Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Ja, jag har kollat min sambos sms, i början av vårt förhållande. Han vet om det och jag har bett om ursäkt.

Numera kollar jag om han ber mig, tex om han kör bil och får ett sms.
Jag kan också ibland be honom kolla mina sms, om jag får ett och telefonen ligger precis där han är.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nä finns väl inget intressant att läsa i hans mobil? Som inte jag skrivit då :D
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Vi ber ganska ofta varandra lasa den andres SMS nar man kor och sa vidare. Skulle jag borja kanna behovet av att snoka skulle jag ta upp det med maken innan behovet blev starkt nog att jag hade sa mycket misstroende att jag faktiskt funderade pa att snoka i privata grejor.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Fastän det är ju inte att kolla nånting i smyg !

jag har också blivit ombedd att kolla sms och mail - men skulle aldrig nånsin göra det på eget bevåg
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Japp, för det är väl inte förrän magkänslan säger att det är nåt som inte stämmer som en koll inträffar.

Har man fega ynkryggar till individer att göra med, så får man väl ta saken i egna händer.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

kl
Jag har tillgång till lösenord och telefon, men det skulle aldrig falla mig in att läsa hans privata grejer. Jag vägrar att öppna hans post även om han säger till mig att göra det och trots att jag är sjukt nyfiken på vissa brev. Jag står hellre bredvid och hoppar jämfota flämtandes "jamenöööppnadå!" :D
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Ja det har jag! Och är glad att jag gjorde det. Min kille missbrukade och efter 3 månader ren så började jag kunna märka skillnaden. Jag misstänkte att han hade börjat igen, bakom min rygg, även om vi prata om återfall mm. Iaf, kollade mobilen och fick bekräftat som jag trodde. Han hade köpt droger.

Varit inne och kollat en sida han sa att han inte använde, kände på mig att det var något. Mycket riktigt satt han och skrev till andra tjejer i staden han var i just då. Alltså inte bara skrev... utan ja. Raggade.

Skäms inte ett dugg. Kollar inte om jag inte misstänker något, han har väldigt svårt för sanningen. Så att bara fråga honom fungerar inte tyvärr :meh:
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Hur många har kollat sin partners sms i smyg någon gång?

Tycker ni det är ok eller inte?

Jag har kollat mitt ex, jag tycker dock det är fruktansvärt inte okej. Tyvärr/som tur var fick jag bekräftat precis hur illa ställt det var med hans ärlighet :(
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jag tittar inte ens i fruns handväska ens en gång.

Jag anser att hon har rätt till ett privatliv - så nej, jag skulle aldrig kolla hennes sms.

Även om jag skulle vara helt övertygad om att hon har en affär med någon så skulle jag likväl ändå inte titta.

Om hon en dag vill lämna mig så kan jag inte göra särskilt mycket åt det tyvärr , och skulle hon vilja ha ett litet äventyr nån gång så tycker jag att hon är värd att få det - hon tar väl hand om mig och står ut med mig vilket inte är det lättaste alla gånger, jag älskar henne och vill absolut inte stänga in henne på något vis.

Många gånger tror jag att svartsjuka till stor del handlar om sin egen osäkerhet... en rädsla att inte duga till.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Skulle jag borja kanna behovet av att snoka skulle jag ta upp det med maken innan behovet blev starkt nog att jag hade sa mycket misstroende att jag faktiskt funderade pa att snoka i privata grejor.
Fast jag tror att har man ett sådant förhållande att man kan prata om allting så har man heller inte behovet av att kolla sms. Det är människor som annars inte kan prata med varandra så bra som behöver snoka.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

*kl*

Ja jag har snokat i min sambos mobil. Inget jag är stolt över men inget jag skäms för heller. Just där och då var det rätt sak att göra. Realiteten är att ibland är snokning det enda sättet att få reda på sanningen.

Nu menar jag inte folk som är sjukligt svartsjuka. Där finns det en sjukdomsbild som gör att man ser konstigheter som inte finns där.

Ofta har man ju gått ganska länge med sin misstanke att allt inte står rätt till. Misstanken har funnits där längst innerst i huvudet och vänt och vridit på sig som en mask. Man kan inte sätta fingret på vad det är som är fel eller vad det är som gör att man får den där magkänslan. Bara det undermedvetna som signalerar att något inte stämmer.

De flesta här har skrivit att det inte skulle kolla men med tanke på människans natur så tror jag att de flesta i riktiga livet faktiskt skulle snoka om de hamnade i den situationen.

Jag hade inte blivit arg om min partner snokat. Jag har inget att dölja. Om det krävs att min partner läser mina sms för att känna sig trygg så hade jag tyckt det var okej. Det kan ju tex vara någon som blivit väldigt bedragen på ett eller annat sätt i sitt förra förhållande och behöver säkerhet utöver det normala. Oftast ebbar detta behovet ut ju tryggare personen i fråga känner sig i förhållandet.

(Återigen vill jag förtydliga att jag pratar inte ett sjuklig beteende. Där spelar det ingen roll vad man gör. Oftast brukar det då behövas professionell hjälp. Jag tänker på den vardagliga osäkerheten som ibland av olika skäl kan dyka upp)
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nej, det har jag inte gjort och aldrig velat göra heller. Något mail har jag läst någon gång när hans inkorg är uppe på datorn och jag har råkat se att han fått något mail som berör oss båda. Är inte så intresserad av att snoka i övrigt. Vi har alltid haft mycket tid på varsitt håll, rest i jobbet och haft olika intressen, så om någon av oss hade varit svartsjuk hade livet aldrig fungerat. Våra telefoner ligger var som helst i huset och om han har läst mina SMS vet jag inte, tror knappast det men jag har inget emot det i så fall.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Fast jag tror att har man ett sådant förhållande att man kan prata om allting så har man heller inte behovet av att kolla sms. Det är människor som annars inte kan prata med varandra så bra som behöver snoka.

Fast jag har varit i en situation dar snokning hade varit pa sin plats ocksa. Jag tror att det handlar om allman arlighet mellan parterna. Man vet helt enkelt om ens partner ar arlig eller inte.

*kl*
<snip>
Ofta har man ju gått ganska länge med sin misstanke att allt inte står rätt till. Misstanken har funnits där längst innerst i huvudet och vänt och vridit på sig som en mask. Man kan inte sätta fingret på vad det är som är fel eller vad det är som gör att man får den där magkänslan. Bara det undermedvetna som signalerar att något inte stämmer.

De flesta här har skrivit att det inte skulle kolla men med tanke på människans natur så tror jag att de flesta i riktiga livet faktiskt skulle snoka om de hamnade i den situationen. <snip>

Jag fragade ex och min basta kompis ... bada hade en hel rad med logner. Jag valde att lita pa dem. Det skulle jag inte gjora igen, men jag skulle fraga forst och om svaren inte var tillfredstallande skulle jag kanske kunna tanka mig att snoka.

'Once upon a time' laste en pojkvan min dagbok. Jag gjorde slut samma dag som han konfronterade mig med nagot jag skrivit. (Jag var 17 ar:p) Det spelar ingen roll om jag ar gift och har barn, jag ar fortfarande en 'independent' person och jag har ratt att valja till vem och nar jag vill dela med mig av mina innersta kanslor.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jisses, ska man ha koll på partnerns hela bekantskapskrets också, så att man vet vilka som är 'avvikande'? Det låter väl kontrollerande i mina ögon.

Haha what? Går det ens att vara så icke delaktig i vad som händer i ens partners liv att man ens kan undvika att snappa upp vilka han umgås med/pratar med? :p
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Fast jag har varit i en situation dar snokning hade varit pa sin plats ocksa. Jag tror att det handlar om allman arlighet mellan parterna. Man vet helt enkelt om ens partner ar arlig eller inte.



Jag fragade ex och min basta kompis ... bada hade en hel rad med logner. Jag valde att lita pa dem. Det skulle jag inte gjora igen, men jag skulle fraga forst och om svaren inte var tillfredstallande skulle jag kanske kunna tanka mig att snoka.

'Once upon a time' laste en pojkvan min dagbok. Jag gjorde slut samma dag som han konfronterade mig med nagot jag skrivit. (Jag var 17 ar:p) Det spelar ingen roll om jag ar gift och har barn, jag ar fortfarande en 'independent' person och jag har ratt att valja till vem och nar jag vill dela med mig av mina innersta kanslor.

Jag har större överseende än så. Ingen är perfekt och alla gör fel val då och då. Om min partner hade erkänt att denne snokat i mina privata saker så hade jag satt mig ner med min sambo och diskuterat genom saken.

Hade denne snokat för att han känner sig osäker och har en magkänsla att något är fel så hade jag frågat om det är något som jag gjort och om det är något jag kan göra för att han skall känna sig säkrare i relationen.

Hade det varit för att han bara var nyfiken så hade jag förklarar det olämpliga i det och att det faktiskt inte är tänkt att han skall läsa detta.

Hade anledning till snokandet varit pga sjuklig svartsjuka och/eller sjukligt kontrollbehov så hade jag krävt att han sökte professionell hjälp. Hade inte detta skett så hade jag antagligen avslutat förhållandet.

Problemet är om beteendet upprepas. Risken är att han då börjar få ett sjukligt beteende eller är väldigt respektlös. I båda fallen är det absolut en stor risk för att jag avslutar förhållandet.

Jag tycker faktiskt att om min partner erkänner att han snokat i mina privata saker så är det en form av förtroende också (att berätta att man snokat alltså). Alla kan falla för en frestelse och göra fel. Om det upprepas gång på gång utan orsak så gäller dock helt andra premisser och risken är överhängande att jag avslutar förhållandet omedelbart.

Däremot om jag konstant lurar och bedrar min partner på diverse sätt så hade jag nog tyckt att jag mer eller mindre får skylla mig själv.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nej det har jag inte, öppnar inte post adresserat till honom heller. Jag har väl nog med grejor att göra, han får hålla reda på sig själv.

Jag skulle inte ta ut skilsmässa om han plötsligt berättade att han regelbundet kollar igenom min korrespondans. Men jag skulle tycka det var lite underligt och undra varför, så får vi ta det därifrån.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en Samsung A53 och kan inte räkna ut hur jag ska få ljudaviseringar för sms... I inställningar har jag aviseringar för ljud och...
Svar
14
· Visningar
557
Senast: bettysmatte
·
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 684
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Ikonerna på telefonen har börjat ”flyta” omkring. Den har varit väldigt varm sista dagarna och idag har den tappat internettäckningen...
Svar
12
· Visningar
557
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp