Bukefalos 28 år!

Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nu började vi visserligen vårt förhållande med att vara aktiva i olika organisationer i samma bransch så jag har redan från början aktivt tittat bort när han läst sms osv för att det inte skulle kännas som att jag snokade. Men jag skulle aldrig känna mig okej med att tjuvläsa min partners sms eller mejl, möjligtvis med undantaget att jag misstänkte ett brott (otrohet är inget brott).
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Kl.

Jag har gjort det för länge sedan, anledningen var att magkänslan sa att något var helt fel och tyvärr hade magkänslan rätt.

Skulle aldrig göra det idag som mer vuxen än då, och dessutom kan jag lita fullt ut på min sambo. Det kunde jag aldrig med dåvarande pojkvän, och tyvärr var det bara det sättet jag kom på för att få reda på någon sorts bedrövlig sanning.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Hur många har kollat sin partners sms i smyg någon gång?

Tycker ni det är ok eller inte?

I ett tidigare destruktivt och svartsjukt förhållande, ja.
Något kändes fel, partnern sa att det inte var något, jag kollade i telefonen och fick tyvärr känslan bekräftad att jag hade rätt.

I nuvarande förhållande. Nej.
Har däremot kikat igenom någon konversation för att bli uppdaterad, varken gjort i smyg eller för att snoka.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

kl

Njae...
alltså vi brukar låna varandras telefoner å skulle jag se en avvikande avsändare så skulle jag gå in å kolla.
Man kan ju se första meningen i sms på vissa telefoner.
Skulle det vara ett okänt nummer å så börjar smset "hej igen snygging" lr dylikt så skulle jag kolla.

Jag har inga problem med om min man kollar min telefon ...har inget att dölja. Tycker det är hysteri kring ordet "snokande".
Trams att vara så jäkla hemlig.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

kl

Njae...
alltså vi brukar låna varandras telefoner å skulle jag se en avvikande avsändare så skulle jag gå in å kolla.

Jisses, ska man ha koll på partnerns hela bekantskapskrets också, så att man vet vilka som är 'avvikande'? Det låter väl kontrollerande i mina ögon.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jisses, ska man ha koll på partnerns hela bekantskapskrets också, så att man vet vilka som är 'avvikande'? Det låter väl kontrollerande i mina ögon.

Jag vet ungefär vilka sambon brukar umgås med, skulle det dyka upp något nytt skulle jag bli nyfiken på vem det är :) , iofs brukar vi prata med varandra om allt och ingeting så risken att hitta nya bekantskaper i mobilen är inte så stor

Handlar inte ett dugg om kontrollerande , inte för oss iallafall :)
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Är inte sambo nu - men jag hade fullt sjå med att hålla ordning på alla som min dåvarande sambo berättat om. Fick ofta höra "men det var ju han som jag jobbade med på företaget X" eller "hon som var min förra sambos syster". Öh, jaha liksom...
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

för dig kanske det är kontroll...för oss faller dte helt naturligt.

Är det kontrollerande att låna sin mans/fru mobil?
Om jag ska iväg å handla å mina batterier är i princip slut så lånar vi varandras. Skriver jag ett sms så ser jag ju oundvikligen de som ligger där? Big deal?

Min man brukar ha min mobil å spela vissa spel ibland när vi degar i soffan. får jag ett sms då ser han ju det?
Eller om telefånerna ligger i hallen å det piper. Den som är närmst brukar få kolla åt den andre och ropa . " typ " det var bara din mamma". Jaha, bra, då vet jag.

Fattar inte det stora hyschhysch med mobiler och datorer.
Som sagt hos oss är allt öppet för alla i familjen.
Om maken har datorn å jag sitter i köket å gör annat kan jag be honom kolla min mail fort.

Att det ska göras så stor grej av det.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Men hur kan du veta vilka kontakter han har som är 'avvikande'?
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Men jag skrev väl det innan.?

Ploppar det upp ett nummer som ej är inlagt och det står " tack för senast snygging" eller liknande så öppnar jag det.

Nu har det aldrig hänt, men om, så skulle jag undersöka det.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jaha, jag reagerade mer på det där med avvikande avsändare.

Om jag spelade spel på min sambos mobil och det kom ett mess som började hej igen snygging - så skulle jag naturligtvis också fråga vad det var. Men det tycker jag inte är att snoka.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Är inte sambo nu - men jag hade fullt sjå med att hålla ordning på alla som min dåvarande sambo berättat om. Fick ofta höra "men det var ju han som jag jobbade med på företaget X" eller "hon som var min förra sambos syster". Öh, jaha liksom...

Så stor bekantskapskrets tror jag inte min sambo har :D
Tror nog jag träffat de flesta eller iallafall hört om dem nu efter sex år tillsammans.

Skulle han träffa en gammal vän på stan brukar det ofta komma upp vid vanliga diskussioner... "träffade xx idag vid icakön, du vet, den från xx, blabla.."
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

man kan säga så här: jag går inte in medvetet i hans kontakter och rotar igenom alla hans sms...(gud vilken enformig trist syssla:crazy:)

Men sen lägger vi inte så mkt tankar vid "ditt och mitt" då vi verkligen delar på allt....skulle vara apsvårt att smussla med ngt hos oss:D
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Det är ju skillnad om personen bett om det, det har jag gjort när det gäller mail någon gång, men då har jag ju vetat att just det mailet inte varit om något privat.

Javisst är det det men jag har ju tillgång till hans mail hela tiden, även när han är hemma. Så jag har tillgång även till privata mail. Men hans mail är så pass intressanta att det bara är hans chef som skriver till honom alt. reklam.

Och ja, jag kollar varenda mail. Min man bryr sig inte och det är okej för honom.
Han tycker det är lika bra jag vet vad hans chef skriver för dom bestämmer som oftast hans jobbtider via mail och då vet jag direkt hur jag ska anpassa mig efter det.

Så skulle det komma ett konstigt mail så har jag tillgång och skulle läsa det samt ta upp det med honom.

Skulle det vara något han har hemligt för mig så får han ha det på en separat mail.

Han har även tillgång till min mail och jag bryr mig inte om han läser.

Precis som vi har tillgång till varandras koder för Internetbanken. Inga problem alls med att gå in och göra något med den andres konton.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Men jag skrev väl det innan.?

Ploppar det upp ett nummer som ej är inlagt och det står " tack för senast snygging" eller liknande så öppnar jag det.

Nu har det aldrig hänt, men om, så skulle jag undersöka det.

Så kan jag också göra om det är ett nytt nummer som jag inte känner igen.

Lånar jag hans telefon så kommer ju hela texten av smset upp och då läser jag det.
Det händer att vi gör som ni, lånar varandras för att spela på m.m.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

KL

nej, jag har aldrig kollat och jag har svårt att tro att jag skulle göra det.

Men jag är ingen perfekt människa. Under speciella omständigheter kanske jag skulle varit nyfiken. Hade förmodligen lidit en massa samvetskval efteråt eftersom man inte gör så.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nej det har jag inte och skulle inte falla mig in. Däremot har jag kollat både sms och mail när han bett om det (han jobbar långa dagar hemifrån: "Öh, kan inte du kolla min mail om det kommit ngt intressant så slipper jag, jag orkar inte" :D)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en Samsung A53 och kan inte räkna ut hur jag ska få ljudaviseringar för sms... I inställningar har jag aviseringar för ljud och...
Svar
14
· Visningar
585
Senast: bettysmatte
·
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 782
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Ikonerna på telefonen har börjat ”flyta” omkring. Den har varit väldigt varm sista dagarna och idag har den tappat internettäckningen...
Svar
12
· Visningar
559
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp