Hur många har du av varje?

Hjälmar: 2 st
Tröjor: 10-15 st
Koftor/tjocktröjor: 5 st
Jackor: 3 st
Västar: 1 st
Byxor: 4 par ridbyxor, 1 par jeans
Skor: 3 par + 1 par chaps
Stövlar: 2 par (1 par gummi- och 1 par rid-)

Träns: 3 st
Bett: Ca 5-6 st
Sadlar: 2 st
Schabrak: Typ 10 st
Täcken: 13 st (6 st utetäcken, 3 stalltäcken, 1 fleecetäcke, 1 svettäcke och 2 ridtäcken)
Benskydd: 3 uppsättningar + några lindor
Boots: 5 par
 
Hjälmar: 2 st
Tröjor: ca 20 st långärmade, 4 skjortor och 5 kortärmade pikétröjor
Jackor: 8 st som räknas som ridjackor och ett par till som varma stalljackor
Västar: 6 st och en säkerhetsväst
Byxor: 15 st
Skor: 2 par
Stövlar: 4 par ridstövlar plus två par gummistövlar.

Träns: 6 st
Bett: ca 15
Sadlar: 2 st
Schabrak: ca 25 st
Täcken: Är nog uppe i 30 nu inkl 4 ridtäcken
Benskydd: 8 par fram och 6 par bak
 
Ooooh, inte bra att räkna inser jag nu. Haha!

Hur mycket hästgrejer har du egentligen? Hur många har du av varje?

Hjälmar: 3 st
Tröjor: 25 st kanske?
Jackor: 5 st
Västar: 3 st
Byxor: 12 par
Skor: 1 par
Stövlar: 2 par

Träns: 6 st
Bett: 12 st
Sadlar: 2 st
Schabrak: 25 kanske?
Täcken: 15 st
Benskydd: 3 uppsättningar, fram+bak
Boots: 7 par
Benlidor: minst 10x4...

Nu har jag bara räknat sakerna till tävlingshästen.
 
Kan ingen skapa en ''hur många har du av varje? häst-edition''-tråd :D
eller ska jag dra på mig det? alltså hur många hästar man har (ras osv) och vad de är för några :d
 
Hjälmar: 2st
Tröjor: 4-5st
Jackor: 3st
Väst: 1st
Byxor: 3st
Skor: 1par
Stövlar: 1par

Träns: 4st
Bett: 4st
Sadlar: 4st
Schabrak: 40+ ( många begagnande )
Täcken: 10st
Benskydd: 2par

Har en ponny:) & en storhäst som snart ska ut på foder :(
 
Har inte direkt speciella "stallkläder" utan brukar bli det jag haft på mig tidigare dagar som snart ska i tvätten så skriver frågetecken på de punkterna :)

Hjälmar: 2 st
Tröjor: ???
Jackor: 4 st varav två används, de andra ligger och väntar på sina öden...
Västar: 2 st, en fodrad reflexväst och en tjock dunväst.
Byxor: 4 par ridbyxor (tror jag, inte alla som passar dock)
Skor: 2 par, blir dock ofta att jag springer runt i stallet med mina fivefingers (som absolut inte är stallskor och inte räknats in i summan här)
Stövlar: 1 par

Träns: 3 st
Bett: 2 st tränsbett och 2 sidepull (ett som kan flyttas från träns till träns och ett som sitter fast i sitt träns)
Sadlar: 2 st, en bomlös spansk/akademisk och en dressyr, ska sälja dressyrsadeln, men det har inte blivit av än.
Schabrak: 4 st, en används som knäskydd när vi fyller på pellets till pannan här hemma, 2 par är på vift och ett som används konstant (svårt att gissa vilken som är favoriten? ;)
Täcken: 6 st (2 vintertäcken, 2 regntäcken, 1 fodrat ridtäcke och 1 reflexridtäcke)
Benskydd: 4 st (två fram, två bak), 16 st lindor (4 röda fleece som aldrig använts till min häst, 8 svarta fleece och 4 gröna elastiska). Använder varken lindorna eller skydden så borde kanske ta och sälja det…

För att ha haft min häst i snart 10 år så tycker jag att jag lyckats hålla antalet saker nere rätt bra (jämfört med en annan i stallet vars saker verkar yngla av sig och ligger över allt alltid!)
 
Hur mycket hästgrejer har du egentligen? Hur många har du av varje?

Hjälmar: 1 styck: som passar mitt huvud perfekt.
Tröjor: Vet ej... Jag har inga särskilda hästtröjor, utan använder mina vanliga kläder när de blivit lite smutsiga, men är fortfarande för rena för tvätt. ;)
Jackor: 2 stycken: en vinterjacka som även är min vardagsjacka och en "jaktjacka" jag fick av Pappan.
Västar: Ingen, jag tycker inte om västar.
Byxor: 3 stycken vanliga knäskodda ridbyxor. Annars används vanliga mjukisbyxor eller träningstights.
Skor: 2 par som är först och främst mina vardagsskor.
Stövlar: 3 par gummistövlar med olika tjock fodring.

Träns: 2 stycken, ett gammalt enkelt Stübbenträns med aachennosgrimma och en kapson.
Bett: 1 Novabett som hästen tycker om.
Sadlar: 2 stycken: en Baloun allround-mot-dressyr-sadel och en hoppsadel som är ute till salu.
Schabrak: 2 stycken schabrak, 2 stycken vojlockar varav en är fårskinnfodrad och 2 renskinnspaddar.
Täcken: 5 stycken - ett 200 grams vintertäcke, ett 100 grams regntäcke, ett ofodrat regntäcke och två ulltäcken.
Benskydd: 1 uppsättning - 2 par vita LeMieux damasker.

Jag är ingen tack-o-holic, däremot är jag lite av en tack-o-maniac. Jag älskar god kvalité och när sakerna faktiskt kommer till användning istället för att ligga och samla damm. Jag skiljer dessutom inte särskilt mycket på stallivet och mitt vardagliga liv då det känns onödigt - ingen i mitt hem är allergisk mot hästar och jag försöker inte smutsa ner mina kläder mer än nödvändigt. :D
 
Hjälmar: 1 st
Tröjor: 4 st samt en tävlingsskjorta
Jackor: 3 st samt en tävlingskavaj
Västar: 1 st (dunväst, inte skyddsväst för det har jag ingen :p)
Byxor: 3 par
Skor: 3 par
Stövlar: 1 par gummistövlar

Träns: 2 st
Bett: 3 tror jag. Har gjort mig av med de flesta jag inte använder.
Sadlar: 2 st
Schabrak: 5-6 st
Täcken: 12 tror jag. Använder nästan bara två av dem, så har lite dålig koll.
Benskydd: 3 set om fyra
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 061
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 454
Senast: LenaH
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 758
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
15 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp