Bukefalos 28 år!

Hur litet är okej att bo med två barn?

Hoppas det. Annars känns det rätt kört att bli ensam och kunna bo kvar i trakten :cry:

Kolla t.ex. på Länsförsäkringar bank. Nu har jag absolut noll koll på vad man får i underhåll för två barn i din ålder och din ekonomi i övrigt, men fyller jag i att jag får tjänar 25000 kr/mån, får 2500 kr i underhåll, att driftskostnaderna på bostaden är 2500 kr/månad, samt att jag har 150000 kr att lägga i kontantinsats så får jag låna 1150000 kr.
 
Kolla t.ex. på Länsförsäkringar bank. Nu har jag absolut noll koll på vad man får i underhåll för två barn i din ålder och din ekonomi i övrigt, men fyller jag i att jag får tjänar 25000 kr/mån, får 2500 kr i underhåll, att driftskostnaderna på bostaden är 2500 kr/månad, samt att jag har 150000 kr att lägga i kontantinsats så får jag låna 1150000 kr.
Ska kolla där också. Tack. Hyra känns inte så aktuellt, ska jag komma undan billigare behöver jag troligtvis skaffa typ liten stuga och bygga/ändra.
 
Kolla t.ex. på Länsförsäkringar bank. Nu har jag absolut noll koll på vad man får i underhåll för två barn i din ålder och din ekonomi i övrigt, men fyller jag i att jag får tjänar 25000 kr/mån, får 2500 kr i underhåll, att driftskostnaderna på bostaden är 2500 kr/månad, samt att jag har 150000 kr att lägga i kontantinsats så får jag låna 1150000 kr.
Jag får inte godkänt. Kryssade i två barn och provade utan, det var det som gjorde skillnaden.
 
Jag får inte godkänt. Kryssade i två barn och provade utan, det var det som gjorde skillnaden.

Fast jag kryssade också i två barn. Men det är du så klart som har koll på din ekonomi, så det är säkert så att vi har fyllt i olika någonstans. Fyllde du även i underhållsstödet?
 
Kolla med olika banker. Ring, boka möte.

När vi var tvungna att ha två huslån innan vi fick det ena sålt så sa ena banken tvärnej, nästa bank vi frågade var det inga som helst problem med att ha två huslån.
Och jag upplever att bankerna är generösare "på plats", dvs när man sitter tillsammans med dem och går igenom lånefunderingarna.

Lycka till :)
 
Har kikat på andra alternativ, hittat ett möjligt objekt. Men hur mycket får man egentligen låna som ensamstående? Kikat på ett objekt på strax under 1000 000. Men när jag googlar på vad jag kan låna hittar jag att jag får låna till bostad som kostar 700 000 , om jag betalar kontantinsatsen. Tjänar 25' före skatt.
Har du någon trygg och pålitlig anhörig, t.ex. en förälder, som kan stå med på lånet på något sätt? Alltså att du betalar alla lånekostnader, men att förälder/syskon är borgensman eller medlåntagare?

Det kan göra stor skillnad "hos banken", och som andra skrivit, boka tid och besök banken, inte bara en bank, utan flera. Ha då med dig prospektet (begär det från mäklaren) på det "rimliga objektet", och förklara att det är ungefär det här du söker...

När jag skilde mig, med barn (början av 1990-talet), och behövde någonstans att bo, så skulle jag först inte få låna för att köpa en bostad på en rimlig plats. Men när pappa följde med till banken, så gick det plötsligt...
Känns ju lite avigt att ta med pappa, när man är ett stycke över trettio, men det funkade. Han blev borgensman på lånet.
 
Ja, att jag får 3000. Märkligt!

Har du andra lån som du fyller i som jag missar? Med 3000 kr i underhåll och med en inkomst på 25000 kr och driftskostnad på 3000 kr/månad så ska du klara en boendkostnad som motsvarar ett lån på 1200000 kr - givet att du har pengar till kontantinsatsen.
 

Liknande trådar

Småbarn I vårt nya hus finns på mellanvåningen tre sovrum och ett litet allrum. Vi kommer såklart att ha ett utav sovrummen och sen funderar vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 508
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 038
Övr. Barn Hej! Jag påbörjar nu till hösten äntligen min utbildning. Jag och min dotter bor bra, i ett område jag känner till väl, nära till...
2
Svar
28
· Visningar
3 489
Senast: Ms_Antrop
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad är det här?
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp