Bukefalos 28 år!

Hur långt åker ni till regelbunden träning?

hastskotare

Trådstartare
Då jag känner att jag och hästen måste få en boost i träningen och lite nya ögon på oss letar jag efter en ny tränare att åka regelbundet till. Varje eller varannan vecka vill jag men det känns alltid som om jag behöver åka så långt och tiden finns inte riktigt.

Blir oftast 1- 2h resväg dit. Är jag löjlig som tycker det är lång resväg för en träning? Behöver jag bara bita ihop och köra.

Hur långt åker ni?
 
Under fem år hade jag 4 mil till min tränare. Dvs 40-60 min körning beroende på väglag.

Det gick men blev lite tröttsamt i längden.
 
Under fem år hade jag 4 mil till min tränare. Dvs 40-60 min körning beroende på väglag.

Det gick men blev lite tröttsamt i längden.
Just nu tränar ja för min ordinarie tränare 40 min bort varannan vecka och det tycker jag är helt okej, sen tränar jag hemmavid (10min) varje vecka. Men åka över en timme känns... mja... Men jag vill ju utvecklas och det är där borta tränarna är.
Ahh.. ångset!:banghead:
 
Det kan ju finnas nån som passar en som handen i handsken, men som man bara inte känner till :) Men ja, jag hade letat en på närmre håll. Det måste ju vara hållbart i längden.
 
Det kan ju finnas nån som passar en som handen i handsken, men som man bara inte känner till :) Men ja, jag hade letat en på närmre håll. Det måste ju vara hållbart i längden.
Bara leta vidare. Finns ett par en det känns lite konstigt att prova runt massor. Dyka upp nån gång och aldrig mer. Jaja, bara försöka leta vidare för jag måste få mer motivation och en spark i baken i ridningen.
 
Jag har 40 min till alla mina tränare :wtf: och som det ser ut som i dagsläget så måste jag kanske åka på en 2 dagars kurs 25 mil bort .... :banghead: Enkel resa asså... Nej, jag vet inte rikigt hur jag tänkte där.. :D
 
Jag har 40 min till alla mina tränare :wtf: och som det ser ut som i dagsläget så måste jag kanske åka på en 2 dagars kurs 25 mil bort .... :banghead: Enkel resa asså... Nej, jag vet inte rikigt hur jag tänkte där.. :D
Haha, ser alltid mycket kortare ut på kartan ;)
40 min skulle jag tycka var okej, har jag som sagt redan. Får leta lite närmare helt enkelt
 
Jo och när man är lite van att man "måste" kör iväg för en kurs eller ett ridläger så tänker man ju "att det tar ju inte så långt tid att kör dit!?! Vad kan det ta? 2-3-4 timmar? Jaja, det löser vi! " O_o Min sambo gör inget annat än att suckar och sedan utbrister: ":confused: Du vet väl om att bilen dricker bensin....?"
 
Jo och när man är lite van att man "måste" kör iväg för en kurs eller ett ridläger så tänker man ju "att det tar ju inte så långt tid att kör dit!?! Vad kan det ta? 2-3-4 timmar? Jaja, det löser vi! " O_o Min sambo gör inget annat än att suckar och sedan utbrister: ":confused: Du vet väl om att bilen dricker bensin....?"
Precis! "Det är ju inte så mycket längre än till andra stället." Ähum... :angel: Det är ett elände med bensin, glad vid full tank och sen undrar man varför det inte är något kvar efter en liten sväng med tranporten O_o
 
Till min dressyrtränare tar det minst 30 min att åka, mer om det är rusningstrafik (måste åka genom stan).
Jag tycker att 30 min är i lägsta laget, för det blir ju ändå minst 1h restid, ridning minst 1h med fram och avskrittning, sen ska ju hästen skötas före och efter och så har jag restid både till och från stallet.
Med andra ord tar det ju hela em/kvällen.

Till terrängträningarna tar det minst 1h att åka och det är jobbigt, men det går för jag vill ju så himla gärna rida terräng och det är ju inte året om heller.

Hoppträningarna är tack å lov oftast på hemmaplan och det tar väl kanske 5 min att rida ned till banan.

Så när jag har mina mest aktiva träningsperioder är det lite jobbigt och ett jäkla åkande, men det är värt det för att få ha kul, rida för riktigt bra tränare och utvecklingen går starkt uppåt framåt :)
 
Precis! "Det är ju inte så mycket längre än till andra stället." Ähum... :angel: Det är ett elände med bensin, glad vid full tank och sen undrar man varför det inte är något kvar efter en liten sväng med tranporten O_o

Eller hur? Vart fan tar soppan vägen?
Min sambo brukar gnälla på att han alltid lämnar en fulltankad bil men får alltid en otankad när han sätter sig i den.
Meeen det är mycket mer ekonomiskt för mig att göra så, mer pengar till träningar :D
 
Till min dressyrtränare tar det minst 30 min att åka, mer om det är rusningstrafik (måste åka genom stan).
Jag tycker att 30 min är i lägsta laget, för det blir ju ändå minst 1h restid, ridning minst 1h med fram och avskrittning, sen ska ju hästen skötas före och efter och så har jag restid både till och från stallet.
Med andra ord tar det ju hela em/kvällen.

Till terrängträningarna tar det minst 1h att åka och det är jobbigt, men det går för jag vill ju så himla gärna rida terräng och det är ju inte året om heller.

Hoppträningarna är tack å lov oftast på hemmaplan och det tar väl kanske 5 min att rida ned till banan.

Så när jag har mina mest aktiva träningsperioder är det lite jobbigt och ett jäkla åkande, men det är värt det för att få ha kul, rida för riktigt bra tränare och utvecklingen går starkt uppåt framåt :)
Ja, det är ju inte bara restiden som räknas utan allt jobb runt. När jag åker och tränar 40 min bort är jag borta från 17.20- 20.40 och då är det från det jag sätter mig i bilen till det att jag kliver ur. På vintern är det segt men allt är ju jobbigare på vintern.
Men det är ju så roligt, är ju därför man gör det. Måste kolla vidare. Kanske orkar jag åka någonstans nu under sommaren när det är ljust. Jobbar visserligen 150% nu men har inte mycket annat liv än hästen och jobbet så hästen lägger jag gärna ner tid på.

Tror jag är världens veligaste människa!! Ska det vara så svårt att ta ett beslut?!
 
Eller hur? Vart fan tar soppan vägen?
Min sambo brukar gnälla på att han alltid lämnar en fulltankad bil men får alltid en otankad när han sätter sig i den.
Meeen det är mycket mer ekonomiskt för mig att göra så, mer pengar till träningar :D
Hihi, dock är jag själv så jag har ingen att varken skylla på eller snylta av :D

Fast det kanske är någon som tjyvkör min bil!!???:eek::devil:
 
Men kan du inte bara prova att rida för tränare långt bort?
Antingen så orkar du med det, eller så gör du det inte.
20 min extra när du ändå brukar köra långt och sitter där du sitter i bilen kanske inte spelar jättestor roll?
 
Prova dig fram med tränare på närmare håll. Och så kan du ha en tränare längre bort som månadstränare som kompletterar.

Jag rider sen drygt ett år tillbaka för en vän som har meriter upp till StG, men som inte är en bokstavstränare. Med hennes hjälp har jag utvecklats mer än jag gjort med någon annan fancy A-tränare och svårklassryttare jag tidigare ridit för. Dels för att vår kommunikation stämmer så bra och dels för att det möjliggör att träna ofta-det är guld värt:).
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: hamilton1
·
  • Artikel
Dagbok Idag känns det som att det är värt att reflektera vad är träning för den klassiska amatören. Småbarns förälder med heltidsjobb och 2...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Marinelady
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 435
Senast: WBanna
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp