Hur långt pendlar du per dag?

Ca 20 min kollektivt (plus ca 5 min promenad dit) och 15 min med bil till jobbet - utan annan trafik eller förseningar. I realiteten iaf 30 min kollektivt och precis hur lång tid som helst om jag skulle ta bilen i rusningstrafik.

Sen ca 15 min till stallet hemifrån, åker alltid hem innan jag åker till stallet.

Jag skulle kunna ha lite längre till jobbet (men inga byten!) men vill inte ha längre till stallet. Det längsta jag någonsin haft till jobbet var när jag bodde i Norrköping och jobbade i Linköping.
 
Har fyra kilometer till kontoret, cyklar året runt. Tar mig ca 15 minuter, och försöker vara där så mycket som möjligt av främst motionsskäl.
 
Jag har nu 3,5 km/15 min cykel till jobbet. Superskönt! På vintern när jag inte vill cykla har det dock tagit en timme att gå, men funkat det med.

Nu när vi flyttar kommer jag få 28 min med buss eller ca 50 min med cykel.
Det var en faktor vi tänkte på när vi köpte hus, det blev liiiiite långt för att cykla varje dag (13 km enkel väg), men ibland och kanske en elcykel? Och verkar gå bra med bussar och ligger lägligt för ev samåkning.
 
Runt 45-50 minuter med bil en väg. Jag bor i storstad och tycker knappt att tid under 1 timme kan räknas som pendling utan som normal resväg
Exakt, min resväg kan ju tyckas lång, men när jag bodde över hos släkt i samma storstad så tog det 45 minuter eller så med tunnelbana och ett litet lokalt tåg osv (det lilla lokala tåget kanske är snabbare nu). Den sträckan cyklas iofs av kollegorna på elcykel på runt 40 minuter :D (bil tar runt 19, eller 40 beroende på köer) folk tror att cykel är så himla långsamt jämfört med kollektivtrafik, folk tror det är jämförbart med att gå, (det är därför vissa bilister avskyr cyklister tror jag, de tror folk cyklar för att irritera dem inte för att det är ett snabbt transportmedel som framförs av en likadan människa som i en bil och oftast lika många.). När sträckan är under en mil på cykel är det närmare egen bil i hastighet, ofta snabbare eller lika snabbt som kollektivtrafik och gör en lika obunden vid avgångar som en bil.

En annan släkting föredrar att åka buss i 40 minuter till jobbet istället för att cykla samma sträcka på 15-20 minuter, (och skulle garanterat kört bil om haft tillgång dagligen, på 10 minuter, :cool:trots miljökatastrof och kasst för hälsan) men han vet i alla fall om att det är knasigt.
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Sel
5 minuter med cykel. Hatar att pendla (kasta bort min tid i bil varje dag) så min smärtgräns går nog någonstans vid 40 minuter. Efter flytt till gården kommer jag ha 10 minuter i bil, det kan jag leva med:D
 
Exakt, min resväg kan ju tyckas lång, men när jag bodde över hos släkt i samma storstad så tog det 45 minuter eller så med tunnelbana och ett litet lokalt tåg osv (det lilla lokala tåget kanske är snabbare nu). Den sträckan cyklas iofs av kollegorna på elcykel på runt 40 minuter :D (bil tar runt 19, eller 40 beroende på köer) folk tror att cykel är så himla långsamt jämfört med kollektivtrafik, folk tror det är jämförbart med att gå, (det är därför vissa bilister avskyr cyklister tror jag, de tror folk cyklar för att irritera dem inte för att det är ett snabbt transportmedel som framförs av en likadan människa som i en bil och oftast lika många.). När sträckan är under en mil på cykel är det närmare egen bil i hastighet, ofta snabbare eller lika snabbt som kollektivtrafik och gör en lika obunden vid avgångar som en bil.

En annan släkting föredrar att åka buss i 40 minuter till jobbet istället för att cykla samma sträcka på 15-20 minuter, (och skulle garanterat kört bil om haft tillgång dagligen, på 10 minuter, :cool:trots miljökatastrof och kasst för hälsan) men han vet i alla fall om att det är knasigt.

Ja, har jag elcykeln går det betydligt mycket fortare än att ta kollektivtrafik. Bilen tar i bästa fall samma tid, men i rusningstrafik kan det även bli det dubbla (plus att jag skulle betala 300:-/dag för parkering och trängselskatt). Tyvärr är ju varken väder eller cykelvägarna här speciellt bra anpassade för vintercykling, annars hade jag lätt köpt dubbdäck och skippat västtrafik helt. :down:
 
Jag är inte avundsjuk på er som har en timme 😅
Jag tycker att jag kommer hem sent när jag jobbar dag och är hemma 14.45 😆 Speciellt vinterhalvåret.
Att då jobba till 16 och sen en timme hem, blir ju ingenting kvar av dagen.
 
Jag är inte avundsjuk på er som har en timme 😅
Jag tycker att jag kommer hem sent när jag jobbar dag och är hemma 14.45 😆 Speciellt vinterhalvåret.
Att då jobba till 16 och sen en timme hem, blir ju ingenting kvar av dagen.
Till 17 och en timma hem är det. Ja dagen är ju slut, men så kommer kvällen :)
 
Har ca 45 min nu, 4,1 mil enkel resa mer exakt.
Tidsmässigt kan jag åka längre, 5 mil inga problem. 1 h. Kan inte åka kollektivt, bara bil är aktuellt för mig.
Ekonomiskt är det värre.
 
Jag vill kunna arbeta hemifrån. Om jag ska pendla till ett kontor så är nog min limit 30 minuter. Dock beror det helt på HUR jag pendlar. Jag har ingen bil så pendlar jag blir det att jag åker kommunalt. Då vill jag helst slippa att åka i absolut rusningstrafik och jag undviker byten av färdmedel, då det brukar generera strul. Försöker också undvika att åka i absolut rusningstrafik.
 
Och då måste man gå och lägga sig för att orka upp mitt i natten och åka till jobbet 😆

Fyyyy!
Njaej? jag lägger mig nog runt 23 så det skulle jag inte säga. Utan då lagar jag mat (eller iofs oftast min man) och hjälper med läxor o hänger med barnet och sticker och tränar/rider o läser en bok eller ngt. (och tidigare hämtade på fsk/fritids osv)
 
Har ca 45 min nu, 4,1 mil enkel resa mer exakt.
Tidsmässigt kan jag åka längre, 5 mil inga problem. 1 h. Kan inte åka kollektivt, bara bil är aktuellt för mig.
Ekonomiskt är det värre.
Ja kostnaden tycker jag är största problemet.
O risken att sitta fast i en försening.

Och att tågen går svindåligt nuförtiden. De går sällan, långsamt och dyrt.
Jmf med tidigare (läs tre år sedan) då de gick ofta, snabbt och dyrt :)
 
Njaej? jag lägger mig nog runt 23 så det skulle jag inte säga. Utan då lagar jag mat (eller iofs oftast min man) och hjälper med läxor o hänger med barnet och sticker och tränar/rider o läser en bok eller ngt. (och tidigare hämtade på fsk/fritids osv)

Det är absolut inte för mig 😅
Hade blivit alldeles för lite tid med djuren och sambon.
Jag tar hunden och drar direkt till stallet, sambon slutar 16 och är hemma 15 minuter efter det. Han går till gymmet och vi kommer hem samtidigt. Så har vi hela kvällen tillsammans med djuren 😍
Lagar mat, pratar, ser serie och lägger oss vid 22.
Älskar att skifta, bara behöva tvinga sig upp fem mornar, sen nio dagar med sovmorgon och massa tid 😍
 
5,1 km dörr till dörr. Tar ca 20-25 min för mig att cykla, då cyklar jag ganska långsamt på en 3-växlad damcykel. Vill inte komma fram svettig. Cyklar året om. Det finns bussar också, den snabbaste utan byten tar 15 minuter plus två-tre minuters promenad. Förskolan är runt 400 meter hemifrån på samma håll som jobbet, mycket smidigt.

Vi får jobba hemifrån 50% sett över en fyraveckorsperiod. Jag föredrar kontoret och jobbar hemifrån 1 dag i veckan.
 
Ja kostnaden tycker jag är största problemet.
O risken att sitta fast i en försening.

Och att tågen går svindåligt nuförtiden. De går sällan, långsamt och dyrt.
Jmf med tidigare (läs tre år sedan) då de gick ofta, snabbt och dyrt :)

Jag kan bara åka bil och åker på tider när jag är nästan själv. Väldigt skönt, faktiskt.
 
Jag har ca 40 min på elcykel (ca 14 km).
Det är det längsta jag haft till ett jobb, tidigare har jag i princip alltid haft gångavstånd.
Jobbar även ca 50% hemifrån, så det känns väldigt rimligt.

Långa pendlingstider i bil eller kollektivtrafik har jag alltid undvikit. Då har jag hellre flyttat eller valt annat jobb.
 
Förut pendlade jag 4 mil enkel väg, tog kanske 40 minuter. Landsväg utan massa hastighetsbyten osv så var lättsam körning. Tyckte det fungerade bra, men tog inte lika gärna på mig extra pass eller åkte på APT lediga dagar, vilket jag gjort när jag bott närmare jobbet.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 688
Senast: Ramona
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 596
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp