Bukefalos 28 år!

Hur laga ett trasigt hjärta?

Myssan

Trådstartare
Tyvärr är det så illa som det låter.

Från en klarblå himmel säger han att de rätta känslorna inte finns där :( Jag har inte många förhållande sen tidigare då jag bara träffat fel killar eller haft svårt att släppa in någon i livet och har verkligen inte lätt att bli kär.
Den här killen fick komma mig nära inpå, vi hade inte träffats allt för länge men ändå 8 månader. Jag fyller 30 på måndag och känner mig bra jävla uppgiven och som att nu finns det ingen chans till att träffa någon och starta en familj med, too old...
Har gått igenom stadierna, tok gråtande, arg, uppgiven, ok, tillbaks till ledsen... Ingenting gör mig glad - huvudet säger att han inte är värd mig, att jag kanske egentligen inte var förälskad, att han inte kunde ge mig det jag ville ha och framför allt är värd - men känslorna hänger inte med, han gav mig trygghet, jag var inte ensam.

Jag är 60 mil från vänner och familj i en stad jag inte känner mer än 1 kompis och 1 kusin pga jobb under sommaren. Och som toppen på isberget så fick jag reda på att ja inte har ett jobb att komma tillbaka till där jag bor.
Snacka om att liver prövar mig och man undrar ju vad för gott som ska komma ur detta om något?

Snälla rara bukefalister, berätta era historier och hur ni tog er vidare i livet, hur blir man stark igen och hur träffar man en ny kille att dela livet med?
Jag har hört att tiden läker alla sår men just nu är det svårt att tro på :cry:
Ingen risk att jag träffar honom på 5 veckor men jag kommer möta honom förr eller senare - tror ni det är bäst och bestämma träff (ja allt detta skedde över telefon och jag fick dra ur honom all information :arghh:) eller gå omvägar för att slippa se honom?
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Har egentligen ingenting att komma med, mer än en stor kram! :( Även om hjärtat kännss som om det ska gå i tusen bitar just nu så BLIR det bättre, även om det känns skit nu!
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Man överlever fast det inte känns så. Det är inte kul men samtidigt, skulle du vilja vara med någon som inte är kär i dig? Det ska ju kännas rätt för båda parterna.

Försök hitta på något kul när du fyller år, något som du verkligen vill göra.

Och till sist klyschorna: Tiden läker alla sår och när man slutat leta brukar man trilla dit! :D det sista vet jag av erfarenhet :p

*peppkram*
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Jag håller själv på att gå igenom en tuff separation, även om det var på mitt initiativ så är det fruktansvärt jobbigt.

Fokusera på att fylla dina dagar med något, dagarna går och du kommer känna att det känns lättare för var dag som passerar. Du kommer att klara det, du kommer över det och du kommer att komma vidare. Klyschan som athena_arabians skriver om är faktiskt så nära sanningen man kan komma..

Kram
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Du kan alltid gå in på 1177.se och söka på sorg, eller kris. Där finns mycket nyttig information om krisbearbetning, vilka reaktioner som kan uppstå (både fysiska och psykiska) vid en kris, samt också råd om när man kan behöva söka vård/ hjälp och vilken hjälp som finns.
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Som lite pepp: Bilda familj kan du göra ändå. En jobbarkompis träffade sin man och blev gravid när hon var nästa 40 och han nästan 50 :)
Visserligen hade hon ett barn sedan ett tidigare förhållande, men ändå. Så bara för att du fyller 30 nu så är det inte försent.
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Jag har egentligen inte heller nått att komma på. Ville bara lämna ett litet avtryck och ge en styrkekram.
Det måste verkligen vara förjävligt, just när det kommer som en blixt från en klar himmel:( Usch.
Men som athena_arabians sa: När man slutar leta, så trillar man dit!
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Sök på mina inlägg och se om du hittar min trassliga story.
Kort sagt jag är kär för första gången i mitt liv i en helt fel man som vill hålla alla dörrar öppna, flörtar med allt och alla.
Jag är 36, har ett barn sen tidigare, men har inte gett upp hoppet om att hitta nån som vill ha MIG för den jag är :)
Ge inte upp än, men stressa inte heller :)
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Det känns så... Jag var 31 när mitt ex fick 30-års kris och skulle ändra hela sitt liv. Allt skulle bort typ, även jag. Så jag vet hur det känns, alla ens drömmar och förväntningar om framtiden bara sopas bort. Det gör fruktansvärt ont och när man är där tror man att det aldrig ska gå över. För mig tog det ganska lång tid att bearbeta, jag ville inte se en kille igen på nästan 2 år. Sen har jag haft några mindre flinger men har inte hittat rätt än. Men för det tror jag inte att det är kört. Jag är 34 i år.
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Det är inte försent! Kronprinsessan var väl 35 nu när hon fick sitt första barn? ;)
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Först och främst så styrkekramar!! Du kommer även om det inte känns så klara dej igenom det här! En dag i taget!

Sen barn kan du skaffa i många år till! En vän till mej träffade stora kärleken först vid 36. Blev gravid vid 40, nu 42 och väntar sitt andra!
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Du kommer att ta dig igenom det här på ett eller annat sätt, det är fruktansvärt jobbigt när det händer men det blir bättre så småningom det vågar jag lova. Ibland kan det hjälpa att försöka hitta ett nytt intresse att fokusera, då träffar man också lite nya människor vilket kan vara skönt. Vill man inte lägga ner så mycket tid så kan t.ex. en studiecirkel vara lagom för att testa på.

Sen har en ny studie visat att kvinnor över 30 är mest fertila av alla, till skillnad mot tidigare när man trodde att kvinnor i yngre åldrar är mest fertila. Så det behöver du känna dig stressad över, det finns gott om tid att hitta någon och bilda familj så småningom även om det inte är det du tänker på just nu. Kram till dig.
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Tack snälla ni som tog er tid att svara, jag läste era historier och det hjälpte lite.

Det var en sjukt tuff vecka som var, tydligen är alla onda ting tre för i helgen som var skedde en tragisk båtolycka här och en jobbkollega försvann i djupet.. Knappt så man tror det är sant :(

Tårarna är inte lika många längre, tyvärr kom några igår efter ett mail från exet men det kanske inte är så konstigt, rätt så nytt än så länge.
Det jag vet är att jag kommer gå vidare men fokus just nu ligger mest på hur jobbigt det kommer att vara att stöta på honom ute eller om jag skulle se honom med en ny tjej.. Varför jag ens plågar mig själv med sådana tankar vet jag inte.. dumt dumt!
Jag har ju några veckor att fundera till men vad tror ni gällande detta.. Jag bär fortfarande på hans hemnyckel och självklart måste han få den.
Så, skicka med post, eller träffa honom när jag är hemma? En del av mig vill träffa honom för att få ett avslut, men en del tänker att det bara är dumt och bättre om jag håller mig undan för min egen skull..
Vad tror ni?

Ibland är det skönt att ha okända runt omkring mig som inte känner mig att älta med :)
Tack för det!!!
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Du är starkare än vad du tror, och det kommer bli bättre framöver!!. Men jag funderar på nyckeln, måste du träffa han då för att lämna över den. Har han inte någon brevlåda/brevinkast som du kan lämna den på så sätt slipper du träffa honom.
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Eftersom ni enbart verkar ha pratat över telefon (?) så skulle jag gått och lämnat nyckeln öga mot öga.
Hade det varit jag så hade jag bara gått och fasat över första gången jag skulle stöta på honom annars.
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Japp, över telefon och det var jag som typ fick få honom att prata.. annars hade inget hänt.. suck
Just nu lutar det åt att möta honom öga mot öga.. Det kommer nog vara jobbigt men det kan vara bra för ett avslut... Jag får se till att vara så jävla snygg så att han får en rejäl tankeställare vad på vad han gjort ;) inte för att det kommer få honom och ändra sig och i det här läget så från min sida är det ingen idé att han gör det heller, det är liksom förstört.. Men ändå, han kan gärna få sukta lite hehehe
Lämna i brevinkast kan vara ett alternativ men nja, av någon anledning känns det konstigare än att möta honom.. känslor är ju bra knasiga.
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Åh en massa styrkekramar till dig, jag förstår om du känner dig gammal men tänk på att medelåldern för en förstföderska är 28-29 om jag inte missminner mig och då är alltså väldigt många äldre än så. Ska man se nåt positivt så är det ju bra att det hände nu innan det verkligen är för sent. Du kommer hitta någon som är värd att bilda familj med :)
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Åh det finns fler karlar där ute, karlar som kan ge en den kärlek och uppskattning samt respekten man förtjänar.

Jag separerade för 1,5 år sedan och har haft två kortare förhållanden efter det, första mannen jag hade ett förhållande med föll jag pladask för men det sket sig och jag gick raka vägen in i nästa förhållande. Jag hade alldeles för bråttom och efter bara några veckor så insåg jag att han var kär i mig men jag var inte kär i honom!!!

Efter att jag bestämde mig för att vara singel ett tag och må bra i mig själv så gick jag på krogen med en kompis och någon slog till mig med en stekpanna i huvudet!!! Det sa inte klick... Det small till rejält!!!

Nu dejtar vi varandra som man tydligen ska göra när man är vuxen?!? Har aldrig dejtat någon i hela mitt 36 åriga liv och jag trodde inte att jag skulle få uppleva något sånt här i hela mitt liv!!!

Trodde aldrig att en vettig karl vill träffa en 36 årig ensamstående kronisk sjuk mamma med en tonårs son som är sjukskriven men ta mig fan det fanns en sådan vid baren ute på krogen ;-)

Nu är allt så nytt för min del, bara några veckor gammalt men skulle detta skita sig så gör det det, han har öppnat ögonen på mig och fått mig att upptäcka att även jag är värd att må bra i en relation och att jag inte behöver ändra på mig för att duga åt någon!!!

Mitt förhållande med sonens far var skadligt och bröt sakta men säkert ner mig men jag hade ändå kalla fötter när vi väl hade bestämt oss för att separera.

Jag tror dock att det var mest för att jag hade tre dödsfall i min släkt på 3 månader och den sista som försvann från jordelivet var blott 19 år gammal. Jag såg framför mig hur jag skulle bli en ensam bitter dam i 50 års åldern med miljoner katter med släkten boende 90 mil från mig.

Så livet är inte slut för din del, det har bara börjat!!
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Jag hoppas verkligen jag inte fastnar med miljoner katter, är allergisk så det skulle bli jobbigt :P

Jag är bara så less på att detta tar upp så mycket av mina tankar, att jag känner mig så otroligt ensam och minnena är alldeles för färska för att släppa och gå vidare. Just nu är jag inte så stark, även om tankarna säger att det kommer lösa sig med tiden så är känslorna på helt andra vägar.

Åhh, blir så frustrerad, ni verkligen försöker peppa och jag menar inte att inte uppskatta det, jag vet att ni alla har rätt men ändå så gräver jag ner mig.. Kanske har lite med att jag i våras slutade med mina Sertralin tabletter, jag var ju så lycklig och tyckte inte jag behövde dem.
Samtidigt vill jag inte börja med dem, jag är inte deprimerad, det gör bara ont i hjärtat.

Jag blev sårad av min gymnasiekärlek för 11 år sen och sen dess har jag knappt vågat släppt in någon i livet, mest sex och inget förhållande. Har gått i kbt för detta då jag inte mådde bra och har flytt när någon kommit för nära. Efter terapin blev jag stark, levde mitt liv, tog mina beslut och mådde bra! Och det var då exet kom in i mitt liv från ingenstans och jag trodde att nu är han här. Men jag kände mig aldrig förälskad, inget pirr i magen, men från första stunden så kände jag mig trygg med honom och jag trivdes med honom och intalade mig att det var det som man byggde upp riktigt kärlek ifrån som skulle utveckla sig till något större. What a fool...
Så det kanske inte är så konstigt att jag känner som jag gör nu :(
 
Sv: Hur laga ett trasigt hjärta?

Det är tur att man kan älta här, att sätta ord på det man känner, grenar upp tankarna och det blir lite lättare att se igenom nystanet man har framför sig.. Det känns alltid lite bättre när jag skickat iväg ett meddelande.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 848
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 321
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 876
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp