Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Hur många har kollat sin partners sms i smyg någon gång?

Tycker ni det är ok eller inte?

Tycker absolut inte att det är ok men ja har tyvärr kollat än då. Inte på min nuvarande men Xets. Misstänkte otrohet och hittade minst sagt jobbiga sms men kunde ändå inte bevisa något.

Nuvarande förhållande finns inte något att kolla (sambon skickar inte direkt sms, senaste räkningen var på 2 sms :p) men även om han skulle skicka sms skulle de inte falla mig in att kolla han är väldigt öppen och ärlig med allt och litar på honom i alla lägen. Men visst skulle jag bli lite misstänksam om han heltplötsligt började ta med sig telefonen överallt (från att aldrig ha med sig den) och räkningar på flera hundra sms. då skulle jag nog inte svära på att jag inte skulle snoka igen dock aldrig innan att först prova reda ut misstankarna genom att faktiskt prata med honom.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Här smygs inte. Vi har inga hemligheter för varandra och läser varandras mail och sms ohämmat. Vill jag göra något hemligt får jag ringa i smyg:)
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

nej och nej.

Jag säger som vissa andra, finns ingen anledning och det är inte ok.

Om jag skulle känna fel känsla i magen så skulle jag försöka prata om det. Om det fortfarande inte skulle lugna mig så skulle jag prata vidare, kanske till och med be om att få läsa. Men om inget hjälpte så skulle jag göra slut hellre än att jag snokade. För även om man hittar något eller ej så tror jag inte att ett förhållande kan leva vidare utan tillit.

har själv blivit snokad på utan grund. Och det är så otroligt kränkande att den person som ska vara en närmast inte har tillit och framförallt inte respekterar mitt personliga space.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jag har kollat min sambos sms i smyg, hade onda aningar och fick dom delvis bekräftade. Kunde konfrontera och gå vidare...typ...! Skulle kunna tänka mig att kolla igen om jag misstänker nåt. Om han vill kolla min mobil är det helt okej, jag har INGET att dölja!
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Haha what? Går det ens att vara så icke delaktig i vad som händer i ens partners liv att man ens kan undvika att snappa upp vilka han umgås med/pratar med? :p

Verkligen! Både jag och min sambo har en massa bekanta som den andra inte vet om. Både vänner och jobbrelaterat och annat. Vi har båda väldigt utåtriktade jobb och träffar hur mycket nytt folk som helst, hela tiden.

Jag har fullt sjå med att hålla reda på mina egna bekanta!
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

har själv blivit snokad på utan grund. Och det är så otroligt kränkande att den person som ska vara en närmast inte har tillit och framförallt inte respekterar mitt personliga space.

Jag också. Och jag tror att min sambo är medveten om att om han skulle göra det vore det samma som att det var slut.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jag är så sjukt kass på namn att även nu efter två år kan jag 1-2 namn på folk som går i min sambos klass:o
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Haha what? Går det ens att vara så icke delaktig i vad som händer i ens partners liv att man ens kan undvika att snappa upp vilka han umgås med/pratar med? :p

Den närmaste kretsen känner man nog till. Men jag har aldrig känt något behov av att veta hela hans sociala historik eller vilka nya människor som poppar upp i hans liv. Sånt händer väl hela tiden?
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jag har inte gjort det, dock blivit utsatt för det. Det var inte jätte kul och tycker absolut inte att det är okey och skulle bli väldigt besviken om ja fick reda på att någon jag litar på skulle ägna sig åt detta.

Det handlar inte om att ha något att dölja överhuvudtaget. I min senaste relation hade min kille gladerligen fått läsa igenom vart enda SMS, det fanns inget "farligt" där. Nu var han inte ett dugg intresserad och det är väl den springande punkten, hade han gjort det i smyg hade jag däremot reagerat.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nä inte i smyg. Men vi använder varandras mobiler med full tillåtelse. Vi svarar på sms mm åt varandra när den andra inte har tid osv.
Vi har varandras lösen på mail, fb mm.

Ska tillägga att jag inte rotar runt bara för att jag får utan det är om jag letar ett speciellt sms från någon. Och då vet han om det och detta sker kanske nån gång var tredje år på sin höjd:p

Och jag tycker inte det är okej att snoka som svar på den frågan.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Aldrig i smyg och skulle aldrig få för mej att kolla utan att han vet om det först eller jag har fått tillåtelse.

Vi kan exempelvis svara i den andres telefon om någon ringer. Eftersom ingen av oss har något att dölja så känns det helt okej att han svarar på sms/samtal och tvärt om.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Hur många har kollat sin partners sms i smyg någon gång?

Tycker ni det är ok eller inte?
Har aldrig gjort det och jag hade blivit tokig om det hände mig.
Hade jag själv kommit på mig med att ens tänka tanken att gräva i min partners mobil eller mailkorg hade jag förhoppningsvis också blivit tokig, på mig själv.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nä inte i smyg. Men vi använder varandras mobiler med full tillåtelse. Vi svarar på sms mm åt varandra när den andra inte har tid osv.
Vi har varandras lösen på mail, fb mm.

Men ni är ju två olika personer? Med olika relationer till vänner och bekanta?
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jag har fullt sjå med att hålla reda på mina egna bekanta!

jag haller med dig :D jag har ingen aning om vem hans kollegor ar eller vilka andra personer maken har i sitt liv jobb relaterat. Privat ar det kanske lite svarare da han mest hanger dar hemma med min farsa :o

Inte en chans att han kanner till hela min vanskapskrets dock, kanner valdigt mycket folk studie och jobb relaterat som aldrig kommer traffa maken. T.ex. har jag lart kanna 7 nya personer ratt ingaende dem senaste tva veckorna. Det ar egentligen ratt lite :o
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Har aldrig läst varesig sms, mail eller brev som tillhört min partner. Bottennapp utan dess like och långt under min värdighet, helt klart en handling som skulle få mig att fundera på att avsluta relationen om min kille ägnade sig åt något sådant integritetskränkande och sjukligt kontrollerande av mig. :yuck:
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nej, aldrig gjort och tycker inte det är ok.

Närmsta jag kommit är väl att sms visas om telefonen ligger framme och jag ser när det kommer alt. att jag ska kolla vad klockan är och sambons telefon ligger närmast. Men då "anstränger" jag mig för att inte läsa.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

om jag skickar ett sms/meddelande på fb till en polare antar jag att det är denne som svarar.. ibland skriver jag rätt privata saker som jag kanske inte vill att dennes partner ska få reda på.

Har en kompis som har en kille som har en tendens gå in och svara på mail/sms. Det har lett till att jag aldrig skriver saker som är personliga till henne.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Japp.
Är det att vi har varandras fb/mail som du funderar över?

Som jag tolkar det du skriver är det omöjligt för andra - tex kompisar - att ha en vänskapsrelation med enbart en av er, eller att meddela något som är avsett för endast en av er. Det i sin tur känns ju lite som att du och din partner inför yttervärlden enbart är ett "vi", inte ett "du och jag".

För mig är det väldigt främmande, och jag tycker att det är svårt att umgås med personer som inte fungerar som fristående individer från sina partners.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jag tycker inte man kan vara så privat på liknande sidor. Möjligen mail då. Men inte på fb så där ser jag inte problemet. Folk vet faktiskt inte vem som läser då folk inte loggar ut och vissa blir "faceraped" hela tiden. (hatar det ordet).
Jag har aldrig läst hans mail på fb men jag har varit inne på hans sida av olika orsaker men då har han vetat om det.
Det som syns i nyhetsflödet har jag sett men som sagt, där bör inte folk skriva något så privat att inte andra ska se.
Vi berättar inte allt för varandra. Min sambos kompisar berättar privata saker för honom som jag inte har en aning om och vise versa.
Jag snokar inte på min sambos mail. Jag har enbart varit ut på den för att fixa inställningar som han inte lyckades med.

Så jo, våra vänner har en privat relation med oss var för sej. Men våra vänner och bekanta skriver inte ut sitt privata på internet.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en Samsung A53 och kan inte räkna ut hur jag ska få ljudaviseringar för sms... I inställningar har jag aviseringar för ljud och...
Svar
14
· Visningar
557
Senast: bettysmatte
·
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 684
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Ikonerna på telefonen har börjat ”flyta” omkring. Den har varit väldigt varm sista dagarna och idag har den tappat internettäckningen...
Svar
12
· Visningar
557
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp