Hur många har ni legat med

Förstår inte vad såna där undersökningar ska vara bra för egentligen, särskilt inte när ett "institut" som Yougov gjort den :wtf:

Förövrigt är det lätt för mig att svara på den frågan: 0 personer. Men å andra sidan är jag säkerligen ung nog för att kunna vara barn till flera i den här tråden.... :grin:
 
skapad av yougov.

Det statiska underlaget sägs är i detta fall vara 'tillfrågade', men är i verkligheten 'tillfrågade, som bemödat sig att svara.'
Med hjälp av sådana här undersökningar kan man visa att den allmänna uppfattningen är att himlen är gul, havet rött och gräset blått.
Visst. Det kan man visa. Om de som svarar faktiskt svarar så.

Vilket är ditt problem med undersökningen egentligen?
 
Förstår inte vad såna där undersökningar ska vara bra för egentligen, särskilt inte när ett "institut" som Yougov gjort den :wtf:

Förövrigt är det lätt för mig att svara på den frågan: 0 personer. Men å andra sidan är jag säkerligen ung nog för att kunna vara barn till flera i den här tråden.... :grin:

Jag läste den där artikeln slarvigt, och den var ju bara ett referat. Men kanske har frågan ingått i någon undersökning om sexuell hälsa, tex?

Eller så har någon, tex en tidning, beställt den för att de tyckte det var roligt.

Det är ju inte myndighetsbeslut bakom sådant, utan man kan i princip köpa tjänsten "gör en statistik studie" så länge man kan betala och inte ställer alltför olämpliga frågor.
 
Förstår inte vad såna där undersökningar ska vara bra för egentligen, särskilt inte när ett "institut" som Yougov gjort den :wtf:

Förövrigt är det lätt för mig att svara på den frågan: 0 personer. Men å andra sidan är jag säkerligen ung nog för att kunna vara barn till flera i den här tråden.... :grin:

Någon har beställt den av Yougov, antar jag. Frågan kan ju ha ingått i en större studie, tex om sexuell och reproduktiv hälsa, eller så.
 
Jag har en excel där jag kan hålla koll.
Namn, yrken, årsinkomst, mått och längd samt ett piffigt betygssystem.
Har inte alla det?
Stjärntecken, högsta formella examen samt politisk åskådning också.

Man borde ju kunna göra ett snyggt diagram av uppgifterna i excelarket och sedan ha det exponerat på vardagsrumsväggen. Och så en app, så att man kan uppdatera diagrammet i realtid, även när man inte är hemma.
 
Förstår inte vad såna där undersökningar ska vara bra för egentligen, särskilt inte när ett "institut" som Yougov gjort den :wtf:

Förövrigt är det lätt för mig att svara på den frågan: 0 personer. Men å andra sidan är jag säkerligen ung nog för att kunna vara barn till flera i den här tråden.... :grin:
Asså folks sexualvanors utveckling över tid kan säga rätt mkt om ett samhälle. Tycker inte alls en sån här undersökning är opasslig, även om statistiken kanske är undermålig för folk insatta i sånt. Däremot kan det ju belysa ev generella trender bra :). Hade varit kul att se åldersfördelning som sagt, tror fler än 13% av de som är runt 30 idag legat med 30 personer eller fler.
 
Asså folks sexualvanors utveckling över tid kan säga rätt mkt om ett samhälle. Tycker inte alls en sån här undersökning är opasslig, även om statistiken kanske är undermålig för folk insatta i sånt. Däremot kan det ju belysa ev generella trender bra :). Hade varit kul att se åldersfördelning som sagt, tror fler än 13% av de som är runt 30 idag legat med 30 personer eller fler.
Jag tänker mig att antalet sexpartners ökar successivt ju äldre man blir, mer eller mindre. Inte i 100% av fallen, men som tendens. Man hinner ju helt enkelt med fler ju äldre man blir.
 
En sak med undersökningen undrar jag över. Det står att män har haft sex med fler än kvinnor. Det har jag även läst flera gånger tidigare,
Men vad innebär det statistiskt?
Att män som har sex med män som drar upp statistiken?
För heterosexuella män borde ju haft sex med lika som heterosexuella kvinnor dvs om det finns ungefär lika många kvinnor som män i landet.
 
Jag tänker mig att antalet sexpartners ökar successivt ju äldre man blir, mer eller mindre. Inte i 100% av fallen, men som tendens. Man hinner ju helt enkelt med fler ju äldre man blir.
Ja, jag borde egentligen skrivit typ "30-åringar idag" jämfört med "30-åringar år 1990" eller så. Men har inga egentliga statistiska belägg för en ökning av sexpartners, annat än den begränsade skara som utgör min kompiskrets.
 
En sak med undersökningen undrar jag över. Det står att män har haft sex med fler än kvinnor. Det har jag även läst flera gånger tidigare,
Men vad innebär det statistiskt?
Att män som har sex med män som drar upp statistiken?
För heterosexuella män borde ju haft sex med lika som heterosexuella kvinnor dvs om det finns ungefär lika många kvinnor som män i landet.
Jag har alltid tolkat det som att män rapporterar fler sexpartners :o? Har för mig att jag även hört en föreläsare i ämnet säga så, men visst, män som har sex med män kan ju potentiellt dra upp statistiken såklart
 
Vilket är ditt problem med undersökningen egentligen?
Det allra största problemet jag har med denna undersökning är att den har fyra staplar med sex eller sju procent vardera - eller snarare totalt tio staplar där sju av dem är tio procent eller lägre.

Samtidigt har undersökningen en disclaimer som lyder som sålunda:
"Den maximala osäkerheten i undersökningen är +/- 2,5% (procentenheter)"
 
Jag har alltid tolkat det som att män rapporterar fler sexpartners :o? Har för mig att jag även hört en föreläsare i ämnet säga så, men visst, män som har sex med män kan ju potentiellt dra upp statistiken såklart
Ja det tror jag också. Att män rapporterar fler. Pga diverse normer.
Men det är märkligt tycker jag när det i undersökningar alltid står att män haft sex med fler än kvinnor
 
Förstår inte vad såna där undersökningar ska vara bra för egentligen, särskilt inte när ett "institut" som Yougov gjort den :wtf:

Förövrigt är det lätt för mig att svara på den frågan: 0 personer. Men å andra sidan är jag säkerligen ung nog för att kunna vara barn till flera i den här tråden.... :grin:
Fast det är enkelt: det står i den länkade artikeln att undersökningen gjorts på uppdrag av Metro. De har alltså betalat Yougov för att göra den. De kan ha hängt på sexfrågan i en "seriösare" undersökning som har t ex med politik att göra, och som Metro också vill ha gjord.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 163
Relationer Hej! Här kommer en liten lyckoförklaring över hur fint livet kan bli ändå mvh glad och kär :D Jag har hela mitt liv känt en dragning...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 429
Senast: nyponros
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 630
Relationer Anonymt nick, och jag tror kanske det även blir mitt helt nya, då jag är trött på mig själv, vill börja om, vill ändra allt som finns om...
Svar
6
· Visningar
1 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp