Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Vad jag vet så sägs det av läkare att det inte spelar någon roll för barnet om det förlöses av snitt eller vaginalt

Det ena eller det andra är inte bättre för barnet självt utan är bara ett argument för folk som inte gillar snitt :smirk:

Det är mycket vanligare att barn som föds via kejsarsnitt behöver "andningshjälp" efter förlossningen än barn som är födda vaginalt. Däremot är det ofta inga problem att få igång andningen, något som personalen är fullt beredda på vid snitt och även vid vaginala förlossningar naturligtvis. Är inte emot snitt, däremot ska man inte direkt säga att jag vill inte föda vaginalt, om det nu inte förligger några medicinska hinder både fysiska och psykiska, utan man ska prata med personer som har kunnande om vaginala förlossningar och verkligen lyssnar på dem innan man säger att jag vill inte och sedan också förstår riskerna med ett kejsarsnitt, det är ju trots allt en buköppning.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Ja du tolkar konstigt.
Innebörden är att de tolkar båda varianterna.
Och den mening som jag citerade var för den del där där var planerade snitt.
Precis som det står i meningen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som jag skrivit om i vinterföräldrar-tråden så får jag ett planerat kejsarsnitt första veckan i februari. Jag vet att det är fler här på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 410
Senast: Raderad medlem 142449
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 292
Senast: Whoever
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp