Hur långa är ni & hur hög är er häst? (Kultråd utbruten ur Dressyrsnack)

Jag är 172 cm. Min 22åring är 144 cm och 3åringen runt 160 cm (Quarter båda, en reiner och en gångartshäst 😁)
 
Jag är 170, min ridhäst (Welsh partbred) är 153. Sen har jag en tvååring på tillväxt den är ca 160 i dagsläget, hoppas den stannar under 170 (swb).
 
Jag är 179 cm, inmätt på riktigt ;)
Hästen är STOR 😅 men aldrig officiellt mätt. Nu bygger sadel och padd under upp manken en del, och han är broddad och har skor (men jag har skor och hjälm med iofs) men oavsett tror jag faktiskt på riktigt att han är en 180+ häst 😳

Det är PRECIS så att han plus sadel går ut genom en vanlig köpt boxdörr på höjden 😅 men allt annat är sportigt och litet så han ser (och känns) himla liten och smidig under ridning.

Visa bifogad fil 140140

Oj vilken bjässe men så fin 😍
 

Liknande trådar

Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
607
Senast: tuaphua
·
Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 479
Dressyr Eftersom det ändå diskuteras dressyren här. Läser endel på t.ex Eurodressage och där har det kommit upp ett nytt ämne för mig. Att många...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Senast: Badger
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp