
 
Jag vet inte exakt men sen stallet.com
Så troligen åtminstone 19 år jag med.

Men nu ser jag ju att den stora ändringen var 2001, då har jag varit med i mer än 20 år :rofl:
Dig känner jag igen. Själv var jag också med sen stallet var nytt. Vi köpte första datorn 1998 så det är sen dess Gumman hängt med.
Jag har varit med sen forumet startade (stallet alltså), men har bytt användarnamn nån gång. Jag längtar verkligen efter en buketräff när det här är över...
Jag var med på tidig stallettid. Har nått minne av att kommunikationen skedde i på nått som mest liknade en anslagstavla. Jag har haft samma nick sen man började ha nick, har nått vagt minne att jag helt plötsligt skulle ha ett användarnamn och såg en bukett tulpaner på bordet, därav Tulip. Gissar att det var nån gång 96-97.
Jo, chatten var som du säger en typ av anslagstavla. Dig kommer jag också ihåg. Du var väl inte med på träffen?
 
Skulle tro att jag började hänga på föregångaren stallet.com 1998, men det var rätt sporadiskt i början. Vet att jag hade ett annat namn innan detta, men detta har nog ändå hängt med sen millennieskiftet nån gång.
 
Jag har haft detta nick sedan 2003 och har nog varit regelbunden besökare hela tiden, även om jag inte alltid skriver så mycket. Jag har haft ett-två nick tidigare, men från första början hängde jag mest på chatten!
 
Sedan juni 2004, men orkar inte räkna ut hur många år det är just nu, hjärnan vilar. Hade en period här 99 också, en kortis.
 
Det här kan nog @Gunnar svara bäst på, ett vagt minne säger att Gunnar sålde stallet.se och öppnade bukefalos, eller om det fanns två stallet och Gunnar bytte namn. 🤔
Sidan bytte namn på sommaren 1997 till stallet.com, på den tiden behövde man ha ett aktiebolag med samma/liknande namn för att få registrera en .se adress.

Innan dess hade jag ett privat konto med min internetleverantörs adress som domän.

Jag bytte namn på sidan till Bukefalos sommaren 2001 av flera skäl, ett var att jag inte ägde stallet.se och den sidan hade en lite annan inriktning :)
 
Sidan bytte namn på sommaren 1997 till stallet.com, på den tiden behövde man ha ett aktiebolag med samma/liknande namn för att få registrera en .se adress.

Innan dess hade jag ett privat konto med min internetleverantörs adress som domän.

Jag bytte namn på sidan till Bukefalos sommaren 2001 av flera skäl, ett var att jag inte ägde stallet.se och den sidan hade en lite annan inriktning :)
Just ja. Shero minns jag. Stallet var det första hästforumet som jag hittade.
 
Sidan bytte namn på sommaren 1997 till stallet.com, på den tiden behövde man ha ett aktiebolag med samma/liknande namn för att få registrera en .se adress.

Innan dess hade jag ett privat konto med min internetleverantörs adress som domän.

Jag bytte namn på sidan till Bukefalos sommaren 2001 av flera skäl, ett var att jag inte ägde stallet.se och den sidan hade en lite annan inriktning :)

Det hade varit intressant att höra varför namnet blev Bukefalos :)

(Vet vem hästen Bukefalos var)
 
Sedan 2004 med det här nicket . Hade ett annat innan som var min dåvarande hästs namn men eftersom det var ett så ovanligt namn ville jag ha ngt mer anonymt
 
När flera skriver stallet så är allt jag kan tänka på det nuvarande (det finns kvar) stallet.se :rofl: men med tanke på vilka det är så tror jag inte att det är samma sajt..? :D
(Okej, jag hade ett konto där ett tag .. i unga tonåren :angel:)

Tror faktiskt att föregångaren till buke hette stallet.COM
Jag hamnade här första gången just för att jag skulle till stallet.se och skrev fel :angel: Var skitlack för att "dom gjort om sidan och fan måste jag göra nytt konto och hur får jag tillbaka mitt stall?!! :arghh:". Grymt förbryllad nioåring som lånade skolan internet efter lektionerna :laugh:
 
Jag hamnade här första gången just för att jag skulle till stallet.se och skrev fel :angel: Var skitlack för att "dom gjort om sidan och fan måste jag göra nytt konto och hur får jag tillbaka mitt stall?!! :arghh:". Grymt förbryllad nioåring som lånade skolan internet efter lektionerna :laugh:
Jag undrar hur många gånger inte det måste ha skett .. :angel::rofl:
 
Sedan 2008 med nuvarande nick. Gick med 1999 eller 2000 under annat nick men tog sen en buke-paus under några år innan jag kom tillbaka igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 048
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 356
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 311
Senast: Lazy Lady
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 106
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp