Hur länge har ni varit aktiva som medlemmar?

Sedan Stallet-tiden någon gång med flera andra nick och med uppehåll. Jag kommer ihåg att jag skrev något inlägg medan jag fortfarande hade min första häst i alla fall, och henne hade jag från jag var tretton upp tills jag var sjutton år. Det är rätt länge sedan nu. :D
 
Sidan bytte namn på sommaren 1997 till stallet.com, på den tiden behövde man ha ett aktiebolag med samma/liknande namn för att få registrera en .se adress.

Innan dess hade jag ett privat konto med min internetleverantörs adress som domän.
Tack, jag funderade på om jag kom hit 96 eller 97, men då var det antagligen 97,eftersom jag minns att sidan/adressen hette stallet. 11-12 år var jag då, så det är ju större delen av livet. :o Har varit varierande aktiv genom åren, från tjogvis med inlägg per dag till att som nu mest läsa och bara skriva sporadiskt.
 
Jag hamnade här första gången just för att jag skulle till stallet.se och skrev fel :angel: Var skitlack för att "dom gjort om sidan och fan måste jag göra nytt konto och hur får jag tillbaka mitt stall?!! :arghh:". Grymt förbryllad nioåring som lånade skolan internet efter lektionerna :laugh:
Ska tillägga att jag är så otroligt glad att jag faktiskt kom ihåg sidan typ 7 år senare när jag reggade nuvarande nick och blev medlem ”på riktigt”. Även om jag inte varit aktiv som skribent från start har Buke varit en del av mina ”formative years” så att säga, och det är jag evigt tacksam för ❤️ Jag är liksom från en liten bruksort och jag är idag himla glad att medlemmarna här bidrog med vidare perspektiv på saker än vad jag stötte på i min vardag.
/28-åringen(dvs 13 år som medlem) som absolut ska gå och grina en skvätt nu
 
Sedan 8 januari 2004 under nuvarande namn. Men hade ett annat användarnamn när jag först hittat hit, och skulle tro att jag smög runt med det mest i kulisserna från våren 2003 tills början av 2004. Så, totalt på siten: 18 år eller i alla fall snart 18 år. :)
 
Ska tillägga att jag är så otroligt glad att jag faktiskt kom ihåg sidan typ 7 år senare när jag reggade nuvarande nick och blev medlem ”på riktigt”. Även om jag inte varit aktiv som skribent från start har Buke varit en del av mina ”formative years” så att säga, och det är jag evigt tacksam för ❤️ Jag är liksom från en liten bruksort och jag är idag himla glad att medlemmarna här bidrog med vidare perspektiv på saker än vad jag stötte på i min vardag.
/28-åringen(dvs 13 år som medlem) som absolut ska gå och grina en skvätt nu
Håller med på allt detta! Buke gav mig mycket av värde under mina tonår, som jag jag svårt att se var jag skulle fått på annat håll😊
På fredag har jag varit registrerad här i 14 år, minns att jag läste har ett tag innan jag registrerade mig dock.
 
Jag gick med när jag bodde i Umeå, så det måste ha varit 96 eller 97. Har alltså hängt här halva livet! :laugh:
 
Jag har hängt här sedan sept 2003. Haft samma nick hela tiden. Funderade det året på att betäcka mitt sto med Saigon.
 
Jag var också aktiv under stallet tiden, men glömde mitt inlogg/gamla nick. Sassiball har varit igång sedan 2005. Så det är ju ett tag.
Sassiball var min afghanhunds smeknamn, hon hette Cassandra. Sassiball kom till som namn en gång när morsan var på lyran och ja - bara kläckte ur sig detta smeknamn 🙂
 
Sen stallet-tiden. Exakt år vet jag inte men var runt 97 jag började använda Internet och detta var en av de första sidorna jag började besöka regelbundet. Samma nick hela tiden. Drygt halva livet alltså. Galet! O_o :D
 
Var aktiv på stallet.com sen 99-00ish under annat, mer Tolkieninspirerat nick. Minns faktiskt inte om jag tappade bort lösenordet eller inte lyckades flytta över till Bukefalos. Lingonben existerar iaf sen 2004.
 
Jag har hängt här sedan stallettiden, men hade tydligen en paus när sidan kraschade 01, eftersom jag inte återaktiverade mitt konto förrän 02 igen. Hur jag överlevt den perioden utan buke vet jag inte 😅
 
Detta konto skapades i september 2011. Det är inte förrän nyligen jag började vara aktiv och skriva själv. Har däremot läst och lärt mig mycket om allt möjligt under många år.
"Tur" det är kloka personer här. Är från detta forum jag lärt mig "allt" om livet under min uppväxt. :angel:

Jag hade också något konto liknande på stallet.com-tiden, och hängde mycket i chatten samt spelade spel tillsammans med en kompis. Vet dock inte under vilket namn. Detta måste ha varit kring 98??. Då hade jag inte ens fyllt 10år...😅 Så läst här ca 2/3 av livet. Med något uppehåll däri, då sidan bytt namn till Bukefalos en dag. :D
 
Började nog vara mer aktiv vid -99 då hade vi flyttade in till en lägenhet med BREDBAND :D. Derivata kom till 2001 kom inte ihåg om det var före eller efter kraschen, men våren 2001 läste jag in matten på komvux och tyckte att Derivata var nog jag. Så även jag har varit på forumet över halva mitt liv.

Var väldigt aktiv de första tio åren, buke var ett väldigt bra sällskap vid hemmaplugg. Sedan i takt med att det sociala livet utvecklade sig blev det allt mindre tid här. De senaste åren har jag mest läst, men i spåren av pandemin har jag börjat att bli lite mer aktiv igen.

Ett starkt minne är från bukefalos begynnelse. Det var då uppdelade forum på ungdom och äldre ungdom samt vuxen. Vi var ett gäng som föll för åldersstrecket för att inte passa in på vuxen som jag tror var från 23 eller 25? Vi hade en väldigt lång diskussionstråd om varför vi fortfarande skulle få hänga på vuxenavdelningen och inte förpassas till äldre ungdom. Av några av de äldre vuxna så var åsikten tydlig att åldersindelningen skulle hållas strikt. Tror den ebbade ut och vi halvtorra bakom öronen stannade kvar på vuxen som med ett falsklegg i krogkön ungefär.
 
Sedan 2005, men hade ett konto på stallet-tiden. Nu för tiden läser jag mest, men är här nästan dagligen :)
 
Började nog vara mer aktiv vid -99 då hade vi flyttade in till en lägenhet med BREDBAND :D. Derivata kom till 2001 kom inte ihåg om det var före eller efter kraschen, men våren 2001 läste jag in matten på komvux och tyckte att Derivata var nog jag. Så även jag har varit på forumet över halva mitt liv.

Var väldigt aktiv de första tio åren, buke var ett väldigt bra sällskap vid hemmaplugg. Sedan i takt med att det sociala livet utvecklade sig blev det allt mindre tid här. De senaste åren har jag mest läst, men i spåren av pandemin har jag börjat att bli lite mer aktiv igen.

Ett starkt minne är från bukefalos begynnelse. Det var då uppdelade forum på ungdom och äldre ungdom samt vuxen. Vi var ett gäng som föll för åldersstrecket för att inte passa in på vuxen som jag tror var från 23 eller 25? Vi hade en väldigt lång diskussionstråd om varför vi fortfarande skulle få hänga på vuxenavdelningen och inte förpassas till äldre ungdom. Av några av de äldre vuxna så var åsikten tydlig att åldersindelningen skulle hållas strikt. Tror den ebbade ut och vi halvtorra bakom öronen stannade kvar på vuxen som med ett falsklegg i krogkön ungefär.
Senior tror jag de tredje forumet hette? Jag var ungdom men tyckte de var mycket mer intressant/spännande att läsa äldre ungdom :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 199
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 397
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 375
Senast: Lazy Lady
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 550
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp