Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Tycker faktiskt att det är fruktansvärt att uppmuntra friska människor att tjata till sig snitt, bara för att man helt enkelt inte VILL föda vaginalt!

Varför välja snitt om man KAN föda naturligt?

Sen att människor av olika anledningar inte klarar av det av såväl fysiska som psykiska anledningar är en annan sak.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

..och det var en av alla anledningar till varför jag INTE gillar Linda Skugge :crazy:

//aemaria
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Håller med Willebillebus.

Själv var jag tvärt om, livrädd för att behöva snittas!
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Själv var jag tvärt om, livrädd för att behöva snittas!

Det kan jag förstå! Kejsarsnitt är ju trots allt ett operativt ingrepp som medför risker. Det skulle inte jag göra om det inte var absolut nödvändigt. Och va jäkla mycket pengar det skulle kosta svensk sjukvård :eek:om alla skulle snittas.

//aemaria
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

..och det var en av alla anledningar till varför jag INTE gillar Linda Skugge :crazy:

//aemaria


Fast det gör jag, gillar skugge alltså :D
Hon tar oftast fram pudelns kärna och sedan provocerar hon runt den.
Jag har hittills aldrig blivit upprörd över vad hon skrivit för ofta har hon en poäng, även om jag inte instämmer i hennes gliringar.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Håller med Willebillebus.

Själv var jag tvärt om, livrädd för att behöva snittas!

Jag med :eek:! Tänk att skära sig in genom skinn och fett :angel: och in genom livmodern för att ploppa ut en bebis :crazy:. Min första förlossning var en hårsmån från att sluta i ett akutsnitt och först då efter 27timmars förlossning blev jag skraj.

Men alla är vi olika!
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag valde snitt & skulle aldrig välja att föda vaginalt.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Den där artikeln är väl gammal?har för mej att jag läst den innan.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Numera har utvecklingen gått framåt, till mej sa läkarna att snitt & vaginal förlossning har samma risker för infektioner men att akuta snitt har ngt fler risker än planerade.
De sa även att snitt är ett relativt enkelt rutiningrepp, det är ju inte helt ovanligt med snitt precis.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag med :eek:! Tänk att skära sig in genom skinn och fett :angel: och in genom livmodern för att ploppa ut en bebis :crazy:. Min första förlossning var en hårsmån från att sluta i ett akutsnitt och först då efter 27timmars förlossning blev jag skraj.

Men alla är vi olika!

Inte bara de, muskler (förhoppningsvis någon liten i alla fall :angel: ) sen blev jag livrädd efter jag såg på tv att livmodern kan spricka i snittet när man är gravid igen :crazy:

Sen har jag sett lite för mkt ihopväxta bukhinnor på mitt jobb och så vill jag inte att min kropp ska bli.


Sen tycker jag det gjorde ondare att kissa efteråt än att föda ;)
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Det är säkert mycket bättre nu men det är fortfarande högre risker med kejsarsnitt- både gällande mamma och barn. T ex är risken för att mamman dör vid förlossningen 2,8 ggr högre vid snitt än vaginal förlossning (källa: Universitetssjukhuset MAS).
De skriver såhär: "Det råder därför ingen tvekan om att vid frisk moder och friskt barn är det bästa förlossningssättet vaginal förlossning! Gynekologernas världsorganisation, FIGO, sträcker sig så långt att man anser det oetiskt att utföra kejsarsnitt om det inte föreligger en medicinsk anledning.

Kejsarsnitt räknas till gruppen bukoperationer, med de risker för blödning, infektion och skador på inre organ som då föreligger. Det föreligger även risk för läkning med sammanväxningar i buken och sådana sammanväxningar kan orsaka buksmärtor."


//aemaria
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Det är konstigt att snittmotståndarna aldrig nämner att man snittar när vaginala förlossningar går på tok & att det faktiskt räddar många mammor & barn:angel:
Jag hade tex inte levt om min mamma inte snittats & det hade nog inte min mamma heller.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Som till exempel mitt och mina barns liv...Tack gode gud för kejsarsnitt!
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Det ligger ingen motsättning i att vara kritisk till elektiva kejsarsnitt och att tycka det är bra att metoden finns de gånger det behövs av medicinska skäl.

Pallas, kejsarsnittsfobi - en vaginal och två kejsarsnittsförlossningar
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Självklart är det fantastiskt att möjligheten till kejsarsnitt finns. Men som du själv skriver är det ju en nödlösning "när vaginala förlossningar går på tok" eller när det finns andra skäl till att vaginal förlossning inte är lämpligt

//aemaria
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Nej så skrev jag inte då jag inte anser att snitt är en nödlösning endast då vaginala förlossningar går snett.
Däremot skrev jag att du inte nämner att snitt kan rädda liv.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

jag ville föda naturligt kunde inte, blev akutsnittad och nu är vaginalt något jag tror jag skulle behöva lobotomi för att gå med på.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag kommer absolut att välja snitt, men alla är vi olika !
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som jag skrivit om i vinterföräldrar-tråden så får jag ett planerat kejsarsnitt första veckan i februari. Jag vet att det är fler här på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 410
Senast: Raderad medlem 142449
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 292
Senast: Whoever
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp